Det blev någon jävla luftbubbla efter några deciliter ut i slangen, även fast jag tryckte ner slangen så långt det gick,
Gjorde några försök att blåsa tillbaks bensinen och andas in hårdare utan resultat
Första gången någonsin jag har slangat bensin så antar att jag gjorde fel.
Men men, nu har jag försökt, och misslyckades, då ligger surminen på mig själv istället
De flesta moderna bilar (läs 30 år eller nyare) har slangningsskydd i bränslepåfyllningsröret så det du fick upp är troligtvis det som skvalpar runt före detta.
Det blev någon jävla luftbubbla efter några deciliter ut i slangen, även fast jag tryckte ner slangen så långt det gick,
Gjorde några försök att blåsa tillbaks bensinen och andas in hårdare utan resultat
Första gången någonsin jag har slangat bensin så antar att jag gjorde fel.
Men men, nu har jag försökt, och misslyckades, då ligger surminen på mig själv istället
De flesta moderna bilar (läs 30 år eller nyare) har slangningsskydd i bränslepåfyllningsröret så det du fick upp är troligtvis det som skvalpar runt före detta.
Amen vafan. Jaha, där ser man...
Då så!
Admin kan stänga denna tråd nu då, problemet är löst
Det smidigaste är att koppla en slang från returröret på ex. spridarbryggan som mynnar ut i en bensindunk. Då startar du bara bilen och ser soppan rinna ner i dunken.
Det smidigaste är att koppla en slang från returröret på ex. spridarbryggan som mynnar ut i en bensindunk. Då startar du bara bilen och ser soppan rinna ner i dunken.
Problemet med allt som har med under bilen att göra är att jag har inte direkt plats och tid att göra det, dessvärre inte kunskapen heller
Tänkte titta möjligheten att dra ut slangen efter bränslepumpen (den lilla runda saken?) men sedan kom jag på att, vad fan ska jag koppla den till utan att det rinner ut/droppar?
Har respekt för verkstadens yta såklart, så när jag försökte idag hade jag trasor med som ett sött litet underlag till området där jag härjade
(låter ioförsig som du pratar något om motorrummet kanske?)
Det smidigaste är att koppla en slang från returröret på ex. spridarbryggan som mynnar ut i en bensindunk. Då startar du bara bilen och ser soppan rinna ner i dunken.
Problemet med allt som har med under bilen att göra är att jag har inte direkt plats och tid att göra det, dessvärre inte kunskapen heller
Tänkte titta möjligheten att dra ut slangen efter bränslepumpen (den lilla runda saken?) men sedan kom jag på att, vad fan ska jag koppla den till utan att det rinner ut/droppar?
Har respekt för verkstadens yta såklart, så när jag försökte idag hade jag trasor med som ett sött litet underlag till området där jag härjade
(låter ioförsig som du pratar något om motorrummet kanske?)
Det är i motorrummet, inte under bilen. Det är heller inget tryck i röret/slangen om du inte har bilen igång.
Det smidigaste är att koppla en slang från returröret på ex. spridarbryggan som mynnar ut i en bensindunk. Då startar du bara bilen och ser soppan rinna ner i dunken.
Problemet med allt som har med under bilen att göra är att jag har inte direkt plats och tid att göra det, dessvärre inte kunskapen heller
Tänkte titta möjligheten att dra ut slangen efter bränslepumpen (den lilla runda saken?) men sedan kom jag på att, vad fan ska jag koppla den till utan att det rinner ut/droppar?
Har respekt för verkstadens yta såklart, så när jag försökte idag hade jag trasor med som ett sött litet underlag till området där jag härjade
(låter ioförsig som du pratar något om motorrummet kanske?)
Det är i motorrummet, inte under bilen. Det är heller inget tryck i röret/slangen om du inte har bilen igång.
Det är ju mycket möblervänligt motorrum på Corsan såsätt, är det något som är lätt att ta bort& sätta tillbaks då?
Inget som är "fastmonterat" på bilen får tas bort, men inget sägs om att ta av och sedan ta på igen
Däremot, mitt okunnande inom bil, bilen startar väl inte om man drar bränslet till någonannanstans?
Går det att komma åt tankarmaturen under baksätesdynan ?
100% osäker!
Men det är ju isåfall att dra loss slangen med klamma som går från bränslepumpen till förgasaren som jag har, och trä på en PVC slang och sedan in i dunkarna/min andra bil, och ha igång startmotorn för att den ska pumpa
Problemet med allt som har med under bilen att göra är att jag har inte direkt plats och tid att göra det, dessvärre inte kunskapen heller
Tänkte titta möjligheten att dra ut slangen efter bränslepumpen (den lilla runda saken?) men sedan kom jag på att, vad fan ska jag koppla den till utan att det rinner ut/droppar?
Har respekt för verkstadens yta såklart, så när jag försökte idag hade jag trasor med som ett sött litet underlag till området där jag härjade
(låter ioförsig som du pratar något om motorrummet kanske?)
Det är i motorrummet, inte under bilen. Det är heller inget tryck i röret/slangen om du inte har bilen igång.
Det är ju mycket möblervänligt motorrum på Corsan såsätt, är det något som är lätt att ta bort& sätta tillbaks då?
Inget som är "fastmonterat" på bilen får tas bort, men inget sägs om att ta av och sedan ta på igen
Däremot, mitt okunnande inom bil, bilen startar väl inte om man drar bränslet till någonannanstans?
Det är slangen där bensinen går tillbaka från motorn till tanken. Returen, som sagt.
Det är i motorrummet, inte under bilen. Det är heller inget tryck i röret/slangen om du inte har bilen igång.
Det är ju mycket möblervänligt motorrum på Corsan såsätt, är det något som är lätt att ta bort& sätta tillbaks då?
Inget som är "fastmonterat" på bilen får tas bort, men inget sägs om att ta av och sedan ta på igen
Däremot, mitt okunnande inom bil, bilen startar väl inte om man drar bränslet till någonannanstans?
Det är slangen där bensinen går tillbaka från motorn till tanken. Returen, som sagt.
Hörde med min farsa ang. detta, han påstår att det inte finns på min bil, att det är en sorts grej i bränslepumpen som slår ifrån när bränslesystemet till förgasaren har tillräckligt med bensin Även så att pumpen går inte igång förens cylindrarna går (aka startmotorn/motorn)
Det är ju mycket möblervänligt motorrum på Corsan såsätt, är det något som är lätt att ta bort& sätta tillbaks då?
Inget som är "fastmonterat" på bilen får tas bort, men inget sägs om att ta av och sedan ta på igen
Däremot, mitt okunnande inom bil, bilen startar väl inte om man drar bränslet till någonannanstans?
Det är slangen där bensinen går tillbaka från motorn till tanken. Returen, som sagt.
Hörde med min farsa ang. detta, han påstår att det inte finns på min bil, att det är en sorts grej i bränslepumpen som slår ifrån när bränslesystemet till förgasaren har tillräckligt med bensin Även så att pumpen går inte igång förens cylindrarna går (aka startmotorn/motorn)
Rätta mig om jag(han) har fel
Du har nog en singlepointinsprutning på Corsan och det kan vara så som din far beskriver det. Är det inte enklast att bara lyfta bilen och släppa ned den på en upprättstående lång skruvmejsel under tanken medelst några kapade 25liters plastdunkar att låta det strila med i? Att börja pilla med begränsade kunskaper på kablar och kontakter på en bil, man dessutom tycker sig fått bra betalt för, är med begränsade kunskaper tämligen riskfyllt, liksom brukandet av denna statiska gnistframkallande PVC-slang. Det är likssssm lite att be om problem och lite en ofrivilligt skapad värmekälla i kalla januari. Är det värt chansen eller snarare risken för 300kr att helt bli utan ersättning?
Det är slangen där bensinen går tillbaka från motorn till tanken. Returen, som sagt.
Hörde med min farsa ang. detta, han påstår att det inte finns på min bil, att det är en sorts grej i bränslepumpen som slår ifrån när bränslesystemet till förgasaren har tillräckligt med bensin Även så att pumpen går inte igång förens cylindrarna går (aka startmotorn/motorn)
Rätta mig om jag(han) har fel
Du har nog en singlepointinsprutning på Corsan och det kan vara så som din far beskriver det. Är det inte enklast att bara lyfta bilen och släppa ned den på en upprättstående lång skruvmejsel under tanken medelst några kapade 25liters plastdunkar att låta det strila med i? Att börja pilla med begränsade kunskaper på kablar och kontakter på en bil, man dessutom tycker sig fått bra betalt för, är med begränsade kunskaper tämligen riskfyllt, liksom brukandet av denna statiska gnistframkallande PVC-slang. Det är likssssm lite att be om problem och lite en ofrivilligt skapad värmekälla i kalla januari. Är det värt chansen eller snarare risken för 300kr att helt bli utan ersättning?
Ah, nä, du har rätt
Och precis det du nämnde om statisk elektricitet nämnde även farsan
Så, ah, det får väl vara då. Det känns bara så surt!
Hörde med min farsa ang. detta, han påstår att det inte finns på min bil, att det är en sorts grej i bränslepumpen som slår ifrån när bränslesystemet till förgasaren har tillräckligt med bensin Även så att pumpen går inte igång förens cylindrarna går (aka startmotorn/motorn)
Rätta mig om jag(han) har fel
Du har nog en singlepointinsprutning på Corsan och det kan vara så som din far beskriver det. Är det inte enklast att bara lyfta bilen och släppa ned den på en upprättstående lång skruvmejsel under tanken medelst några kapade 25liters plastdunkar att låta det strila med i? Att börja pilla med begränsade kunskaper på kablar och kontakter på en bil, man dessutom tycker sig fått bra betalt för, är med begränsade kunskaper tämligen riskfyllt, liksom brukandet av denna statiska gnistframkallande PVC-slang. Det är likssssm lite att be om problem och lite en ofrivilligt skapad värmekälla i kalla januari. Är det värt chansen eller snarare risken för 300kr att helt bli utan ersättning?
Ah, nä, du har rätt
Och precis det du nämnde om statisk elektricitet nämnde även farsan
Så, ah, det får väl vara då. Det känns bara så surt!
Åk till farsan och låt honom bjuda på käk några kvällar samt någon matlåda att käka dagen efter så har det snabbt jämnat ut sig...och du slipper lukta bensin eller uppbrunnen Corsa samt du har både ögonbryn och näshår kvar.