Buick Roadmaster 1955 Besiktigad renoverings objekt.

Skaffat en Buick Roadmaster som skall köras på sommaren o renoveras på vintern. Bilen är nybesiktigad så är nu besiktningsbefriad. Det mesta är i ok skick och bilen är körbar. Lacken är ok så den får duga som den är. Inredningen är i hyffsat bra skick, finns några sprickor och någon söm som gått upp som ska lagas. Motorn går riktigt bra 322 nailhead som ska vara nyrenoverad, dock ska förgasaren renoveras för den strular ibland. Lär bygga om avgassystemet då bilen är tystare än min s80, en v8 ska höras! Köpte bilen nu i Juli 2017 hunnit gjort en liten renovering av bromsarna och kört ca 70mil. Dock har jag ett litet problem med att bilen går tungt när jag backar, tror det är bromsarna som blir att ligga på någon som haft samma problem? Bilen har klarat sig bra från rost, finns 1 hål i golvet som skall fixas. Kromen runt dörrar, rutor och lister är i mycket bra skick men tyvärr är kofångare mm målat guld, det skall bort snarast men kromet under är i mycket dåligt skick.
  • 0 Följare
  • 1 560 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 november 2017
Zulan1980 Zulan
19 november 2017 · 76 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140931/140931-d5eeebd832eb25cf707a0fbf0fc63da2.jpg


Skaffat en Buick Roadmaster som skall köras på sommaren o renoveras på vintern.

Bilen är nybesiktigad så är nu besiktningsbefriad. Det mesta är i ok skick och bilen är körbar.

Lacken är ok så den får duga som den är.

Inredningen är i hyffsat bra skick, finns några sprickor och någon söm som gått upp som ska lagas.

Motorn går riktigt bra 322 nailhead som ska vara nyrenoverad, dock ska förgasaren renoveras för den strular ibland.

Lär bygga om avgassystemet då bilen är tystare än min s80, en v8 ska höras!

Köpte bilen nu i Juli 2017 hunnit gjort en liten renovering av bromsarna och kört ca 70mil.

Dock har jag ett litet problem med att bilen går tungt när jag backar, tror det är bromsarna som blir att ligga på någon som haft samma problem?

Bilen har klarat sig bra från rost, finns 1 hål i golvet som skall fixas.

Kromen runt dörrar, rutor och lister är i mycket bra skick men tyvärr är kofångare mm målat guld, det skall bort snarast men kromet under är i mycket dåligt skick.

Chevrolet Camaro "Skit arg." (1977)
Zulan1980 Zulan
19 november 2017 · 76 Inlägg

Första jag gjorde är att bygga stereo, kan ju inte åka utan musik smile. Jag vill inte förstöra orginal inredningen så jag byggde en låda som skall kläs senare https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140931/140931-134fda5de3dae9e3d38c1a22426a4c46.jpg

Chevrolet Camaro "Skit arg." (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang