3644
Sök

Importera bil från tyskland

555 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
Är det någon här som har kört till köln i Tyskland? är det bäst att köra genom danmark eller är det bättre att ta färjan genom trelleborg?

Tänkte kolla på två bilar, en i Berlin och en i Köln, är det bättre att köra bil eller boka en flygbiljett ner snabbt och kolla på båda bilarna? verkar som det blir en lång resa med bil men då kan man ta med sig någon, prismässigt tror jag det blir billigare med flyg.

eller är det värt att anlita en firma för 10.000:- för jobbet? kan för övrigt ingen tyska men har kontaktat försäljarna genom email och de verkar kunna engelska så man kan kommunicera.

har använt sök och hittade inga av mina frågor så behöver inte bli påmind tack.

xcOOb
388 Inlägg
9 januari 2007
vet folk som åker dit o köper div sprit och dom brukar ta olika gång till gång och kommer inte ihåg vad dom har tyckt varit bäst..

fixa det själv om har tid o ork, blir nog billigast och så får du en lite åktur med smile

555 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
Räknade ut att det kommer kosta typ minst 4000-5000 för allt i Tyskland (snackar om en dags tur) flyga ner 1500, bensin hem 1000-1500 och färjan (500?) från Helsingör hem till Helsingborg  sen käk och export skyltar. Då tjänar ett företag 5000 på det. Då behöver man väl inte vara orolig att bilen ska rasa.

666 Inlägg
10 januari 2007
det beror klart på var du bor osv, det går snabbare att köra överdanmark.. men kommer du norrifrån så kan det vara skönt med en vilopaus på båten, trelleborg-rostock tar 3h45min...

//Silver

684 Inlägg
10 januari 2007
det e inte svårt att importera en bil själv,, tycker du ska göra det själv oxå!    om dom tar 10 000kr har du mer än 10 000kr att spara,, t.ex   dom hittar en bil åt dej 50 000kr säger dom till dej ,, du säger ok,, då ligger du uppe i 60 000kr,, men dom kan lika gärna köpt den för 40 000kr,, för tyskar e lätt att pruta priser med,,, jag hämtat 2st bilar själv, tycker det var väldigt enkelt!

555 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Oh fan, men har du inte fått några problem alls med att importera bilen? inget som har rasat eller nåt? För jag tänkte köpa en eclipse (lite ovanliga i sverige) har hittat två st för 7000 euro men bara ena försäljaren kan engelska, men vill ha den andra och han svarar inte på mejl så känns lönnlöst att ringa på engelska och fråga efter bilen.

Sök