Köpråd: Bränslesnål kombi i 50-100k klassen.

Papanomaly
12 juni 2017 · 1 Inlägg

Har nu letat igenom blocket på jakt efter en ny bil men varenda biljävel man blir intresserad av har tydligen problem med diverse från vänner som berättat.

Det jag söker är en kombi, helst bränslesnål och lite nyare än den snart 30år gamla Volvon jag rullar i just nu.

Pendlar cirka 7 mil till jobbet varje dag, är det någon därute som kan hjälpa en ovetande att hitta något man kan rulla i till jobbet och till annat vardagsåkande?

Har kollat på Passat och blivit lit fast i de men absolut inget krav!

Tittade lite på denna: https://m.blocket.se/ostergotland/Passa … 14&w=1

Något problem med denna?

Presidento Of World
13 juni 2017 · 3 329 Inlägg

Jag skulle hålla mig borta från folkvagn. Har en likadan fast 2009 som i princip är sönderrostad och folkvagn vägrar ta det på garanti som är på 12 år

Olika fel med just 2.0TDI verkar vara svaga oljepumpar och svänghjul förutom rost på själva modellen

Jag skulle titta på japanskt. För dom pengarna får du en fräsch toyota som garanterat är pålitligare

Bara ett vänligt tips. Men om du nu fortfarande är sugen på en sån, undvik automat och försök hitta en utan rost, kolla milantalet noga då dessa tar 2 minuter att backa, efter att hårt granskat blocket efter bil så kollade jag just passat och tro Fan att 5 av 10 hade konstig milhistorik.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
torsen
18 juni 2017 · 7 238 Inlägg

Håll dig helt ifrån VAG(Audi,VW,Skoda,Seat), franska och italienska bilar.

xXSammy
18 juni 2017 · 6 571 Inlägg

TS köpte nog passaten

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang