4986
Sök

Aux/BT I en Octavia 2005?

5 Inlägg
30 november 2017
Trådstartare
Hej alla!

Och tack för hjälpen angående mitt förra inlägg.

Nu har jag ett problem, min scoda jag köpt, en Octavia 2005'a, bästa bilen jag någonsin haft, rekommenderas starkt... Har varken aux eller bluetooth!

Jag är ung så jag vill ju gärna streama min egen musik! Ljudet är härligt behöver bara montera in bt eller aux. Finns det någon här inne som vet hur man gör eller som kanske själv gjort det tidigare?

Jag vänder mig hit eftersom jag i flera veckor av lönlöst research inte hittat något vettigt!
Tack på förhand, Mattias!

Avstängd
10 388 Inlägg
30 november 2017
Abiholm skrev:
Hej alla!

Nu har jag ett problem, min scoda jag köpt, en Octavia 2005'a, bästa bilen jag någonsin haft, rekommenderas starkt... Har varken aux eller bluetooth!

Jag är ung så jag vill ju gärna streama min egen musik! Ljudet är härligt behöver bara montera in bt eller aux. Finns det någon här inne som vet hur man gör eller som kanske själv gjort det tidigare?

Jag vänder mig hit eftersom jag i flera veckor av lönlöst research inte hittat något vettigt!

Passar inte en DMC i dessa?

Finns ju på flera ställen; eftermontering.se, nascom.se, eftermontera.se osv osv osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 271 Inlägg
30 november 2017
Är din 2005 generation OI eller OII? Det är nämligen två helt olika radiosystem i dem.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

5 Inlägg
30 november 2017
Trådstartare
Soulman skrev:
Är din 2005 generation OI eller OII? Det är nämligen två helt olika radiosystem i dem.

Oj vet faktiskt inte, ska kolla upp det imorgon

5 Inlägg
30 november 2017
Trådstartare
it_mutt skrev:
Abiholm skrev:
Hej alla!

Finns ju på flera ställen; eftermontering.se, nascom.se, eftermontera.se osv osv osv

DMC, vad är det?

Avstängd
10 388 Inlägg
30 november 2017
Abiholm skrev:
it_mutt skrev:
Abiholm skrev:
Hej alla!

DMC, vad är det?

Nu tog jag bara "en i högen", som sagt, det finns fler som säljer dessa;

http://www.nascom.se/sv/multimedia/nytt … bilstereo/

Enkelt förklarat; en DMC lurar stereon att tro att den har en cdväxlare. Enheten som du pluggar in har då, lite beroende på modell, aux, blåtand (för musik och samtal), usb och plats för SDkort och körs helt och hållet via originalstereon.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 271 Inlägg
30 november 2017
it_mutt skrev:
Abiholm skrev:
it_mutt skrev:

DMC, vad är det?

Nu tog jag bara "en i högen", som sagt, det finns fler som säljer dessa;

http://www.nascom.se/sv/multimedia/nytt … bilstereo/

Enkelt förklarat; en DMC lurar stereon att tro att den har en cdväxlare. Enheten som du pluggar in har då, lite beroende på modell, aux, blåtand (för musik och samtal), usb och plats för SDkort och körs helt och hållet via originalstereon.

Precis, men det gäller att veta vilken radio man har och de är olika i OI och OII.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Sök