Behöver bakljus till Mazda 6:a 2010/11 Kombi

Makemehappy
10 oktober 2017 · 256 Inlägg

Mitt bakljus fuktar något hemskt, enbart på vänster sida. Ny kostar 4599 kr som jag inte vill eller kommer betala. Vet någon om det går att köpa eftermarknads bakljus till just min bil? Har hittat till nästintill alla modeller och märken utan min.

Om det finns någon som säljer delar och råkar ha bakljus så är jag intresserad också..

amazinjoey
10 oktober 2017 · 1 139 Inlägg

Makemehappy skrev:
Mitt bakljus fuktar något hemskt, enbart på vänster sida. Ny kostar 4599 kr som jag inte vill eller kommer betala. Vet någon om det går att köpa eftermarknads bakljus till just min bil? Har hittat till nästintill alla modeller och märken utan min.

Om det finns någon som säljer delar och råkar ha bakljus så är jag intresserad också..

Kollat skrot och ebay ?

Curse
11 oktober 2017 · 686 Inlägg

Min 3a hade samma bekymmer. Borra ett 3 millis hål i bottnet av ljuset. Ingen fukt efter det.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Makemehappy
11 oktober 2017 · 256 Inlägg

Har kollat skrot och ebay, just vänster och ytterbakljus finns inte någonstans förutom original. Har också funderat på borra håll, men då är frågan om det istället kommer in smuts i lyktan, inte så roligt då imed att det är klarglas design på lyktan

Low
11 oktober 2017 · 3 311 Inlägg

Makemehappy skrev:
Har kollat skrot och ebay, just vänster och ytterbakljus finns inte någonstans förutom original. Har också funderat på borra håll, men då är frågan om det istället kommer in smuts i lyktan, inte så roligt då imed att det är klarglas design på lyktan

3mm hål nere på lyktan kommer inte komma någon större mängd smuts.

Vad skadar det att prova innan du kastar den och köper en ny?

Makemehappy
11 oktober 2017 · 256 Inlägg

Low skrev:

Makemehappy skrev:
Har kollat skrot och ebay, just vänster och ytterbakljus finns inte någonstans förutom original. Har också funderat på borra håll, men då är frågan om det istället kommer in smuts i lyktan, inte så roligt då imed att det är klarglas design på lyktan

3mm hål nere på lyktan kommer inte komma någon större mängd smuts.

Vad skadar det att prova innan du kastar den och köper en ny?

Aldrig gjort detta förut, vart ska jag borra??

Curse
11 oktober 2017 · 686 Inlägg

Jag borra precis vid bromsljuset på 3an. Men lägsta punkten på lyktan. Du får plocka bort lyktan så ser du var du kan borra.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang