Köpråd: Volvo V50 eller V70?

delunatik
15 oktober 2017 · 5 Inlägg

Tjabba! Går i tankarna att köpa ny bil och har en budget på 50.000kr. Har kollat lite på V50 men har hört mycket skräckhistorier om rusande dieselmotorer och flexifuel-motorer med låg utväxling och hög bränsleförbrukning. Så nu började jag kolla på V70 och det finns ju ett stort utbud på blocket men i dessa sitter det väl också rätt törstiga motorer? Såg att det finns några av den nyare V70 men då har ju de gått 25-30.000+ mil hmm Så istället för att sitta och inte bli klokare så frågar jag er här! Vad skulle ni göra i min situation? Finns det kanske andra bilar i samma prisklass som är värda att kolla på och som håller samma komfort osv? Tack på förhand! smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 oktober 2017 · 4 917 Inlägg

Hade jag varit som du så hade jag kikat runt på olika ställen och provkört och samtidigt kollat prissituationen.
För hur det än är så upplever jag det själv som att man alltid blir lurad hur man än gör.
Dvs man blir inte riktigt nöjd efter köpet då man upptäcker irriterande småfel, och riktigt förbannad blir man när man köpt någon dyrare begagnad kärra och sen upptäcker varför förre ägaren sålt eländet..sad

Senast redigerat av autodidakten (15 oktober 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
xXSammy
16 oktober 2017 · 6 569 Inlägg

Köper du en Ford  focus eller Mondeo får du samma bil i grunden, större lastutrymme och längre mil.

Alternativ kolla på Citroën, Peugeot, Renault

De/Dem
Mack855
16 oktober 2017 · 1 354 Inlägg

Skulle ärligt inte kalla V70 törstig, beror ju på hur man kör den. Min V70 på min sida körde jag på 0.68 från Sthlm-Halmstad ToR räknat vid pumpen och inte bilens dator. Alla bensinare blir ju törstiga om man kör i stan förvisso, dock tycker jag att du ska lyda Evildan och kolla på Mondeo. Aldrig ägt en men vi var och tittade på en, lastutrymmet kan klassas med en likbil och en väldig premiumkänsla i de nyare årsmodellerna. Sugna vart vi dock wink Kika på en sådan!

xXSammy
16 oktober 2017 · 6 569 Inlägg

Förutfattade meningar eller tog du mig för Evil?

Triggered. :p

De/Dem
Mack855
16 oktober 2017 · 1 354 Inlägg

xXSammy skrev:
Förutfattade meningar eller tog du mig för Evil?

Triggered. :p

Men satan förlåt jag hade läst en annan tråd som Evildan hade svarat i innan jag postade här. Ber om ursäkt! Menade Sammy!

Evildan
16 oktober 2017 ·

Köper du en Ford Focus eller Mondeo får du samma bil i grunden, större lastutrymme och lägre mil.

Alternativt kolla på Citroën, Peugeot och Renault om du inte kan tänka dig en Accord eller Avensis.

Senast redigerat av Evildan (16 oktober 2017)

Djo
16 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

Av v50 vs v70 är valet solklart v70.

Båda focus och mondeon känns billigare men ja dom är ju det på begagnat marknaden också så, Smak sak.

Annars är Citroen C5 av nyare model riktigt trevliga, och finns endel i 50 tusen klassen på blocket.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
xXSammy
16 oktober 2017 · 6 569 Inlägg

Evildan skrev:
Köper du en Ford Focus eller Mondeo får du samma bil i grunden, större lastutrymme och lägre mil.

Alternativt kolla på Citroën, Peugeot och Renault om du inte kan tänka dig en Accord eller Avensis.

Skriv dina egna inlägg du, räcker det inte med att du snålar med bensinen? Ska du börja kopiera andras inlägg också ;p

De/Dem
Evildan
16 oktober 2017 ·

xXSammy skrev:

Evildan skrev:
Köper du en Ford Focus eller Mondeo får du samma bil i grunden, större lastutrymme och lägre mil.

Alternativt kolla på Citroën, Peugeot och Renault om du inte kan tänka dig en Accord eller Avensis.

Skriv dina egna inlägg du, räcker det inte med att du snålar med bensinen? Ska du börja kopiera andras inlägg också ;p

Njae jag har ändrat lite iaf. Tyckte det var lika bra att jag föreslog modellerna då det redan bestämts att jag så gör.
Ett klokt inlägg tål att upprepas, känn dig hedrad istället ditt gamla åbäke! wink

Vaddå snålar förresten?
Just nu 1335km på 18liter bensin och 128KWh. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang