3342
Sök

Avtal för uthyrning av del av garage?

2 Inlägg
3 december 2017
Trådstartare
Min första tråd här, men förhoppningsvis inte den sista. smile

Jag har fått tag på ett garage som jag ska hyra, jag kommer stå som hyrestagare. Tanken är sen att jag hyr ut halva garaget till en annan person och nu skulle jag behöva hjälp med att hitta ett lämpligt avtal att använda som mall. Jag kan tänka mig att det finns en hel del här som hyr ut på det viset, så jag hoppas att någon kan dela med sig av ett exempel. smile

Vettemannen
3 december 2017
talllberg skrev:
Min första tråd här, men förhoppningsvis inte den sista. smile

Jag har fått tag på ett garage som jag ska hyra, jag kommer stå som hyrestagare. Tanken är sen att jag hyr ut halva garaget till en annan person och nu skulle jag behöva hjälp med att hitta ett lämpligt avtal att använda som mall. Jag kan tänka mig att det finns en hel del här som hyr ut på det viset, så jag hoppas att någon kan dela med sig av ett exempel. smile

För det första, har du tillåtelse av hyresvärden att hyra ut del av garage i andra hand?

/Benny

Muttley
3 december 2017
Brukar inte vara okej att hyra ut något man hyr.  Har du godkänt?

Jag hade ringt en jurist när de gäller att hyra ut något jag inte äger.  Du lär stå för alla skador om de sker några.

2 Inlägg
3 december 2017
Trådstartare
Tack för feedback! Jag har kollat av med hyresvärden att jag får hyra ut en del av garaget i andra hand så det är ok. smile

1 Inlägg
20 december 2017
Det suger att bor själv i en lägenhet utan en riktig garage att meka i, särskilt när man var så många planer och idéer. Vad hade du tänkt dig? Egentligen skulle jag inte behöver den så länge.

Sök