Köpråd audi a2.

nimboo
3 oktober 2017 · 4 Inlägg

Hej jag är ute efter att köpa mig min första bil (34 bast men varit slacker gällande körkortet). Min ungefärliga budget jag tänkt lägga på bilen är ca 50 k. Jag har fastnad för att köpa en audi a2. Mina krav på den är minst 03 och skall inte gått över 15 000 mil i all fall inte över 17000, Jag vill ha den i 1,6 liter fsi och s line (panormataket är bara ett bonus. Denna bil är tänkt att ha i cirka två år för att sedan ge den till min mor som är ute efter en liten bil men inte har ekonomin nu. Därav vil jag inte att  den ska ha gått över 20000 när hon får den. Då varken hon eller jag är ngt esse på teknik. Jag har kollat lite här i Sverige men utbudet men det är inte så stort. Jag kollade lite historic på autouncle och där blev en såld med mina krav för 53 (03/14000). Men det är inte så vanligt med dessa guldklimpar längre. Så jag har sneglat på alternativt Tyskland där utbudet är större och vill hitta ngt för cirka 40 000 därifrån eftersom det komemr tillkomma avgifter för att vara där och transportera hem det. Så till min fråga är det värt att ta hem en bil i denna kategori med anleding att det finns så få exemplar i sverige som matchar med det jag söker och finns de verkar de ryka snabbt. Här kommer två alternativ jag har sneglat på. Jag undrar hur mycket man skulle kunna pruta ned den ena (med röd skinnklädsel). Om man skulle jämföra den mot det andra alternatvet jag länkar till. Dessa har hittat på mobile.de och skiljer sig ganska markant åt prismässigt.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta … ;fnai=prev

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta … ;fnai=next

Som ni ser skiljer inte miltalen alls så mycket den med röd skinklädsel är dock en 05a medans den andra är en 04a. Sedan har den med  skinnklädsel också panoramatak och skinnklädsel. Skinnklädseln i det här fallet är ju det som drar ned helhetsintrycket. Men jag har kollat på videos och det går ju faktiskt måla om skinnklädsel Krångligt men behöver inte gå p åså jättemycket.

Den jag vill pruta ned kostar ju 5900 euro medans den andra kostar 3450 euro. För att sånär hålla budgeten med resa pch allt sådant så skulle jag vilja få ned den till 40 k svenska eller ännu helts 38 k svenska för att vara säker på att hålla en 50 k budget. Tror ni det är 'r möjlift att få ned den till 4 k euro (38) k. Verkar som om den haft tre ägare också (jag hittat inte info om hur många ägare den andra har haft genom länken). Andra alternativet skulle vara att sitta o vänta tills en dyker upp på narknaden med de är väldigt få man kan hitta tilld et priset i Sverige, särskilt en från 2005. Vad säger ni? omöjligt att få det till det priset eller inte? Jättetacksam för alla svar.

nimboo
3 oktober 2017 · 4 Inlägg
SportPilot Ubåtsingenjör
4 oktober 2017 · 7 232 Inlägg

Vad jag vet så är prutning tabu i Tyskland, så du får nog räkna med att det är utgångspriset som gäller

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 oktober 2017 · 17 478 Inlägg

SportPilot skrev:
Vad jag vet så är prutning tabu i Tyskland, så du får nog räkna med att det är utgångspriset som gäller

Handlat lite i Tyskland och kan man pruta 100 Euro så ska man vara nöjd. Dessutom så: Varför i hela friden köpa en äldre Audi med FSi-motor? Det är ju att be om problem...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2017 · 13 742 Inlägg

synd att du hade krav på maskin och s paket.. smile
har en 02:a utagen 03 eller om det är fordonsår 2002 och modellår 2003?  som snart ska säljas.. men 1.4 16v 75hk  ny servad med kamrem och allt..  17" fälgar och lite sånt men är inget s paket utan standard med klima elhissar och något sånt. 

fick köpa den i lite panik för en av mina andra bilar gick sönder och den ska snart vara snart vara fixad

förstår valet av motor för att det är lite mer effekt..  75hk är inte skit mycket men fungerar fin fint att åka med

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
nimboo
4 oktober 2017 · 4 Inlägg

Den med röd skinnklädsel verkar också ha blivit såld,,så jag antar att det blir svårt att hitta ngn i den priskategorin med mina krav för bra pris. Hur långt har din gått? Har du några bilder på den?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 oktober 2017 · 13 742 Inlägg

nimboo skrev:
Den med röd skinnklädsel verkar också ha blivit såld,,så jag antar att det blir svårt att hitta ngn i den priskategorin med mina krav för bra pris. Hur långt har din gått? Har du några bilder på den?

runt 17.. tror jag.. inte jag som åker i den utan tanten som åker med den.   ska se om jag kan fixa lite bilder i helgen..då det är lite mörkt när man kommer hem
men tror det är rätt långt ifrån dina krav..
nackdelen är att det är ljus tyg inredning så tänkte köra rent den när jag är ledig någon helg.. men det är väll någon vecka bort innan jag kan göra mig av med den.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
nimboo
4 oktober 2017 · 4 Inlägg

Vad 'r det för färg på själva bilen? Skulle den vara vit är jag intresserad,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang