Snappz skrev:
Jag har en ganska rolig historia
Jag blev av med kortet för drygt 1 år sedan, fick tebax det i februari, och under tiden så ställde jag min bil hos släktingarna 3,5 mil bort, för dom hade plats för en extra bil ståendes. Sen dagen jag fick körkort, körde morsan mig te bilen, jag hämtade nycklarna och drog hem med polarna som följde med, strax innan jag kom in till stan igen, blev jag stoppad av polisen, detta är då ca 4 timmar efter att jag fått pappret påskrivet. Skötsam som jag var hade ju jag bältet på mig, dock inte polarna, så dom börjar rycka i bältet och får precis på sig det, dom sitter och dricker lite, på min bekostnad, det måste ju firas att man får körkort ;D och detta är en helt vanlig vardag. Polisen stannar mig och frågar efter körkort, då driver jag lite med han och säger, nej det har jag tyvärr inte, men du kan få se en sån här, så rycker jag fram pappret.
den andra polisen tar alkotest osv, Sen skrattar den polisen som fått pappret och går fram te sin kollega och pekar på pappret. sen kommer båda poliserna fram till mig, dom säger att dom har en bra och en dålig nyhet.
jahapp tänker jag, vad kan det vara som är dåligt då ? jag har ju inte druckit eller nåt. aja låt höra säger jag.
Jo det är såhär, att du blåste negativt på alkomätarn, jaha det var ju inte direkt oväntat, vad är den dåliga då ?
Polisen: jo det är så att detta papper är inte underskrivet så det gäller inte, så du har tyvärr kört utan tillstånd..
Jag:

VAAAAAAA? det kan inte vara sant, vadå ? va ? hur ? Driver ni med mig eller ?
Båda poliserna bara viker sig av skratt och säger att dom driver med mig.. Jag blev inte lite fundersam där ett tag

sen småsnackar vi lite granna med poliserna osv. sen drar jag lugnt där ifrån

Fyfan jäkla poliser och jävlas ^^