(Borttagen)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 november 2017 · 4 917 Inlägg

Evildan skrev:
Du Kevin, vad körglädje innebär för en person är inte nödvändigtvis vad körglädje innebär för en annan person. Herrejösses!

Fy fasen vad bra sagt!
Man skulle nästan tro att det var JAG som skrev detdär..smile
Jag är full av körglädje när min- 98 corolla startar utan strul sen jag köpte den 2004..

Senast redigerat av autodidakten (30 november 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
30 november 2017 ·

autodidakten skrev:
Evildan skrev:
Du Kevin, vad körglädje innebär för en person är inte nödvändigtvis vad körglädje innebär för en annan person. Herrejösses!

Fy fasen vad bra sagt!
Man skulle nästan tro att det var JAG som skrev detdär..smile
Jag är full av körglädje när min- 98 corolla startar utan strul sen jag köpte den 2004..

Tack så mycket, uppskattas verkligen.
Jag håller med om att körglädje kan vara att få köra var gång man önskar. En Corolla gör ju oftast så. wink

Jag har inte funnit mer körglädje, i någon av den kopiösa mängd bilar jag ägt, än i den Citroen 2CV -71 jag ägt.

Anvandarnamn1
30 november 2017 · 94 Inlägg

SportPilot skrev:
killen frågar om körglada bilar och får prius som förslag .... herrejösses

utav de bilarna du tittar på så hade jag kollat på miatan och camaron, även civicen kan vara kul
celican är som en tillplattad corolla, dvs dödstrist
preluden har jag inte testat

Camaron kommer antagligen bli för dyr att tanka, om du inte endast ligger och kryssar på motorvägen då

Sen har du ju Civic Type R Ep3 som ryms i din budget, slå även ett öga på Mazda 3 mps eller en Bmw 3 serie med sexa på minst 2,5l

Ska så fort en 1.8 NA ploppar upp på blocket ska jag provköra den för att se om jag verkligen behöver fyra säten...

Ep3:an har jag hört mycket gott om. Vissa ser den som en mer praktisk S2000.

Senast redigerat av Fjallakergubben (30 november 2017)

Anvandarnamn1
30 november 2017 · 94 Inlägg

xXSammy skrev:
Ford Fiesta ST

Har hört att den kan vara obekväm att åka i under längre sträckor.
Stämmer det?
Kommer åka med bilen på motorvägen ganska mycket...

Anvandarnamn1
30 november 2017 · 94 Inlägg

simlar skrev:
Japanska bilar har gott rykte om sig att vara väldigt driftsäkra, dock oftast tråkiga att köra, plastiga, bullriga och rostbenägna. Finns ju säkert bekväma japanare också, jag har dock fastnat för tyska märken för komfortens och körkänslans skull.

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 M-paket Coupe!

Senast redigerat av Fjallakergubben (30 november 2017)

Evildan
30 november 2017 ·

Fjallakergubben skrev:

simlar skrev:
Japanska bilar har gott rykte om sig att vara väldigt driftsäkra, dock oftast tråkiga att köra, plastiga, bullriga och rostbenägna. Finns ju säkert bekväma japanare också, jag har dock fastnat för tyska märken för komfortens och körkänslans skull.

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 coupe!

Det beror på vad för tysk bil du köper. Många tyska bilar är enligt mig dyrare rent generellt att reparera och du gör det dessutom så ofta att det blir en stor utgift.

Att jämföra en tysk bil med en japansk bör väl i rättvisans namn göras mellan bilar i samma prisklass och storlek, en Civic eller Corolla är självklart bullrigare än en jämngammal 5-serie eller E-klasse men du köpte å andra sidan två välutrustade japaner för samma pengar som en av tyskarna när dom var nya.
5-serien och E-klasse bör i mitt tycke jämföras med en Lexus GS eller Infiniti M35 exempelvis för att det inte ska halta, men det blir orättvist på andra vis. wink

En E36 Coupé köper du lätt för din budget.
25 lök för bilen och spara resten till drift och reparationer. Betänk dock att oavsett vad som går sönder på en BMW så är det enligt några närkesivrare på forumet endast slitagedelar och tillhör normalt underhåll. (Kortfattat: Går det att skruva bort från bilen är det att räkna som en normal slitagedel.)

Senast redigerat av Evildan (30 november 2017)

xXSammy
30 november 2017 · 6 572 Inlägg

Fjallakergubben skrev:

xXSammy skrev:
Ford Fiesta ST

Har hört att den kan vara obekväm att åka i under längre sträckor.
Stämmer det?
Kommer åka med bilen på motorvägen ganska mycket...

Provkör så får du bäst svar av dig själv

De/Dem
panda666
30 november 2017 · 4 250 Inlägg

Fjallakergubben skrev:

simlar skrev:
Japanska bilar har gott rykte om sig att vara väldigt driftsäkra, dock oftast tråkiga att köra, plastiga, bullriga och rostbenägna. Finns ju säkert bekväma japanare också, jag har dock fastnat för tyska märken för komfortens och körkänslans skull.

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 M-paket Coupe!

hade hellre kollat på nån 5 serie, är oftast inte helt slut och har nog lite liv kvar. Dom förbaskade 6orna är bra motorer, e36 är och känns fett gamla nu och de flesta totalt slaktade. Dom såg gamla ut 15 år sen, nu ser dom bara antika ut^^ Ska du ha bimmer kolla på e39/e60 med 6a såklart, m54 motorerna. skit i n52/n53 motorerna. Men fan vill du slippa problem köp japanare istället. Du kommer tacka dig sj att du gjorde de.

SportPilot Ubåtsingenjör
30 november 2017 · 7 232 Inlägg

Fjallakergubben skrev:

simlar skrev:
Japanska bilar har gott rykte om sig att vara väldigt driftsäkra, dock oftast tråkiga att köra, plastiga, bullriga och rostbenägna. Finns ju säkert bekväma japanare också, jag har dock fastnat för tyska märken för komfortens och körkänslans skull.

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 M-paket Coupe!

e36an är helt klart en kul bil, m50in är dessutom en riktigt bra motor som tål lite laddtryck smile om det inte ska överladdas så är 328an trevligast, med en 325 insug och ett annat grenrör så får man lite mer än 200 hästar och en kul motorkaraktär

att delar skulle vara dyrt är inget annat än en myt, bmw är ofta väldigt billiga att skruva på

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
30 november 2017 ·

SportPilot skrev:
killen frågar om körglada bilar och får prius som förslag .... herrejösses

utav de bilarna du tittar på så hade jag kollat på miatan och camaron, även civicen kan vara kul
celican är som en tillplattad corolla, dvs dödstrist
preluden har jag inte testat

Camaron kommer antagligen bli för dyr att tanka, om du inte endast ligger och kryssar på motorvägen då

Sen har du ju Civic Type R Ep3 som ryms i din budget, slå även ett öga på Mazda 3 mps eller en Bmw 3 serie med sexa på minst 2,5l

Fast man behöver ju ljuga helt och hållet.  Celican må inte vara ett kraftmonster men den har iallafall väghållning som är roligare än amerikanaren troligtvis.  Jag såg själv inga likheter alls med celican och corollan.

Körglädje är helt olika för alla.
Jag finner absolut ingen större glädje i att köra snikiga "sportbilar" som har nämnts i tråden.   
Min körglädje ligger i ett driftsäkert fordon som är godkänt bekväm och gör vad den ska.
Prius kan göra detta, alla som nämnts hittills är så passa gamla att de har större risk för att inte göra det.

panda666
30 november 2017 · 4 250 Inlägg

SportPilot skrev:

Fjallakergubben skrev:

simlar skrev:
Japanska bilar har gott rykte om sig att vara väldigt driftsäkra, dock oftast tråkiga att köra, plastiga, bullriga och rostbenägna. Finns ju säkert bekväma japanare också, jag har dock fastnat för tyska märken för komfortens och körkänslans skull.

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 M-paket Coupe!

e36an är helt klart en kul bil, m50in är dessutom en riktigt bra motor som tål lite laddtryck smile om det inte ska överladdas så är 328an trevligast, med en 325 insug och ett annat grenrör så får man lite mer än 200 hästar och en kul motorkaraktär

att delar skulle vara dyrt är inget annat än en myt, bmw är ofta väldigt billiga att skruva på

problemet är att 99% av alla e36 är nu helt slaktade och redo för att se ljuset i slutet av tunneln. Dom är liksom redo för de sista versen och en sista oktoberfest. Ska ts verkligen satsa på en sån då kommer det vara svårt att hitta en som lever, en som säljaren säljer billigt för dom flesta säljare säljer dom asdyrt för dom tror det är nått speciellt, kan finnas 325-328 me m paket på blockfan me minst 25.000mil och begärd pris minst 20.000kr. Är det inte helt galet??

Evildan
30 november 2017 ·

panda666 skrev:

SportPilot skrev:

Fjallakergubben skrev:

Där blev många JDM-fans irriterade big_smile

Tyska bilar i överlag verkar vara rätt dyra att laga, samt att mycket småsaker börjar gå sönder efter ett tag.
Jag kan ha fel dock. Hade varit skoj med en E36 M-paket Coupe!

e36an är helt klart en kul bil, m50in är dessutom en riktigt bra motor som tål lite laddtryck smile om det inte ska överladdas så är 328an trevligast, med en 325 insug och ett annat grenrör så får man lite mer än 200 hästar och en kul motorkaraktär

att delar skulle vara dyrt är inget annat än en myt, bmw är ofta väldigt billiga att skruva på

problemet är att 99% av alla e36 är nu helt slaktade och redo för att se ljuset i slutet av tunneln. Dom är liksom redo för de sista versen och en sista oktoberfest. Ska ts verkligen satsa på en sån då kommer det vara svårt att hitta en som lever, en som säljaren säljer billigt för dom flesta säljare säljer dom asdyrt för dom tror det är nått speciellt, kan finnas 325-328 me m paket på blockfan me minst 25.000mil och begärd pris minst 20.000kr. Är det inte helt galet??

Efter de två påhoppen på dig: Hur är det nu några timmar senare med sexualiteten och den psykiska hälsan då SportPilot och Soulman ifrågasätter dessa?

Galet är det.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 november 2017 · 17 483 Inlägg

Vad ni tjafsar gubbar!

Tycker min pendlarburk -den överladdade mercedes A-klass som nu rullat felfritt i snart 4 månader- är småkul med go-cartkänsla och spinnande framhjul vid start.

300C lämnar sällan någon oberörd men körglad är den inte. Bekväm.

Chryslercabben med ynka 204hk är rolig! Även Kia Magentisen med sin varvvilliga V6:a är småkul om humöret sätter in.

Smaksak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
30 november 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

SportPilot skrev:

e36an är helt klart en kul bil, m50in är dessutom en riktigt bra motor som tål lite laddtryck smile om det inte ska överladdas så är 328an trevligast, med en 325 insug och ett annat grenrör så får man lite mer än 200 hästar och en kul motorkaraktär

att delar skulle vara dyrt är inget annat än en myt, bmw är ofta väldigt billiga att skruva på

problemet är att 99% av alla e36 är nu helt slaktade och redo för att se ljuset i slutet av tunneln. Dom är liksom redo för de sista versen och en sista oktoberfest. Ska ts verkligen satsa på en sån då kommer det vara svårt att hitta en som lever, en som säljaren säljer billigt för dom flesta säljare säljer dom asdyrt för dom tror det är nått speciellt, kan finnas 325-328 me m paket på blockfan me minst 25.000mil och begärd pris minst 20.000kr. Är det inte helt galet??

Efter de två påhoppen på dig: Hur är det nu några timmar senare med sexualiteten och den psykiska hälsan då SportPilot och Soulman ifrågasätter dessa?

Galet är det.

Hälsan samt sexualiteten är tip top just nu, man mår bra när man inte behöver springa till verkstad hela tiden, tror man skulle må ganska bra ifall man körde prius eller nått annat som inte pajade hela tiden, man skulle må bra och samt ha bra sexlust pga man kan lägga pengar på nått annat roligare. Köper ts nån gammal e36 nu kommer hen få bara massa bekymmer och då kommer det att påverka sexlusten också tyvärr. Hoppas det var tillräckligt bra svar på din fråga.

Evildan
30 november 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

problemet är att 99% av alla e36 är nu helt slaktade och redo för att se ljuset i slutet av tunneln. Dom är liksom redo för de sista versen och en sista oktoberfest. Ska ts verkligen satsa på en sån då kommer det vara svårt att hitta en som lever, en som säljaren säljer billigt för dom flesta säljare säljer dom asdyrt för dom tror det är nått speciellt, kan finnas 325-328 me m paket på blockfan me minst 25.000mil och begärd pris minst 20.000kr. Är det inte helt galet??

Efter de två påhoppen på dig: Hur är det nu några timmar senare med sexualiteten och den psykiska hälsan då SportPilot och Soulman ifrågasätter dessa?

Galet är det.

Hälsan samt sexualiteten är tip top just nu, man mår bra när man inte behöver springa till verkstad hela tiden, tror man skulle må ganska bra ifall man körde prius eller nått annat som inte pajade hela tiden, man skulle må bra och samt ha bra sexlust pga man kan lägga pengar på nått annat roligare. Köper ts nån gammal e36 nu kommer hen få bara massa bekymmer och då kommer det att påverka sexlusten också tyvärr. Hoppas det var tillräckligt bra svar på din fråga.

Ett sunt psyke genererar en kropp i balans, så är det ju.
Den typen av påhopp kan inom psykiatrin kallas projicering vilket i lekmannatermer innebär att en person istället för att utvärdera och bearbeta sin livssituation på egen hand eller med utomstående professionell  hjälp "lägger över sina problem" på någon annan individ för att själv försöka distansera sig från dom. Skönt att även du är i sådan god psykisk balans att du inte tar illa vid dig.

Många eller snarare majoriteten av 20år gamla treserier har levt ett hårt och skoningslöst liv runt kebabhak, COOP-parkeringar och som nya runt pulversnortarna kring Stureplan.
Men som jag föreslog, halva budgeten till inköp och restrerande till reparationer och ett fulltankat resekort för kommunal transport under stillestånden.
Jag hade avstått då jag är av uppfattningen att min primära bil ska förflytta mig när jag så önskar och en eventuell sekundär tillåts vara som en gammal BMW till och med.

panda666
30 november 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Efter de två påhoppen på dig: Hur är det nu några timmar senare med sexualiteten och den psykiska hälsan då SportPilot och Soulman ifrågasätter dessa?

Galet är det.

Hälsan samt sexualiteten är tip top just nu, man mår bra när man inte behöver springa till verkstad hela tiden, tror man skulle må ganska bra ifall man körde prius eller nått annat som inte pajade hela tiden, man skulle må bra och samt ha bra sexlust pga man kan lägga pengar på nått annat roligare. Köper ts nån gammal e36 nu kommer hen få bara massa bekymmer och då kommer det att påverka sexlusten också tyvärr. Hoppas det var tillräckligt bra svar på din fråga.

Ett sunt psyke genererar en kropp i balans, så är det ju.
Den typen av påhopp kan inom psykiatrin kallas projicering vilket i lekmannatermer innebär att en person istället för att utvärdera och bearbeta sin livssituation på egen hand eller med utomstående professionell  hjälp "lägger över sina problem" på någon annan individ för att själv försöka distansera sig från dom. Skönt att även du är i sådan god psykisk balans att du inte tar illa vid dig.

Många eller snarare majoriteten av 20år gamla treserier har levt ett hårt och skoningslöst liv runt kebabhak, COOP-parkeringar och som nya runt pulversnortarna kring Stureplan.
Men som jag föreslog, halva budgeten till inköp och restrerande till reparationer och ett fulltankat resekort för kommunal transport under stillestånden.
Jag hade avstått då jag är av uppfattningen att min primära bil ska förflytta mig när jag så önskar och en eventuell sekundär tillåts vara som en gammal BMW till och med.

Minns att runt ett år sen var det helt katastrof psykiskt/mentalt för mig då lådjäveln bestämde sig för att skita på sig, men nu är det bra. Du måste väl må skitbra och ha erektioner som en björn hela tiden då du sparar så mycket pengar när priusen aldrig pajar?? ja kan inte ha fel? din hälsa och välmående måste väl vara på topp?? Kan inte tänka mig nått annat. Varför ska man ge sig sj ohälsa och illamående, bättre att må bra.

Knugcab
30 november 2017 · 5 111 Inlägg

För att vara en liten oddball nu i sammanhanget....

Jag hade för ett par år sedan en Mercedes C180 -01 och blev riktigt positivt överraskad av hur trevlig den var att ratta när det svängde, lagom format, tight och med bra respons, distinkta och exakta växellägen osv.

Om den var rolig? Nej för det var en C180 utan kompressor och de är orkeslösa något grönjävligt. Om den var bra? Nej för det var en 01a som hade vissa inslag av plåt bland rosten.

Men den hade gått nästan 40K mil och kostade 9000 kr....

Modellen finns till och med 2007 och med roligare motorer än 180 som är den minsta bensinfyran. Efter 2003 är det urusla rostskyddet klart mycket bättre. Jag tycker att gav jag 9 lakan för min 180 -01 för snart tre år sedan, så borde man idag kunna klämma in ett sent exemplar med roligare motor i din budget.

Om det är vettigt? Vet inte. Om du vill ha en? Vet inte. Om jag strax blir sågad? Troligen.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 november 2017 · 17 483 Inlägg

Knugcab skrev:
För att vara en liten oddball nu i sammanhanget....

Jag hade för ett par år sedan en Mercedes C180 -01 och blev riktigt positivt överraskad av hur trevlig den var att ratta när det svängde, lagom format, tight och med bra respons, distinkta och exakta växellägen osv.

Om den var rolig? Nej för det var en C180 utan kompressor och de är orkeslösa något grönjävligt. Om den var bra? Nej för det var en 01a som hade vissa inslag av plåt bland rosten.

Men den hade gått nästan 40K mil och kostade 9000 kr....

Modellen finns till och med 2007 och med roligare motorer än 180 som är den minsta bensinfyran. Efter 2003 är det urusla rostskyddet klart mycket bättre. Jag tycker att gav jag 9 lakan för min 180 -01 för snart tre år sedan, så borde man idag kunna klämma in ett sent exemplar med roligare motor i din budget.

Om det är vettigt? Vet inte. Om du vill ha en? Vet inte. Om jag strax blir sågad? Troligen.

Jag köpte en A-klass gen1 för den är trevlig som pendlarburk. Givetvis skulle jag köpt en Corolla men ville inte det. Chansa tror jag det heter... Går fint ännu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Knugcab
30 november 2017 · 5 111 Inlägg

Stödhjul på takrailsen då gissar jag? wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 november 2017 · 17 483 Inlägg

Knugcab skrev:
Stödhjul på takrailsen då gissar jag? wink

Dubbla...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang