4491
Sök

Hur öppna motorhuv???

1 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Jag har en Mazda 323F som stått avställd ett tag. Tänkte fixa till den, men får inte upp motorhuven. Antingen har den rostat fast eller så har vajern gått av. Nån som har tips på hur man enklast får upp huven.

1 453 Inlägg
11 januari 2007
Chippy skrev:
Jag har en Mazda 323F som stått avställd ett tag. Tänkte fixa till den, men får inte upp motorhuven. Antingen har den rostat fast eller så har vajern gått av. Nån som har tips på hur man enklast får upp huven.

Försök ta reda på var den rostat/erjat fast och spruta på rostlösning och/eller 5-56. Låt detta stå och dra ett tag och försök igen, troligtvis får du plocka fram hårdhandskarna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2007
Utan att förstöra den? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

33 Inlägg
11 januari 2007
nu vet jag inte riktigt hur grill och kylare sitter på en sån men jag plockade bort grillen under ifrån bilen på vår gammla scorpa, så fick jag fritt utrymme till lås-anslutningen smile

Bi-Fuel
153 Inlägg
11 januari 2007
Om du drar i spaken för motorhuvslåset o känner att det är lite motstånd så har nog inte vajern gått av. Om du har dragit i den så kanske den låst upp och det bara är så att den fastnat lite så du bara behöver dra upp den. Prova ta en skruvmejsel att "bända" lite med men lägg nåt tyg mellan så du inte skadar lacken. Annars får du nog kolla underifrån som andra säger. Fråga en verkstad om dom har nå tips.

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Sök