Köpråd, BMW 320I e46 -03

AlbinElund
7 januari 2018 · 21 Inlägg

Hej! Ska köpa min typ första bil nu. Har tagit över farsans men vill ha nyare o starkare. Har nu en original Volvo 740 med 116hk. Har fastnat för BMW och funderar på denna:

https://www.blocket.se/gavleborg/BMW_32 … =9&w=2

Vad ska jag tänka på? Priset är bra alltså vad jag har att lägga ungefär. helst mindre men runt 30.000kr.

Någon med erfarenhet om dessa? Eller ska man satsa på någon annan liknande?

Tack på förhand.

panda666
7 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Hej! Kul att du vill ha en bimmer, om du verkligen ska ha en så klart du ska få kunna ha, orkar inte tipsa om diverse asiater och liknande som håller bättre ifall du inte vill.

jag skulle se ifall ja kan få en minst 325-328-330 för dom pengarna, 330 lite svårt men resten går det lättare, dom drar alla nästan samma bensin mängd och kan försäkras samma där ungefär. Gör en vanlig kontrol som med alla andra bilar, provkör dvs ordentligt och kolla så att inget klonkar eller drar snett ojämnt osv. lyssna efter motorn, låda etc etc. Kolla efter läckage i motor både kylarvatten och motorolja. Det är helt ok bilar, brukar ha lite tjafs me olika givare som abs givare o sånt samt kanske lite kamaxelgivare. Men helt klart bra bilar nu även om åldern kommer lite ikapp. Kamkedja såklart som håller bra.  Kolla även på Autopower.se mycket info där under begagnat guiden. Lycka till och fråga gärna här!wink

Utmarks-Loke
7 januari 2018 · 5 836 Inlägg

Intressant historik på den där bilen. Har bytt ägare tre gånger det sista året och nuvarande ägaren har försökt sälja den sedan i maj. Först för 22.000kr, sedan för 32.000kr och nu för 36.000kr och det är ändå ingen som har köpt den roll

AlbinElund
7 januari 2018 · 21 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Intressant historik på den där bilen. Har bytt ägare tre gånger det sista året och nuvarande ägaren har försökt sälja den sedan i maj. Först för 22.000kr, sedan för 32.000kr och nu för 36.000kr och det är ändå ingen som har köpt den roll

Ja jag har lagt märke till det, lär ju vara nåt skumt?

AlbinElund
7 januari 2018 · 21 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Intressant historik på den där bilen. Har bytt ägare tre gånger det sista året och nuvarande ägaren har försökt sälja den sedan i maj. Först för 22.000kr, sedan för 32.000kr och nu för 36.000kr och det är ändå ingen som har köpt den roll

Fast de sista två ägarna  tror jag kan vara att han först skrev den på sig själv sen bytte dom så hans pappa står på den istället eftersom det är billigare med försäkring.  Och han hade anonnsen ute 2 dagar först han kanske märkte att den var värd mer eller så ville han fixa mer med den.

AlbinElund
7 januari 2018 · 21 Inlägg

ett nytt registreringsbebis skapades 2017-06-08 det har troligtvis nånting med saken att göra

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
7 januari 2018 · 4 917 Inlägg

Jag kan sträcka mig till 20 loppor denna gången eftersom den ser fräck ut!
Det är ju trots allt en 15 år gammal autostradare och vad kan man då förvänta sig i repväg tro..?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
8 januari 2018 ·

autodidakten skrev:
Jag kan sträcka mig till 20 loppor denna gången eftersom den ser fräck ut!
Det är ju trots allt en 15 år gammal autostradare och vad kan man då förvänta sig i repväg tro..?

Det kan ingå en mängd pantburkar också. wink

Jag hade avstått att köpa bil från någon som är kriminell, om dom i tråden nämnda misstankarna stämmer dvs.
Det ringer för många varningsklockor gällande ägarhistoriken mao.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang