amazinjoey skrev:
insatsen skrev:
Åldern är rätt, men jag slänger inte iväg pengar, för jag är pensionär..
Vänta du bara så ska du få se på annat när du kommer i min situation om några 10tal år, OM det finns något som heter pension då, dvs..
Har man som jag strax över 10000 ut i månaden, så kanske du förstår, när hyreskostnaden är 5000..
Ring försäkringsbolaget och berätta mängden bränsle, de kommer ersätta den utan några frågor. jag fick runt 1200kr för min 75L tank bensin av folksam när bilen blev inlöst, fick ringa och säga bara...
Blivit mycket livad tråd, men som jag skrev lite, har pratat med FB, och dom tycker det är en redig struntsak tydligen, handläggaren jag pratade med lät som han inte riktigt ville ta ställning i frågan, men man märkte på hans tonläge att han tycker det var en bagatell
Han frågade om mängden, när jag sa 3/4 och att den rymmer 60L så trodde han inte på mängden bensin som ens rymmer i min tank, då det är en småbil...
Som vissa säger, bensin är värt pengar, och pengar är värd tid och vice versa
Men som andra tycker, att det är en löjlig sak att hålla på med, ja det är förmodligen ni medelklasser som har en inkomst på ~30.000-50.000kr i månaden, tänk på det.
Allas situation ser inte likadan ut.
Som någon fråga, det handlar inte om krockskada och inlösen, utan stöld och sedan återfunnen i dåligt skick.