Volvo Amazon, Som året om bil?

Utmarks-Loke
1 december 2017 · 5 814 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Du får ju en sån här modern bekväm bil för bara 20-25000kr! -Skippa Amazon!
https://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_AV … 11&w=3

Den där skulle jag definitivt inte vilja ha. V6 drar mycket bensin och är dyr att laga, quattro gör att det tar ännu mer bensin och är också en källa till möjliga haverier. Dessutom har den bytt ägare lite för många gånger de sista åren och de tre senaste besiktningarna har den fått komma tillbaka för efterkontroll, det tyder på bristande omsorger från ägaren. Därtill omöjlig att sälja vidare, till skillnad från en amazon som är mycket eftertraktade.

ConnysSvetsOTaxi
2 december 2017 · 196 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Det blir nog svårt att hitta en "körduglig" (där allting funkar) Amazon i dagsläget och om du hittar en sån så är den antagligen så fin att det är synd och skam att köra den på vinten.
Som entusiastbil,på sommaren, helt ok! Men som vinterbil! Nej aldrig!
-Har du någonsin kört en Amazon?

Ja jag har kört Amazon tidigare.

Evildan
2 december 2017 ·
caromania Forummoderator
2 december 2017 · 9 296 Inlägg

250!
Ja jisses. Jag skulle ha ställt min 64a med automat i en lada istället för att ha sålt den för 5k...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Knugcab
2 december 2017 · 5 111 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Du får ju en sån här modern bekväm bil för bara 20-25000kr! -Skippa Amazon!
https://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_AV … 11&w=3

Är alternativet att åka A6 så begagnar jag mig hellre av träskor som enda färdmedel vintertid (för att inte tala om sommartid).

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
caromania Forummoderator
2 december 2017 · 9 296 Inlägg

Jag förstår viljan att undvika "moderna" fordon som kan kännas könlösa och tråkiga oavsett vad det står i grillen. Varför inte spana på en ny Volvo 240? Betydligt mycket mera bil än en Amazon och lite mer koscher att köra en sådan i slasket än en hyfsad Amma.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 december 2017 · 17 386 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Du får ju en sån här modern bekväm bil för bara 20-25000kr! -Skippa Amazon!
https://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_AV … 11&w=3

Den där skulle jag definitivt inte vilja ha. V6 drar mycket bensin och är dyr att laga, quattro gör att det tar ännu mer bensin och är också en källa till möjliga haverier. Dessutom har den bytt ägare lite för många gånger de sista åren och de tre senaste besiktningarna har den fått komma tillbaka för efterkontroll, det tyder på bristande omsorger från ägaren. Därtill omöjlig att sälja vidare, till skillnad från en amazon som är mycket eftertraktade.

Du tänker rätt.Kunde fått gratis en A6 Quattro V6 -01 (bes) förra månaden. Jag sa nej... Köp en Amma.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
2 december 2017 ·

Hybrid_ skrev:

Svarte_Orm skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Du får ju en sån här modern bekväm bil för bara 20-25000kr! -Skippa Amazon!
https://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_AV … 11&w=3

Den där skulle jag definitivt inte vilja ha. V6 drar mycket bensin och är dyr att laga, quattro gör att det tar ännu mer bensin och är också en källa till möjliga haverier. Dessutom har den bytt ägare lite för många gånger de sista åren och de tre senaste besiktningarna har den fått komma tillbaka för efterkontroll, det tyder på bristande omsorger från ägaren. Därtill omöjlig att sälja vidare, till skillnad från en amazon som är mycket eftertraktade.

Du tänker rätt.Kunde fått gratis en A6 Quattro V6 -01 (bes) förra månaden. Jag sa nej... Köp en Amma.

Du tackar inte ja till gratis *icke namngiven könssjukdom* heller antar jag?

Utmarks-Loke
2 december 2017 · 5 814 Inlägg

caromania skrev:
Jag förstår viljan att undvika "moderna" fordon som kan kännas könlösa och tråkiga oavsett vad det står i grillen. Varför inte spana på en ny Volvo 240? Betydligt mycket mera bil än en Amazon och lite mer koscher att köra en sådan i slasket än en hyfsad Amma.

Jag hade en 245 förra vintern och fungerade perfekt, utom att förarsätet förstörde ryggen på mig. Att jag sålde den bilen sedan var bland det dummaste jag gjort. Det värsta är att det var en granne som köpte den så jag får titta på den varje gång jag åker in till samhället sad
Man skulle kunna ha en 240 som vinterbil och en amazon som sommarbil kanske. Amazonen är ju trots allt snyggare även om 240 börjar kännas som en äkta veteran nu.

Knugcab
2 december 2017 · 5 111 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Svarte_Orm skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Du får ju en sån här modern bekväm bil för bara 20-25000kr! -Skippa Amazon!
https://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_AV … 11&w=3

Den där skulle jag definitivt inte vilja ha. V6 drar mycket bensin och är dyr att laga, quattro gör att det tar ännu mer bensin och är också en källa till möjliga haverier. Dessutom har den bytt ägare lite för många gånger de sista åren och de tre senaste besiktningarna har den fått komma tillbaka för efterkontroll, det tyder på bristande omsorger från ägaren. Därtill omöjlig att sälja vidare, till skillnad från en amazon som är mycket eftertraktade.

Du tänker rätt.Kunde fått gratis en A6 Quattro V6 -01 (bes) förra månaden. Jag sa nej... Köp en Amma.

Nu tycker jag att du är vrång, tänk på all omsorgsfull utveckling som lagts ned på att ljudet när man gnider handflatan mot den flottiga plastratten skall vara mer premium än i Skoda, för att inte tala om att golvmattans material noga valts ut för att få till precis den där rätta premiumdoften av sauerkraut under tiden den möglar bort av att ha impregnerats av ens slaskiga skor. Då får man faktiskt stå ut med att det inte är gratis.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Meaganeowner
3 december 2017 · 2 250 Inlägg

Har för mig att Volvo sålde åretruntbilar redan från start, inte bara bilar att nyttjas på sommaren.

Sen finns det väl några enstaka exemplar som bara är sommarkörda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang