3343
Sök

Köpråd: Volkswagen Touran TSI 140 2015

2 Inlägg
26 november 2017
Trådstartare
Hej,
kikar på en Volkswagen Touran TSI 140 årsmodell 2015 och har läst om alla problem med kamkedjor på dessa motorer. Vad jag fått fram så gäller det främst årsmodeller fram till och med 2014. Är det någon här som kan bekräfta/dementera huruvida en 2015 är en bättre bil/motor i det avseendet?

Andra tips inför köp av en Touran?

Tack!
//Marcus

Of World
3 380 Inlägg
26 november 2017
Rätt tråkig bil. Har en på jobbet och ptja en uppsvälld golf kort och gott..

Stolarna längst bak är inte ens gjorda för dvärgar, som grädde på moset har du minimalt bagage med alla säten uppfällda.

Rätt törstig på bensin enligt mig

Ang kamkedjan vet jag inte men en sak värt att nämna är att den drar lika mycket olja som bensin.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

2 Inlägg
26 november 2017
Trådstartare
sant. det är väl knappast en modell man förknippar med körglädje, men tror att den uppfyller familjens behov på praktiska detaljer iaf.
tack för tips om oljeförbrukning!

Evildan
26 november 2017
Andra tips är att: undvika DSG, leta rost och klarlackssläpp, elfel (alla knappar och funktioner undersökes), serviceintervallen ska inte vara enligt servicebokens longlife föreskrifter utan 1gång/år eller 1500mil.

Mitt hetaste tips är att skippa bilen helt men det brukar bli sådant jvl liv så fort någon skriver något negativt om VAG så låtsas som om jag inte skrev det. wink

Forummoderator
18 358 Inlägg
26 november 2017
Hade undvikit bilen helt och hållet. VAG är väl inte direkt välkända för att göra bilar som fungerar i mer än max 3 månader mellan verkstadsbesöken. Fel som ovan bland annat.

Köp en Soya-låda och lägg pengarna på semestrar istället för reparationer är mitt råd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
26 november 2017
Hybrid_ skrev:
Hade undvikit bilen helt och hållet. VAG är väl inte direkt välkända för att göra bilar som fungerar i mer än max 3 månader mellan verkstadsbesöken. Fel som ovan bland annat.

Köp en Soya-låda och lägg pengarna på semestrar istället för reparationer är mitt råd.

Typ?

https://m.blocket.se/kalmar/Toyota_Vers … 12&w=3

Boys...det där är tamejfan ingen Prius så älta inte sönder TS tråd med det ännu en gång.

4 248 Inlägg
26 november 2017
Det ska vara en motor med kamrem avsedd för MQB-plattformen istället för det beprövade versionen med kamkejda i årsmodell >2015 på touran

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Sök