Hjuldolly ,2st?

Celeron
11 december 2017 · 1 322 Inlägg

Hej jag ett garage som blir lite trångt när v70in ska in för fix.  Finns inte plats för att parkera om den så den konmer nära intill långväggen.

Kan få så fronten kommer intill långväggen men bakdelen gär inte..

Fundera pä hjuldolly från biltema/jula för 499kr funkar de rent praktiskt att bara ha pä bakhjulen så ja kan flytta in bakänden av bilen te vägga?smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
caromania Forummoderator
11 december 2017 · 9 296 Inlägg

Om ditt golv är riktigt slätt och du är stark så kan det gå, men du får nog räkna med att trixa med ratten ändå. Jag har en av mina veteranare på dolly (4st) för att kunna flytta runt och det är extremt smidigt. Jag vet att de är ganska dyra men om du skaffar 4 så kommer du njuta av att flytta bilen fram och tillbaka. Dessutom håller de i fem miljoner år så...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hilmer
12 december 2017 · 1 786 Inlägg

En ordentlig garagedomkraft räcker för att lyfta bakänden och knuffa in den mot väggen.

torsen
14 december 2017 · 7 238 Inlägg

Hilmer skrev:
En ordentlig garagedomkraft räcker för att lyfta bakänden och knuffa in den mot väggen.

X 2. Så gör jag med min sommar-/hobbybil för att få plats med 3 bilar i ett 2-bilsgarage.

Rikard_Persson NISMO <3
14 december 2017 · 1 065 Inlägg

JAg har dessa dollys på min R33. Funkar kanon. inga bekymmer att putta runt den på golvet.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang