Iskörning var?

saab_jubileum1980
20 januari 2018 · 2 Inlägg

Önskar lite tips på var det finns bra ställen för iskörning.  Bor i Norrköping,  men man kan väl åka typ 25 mil om man vill ha is.  Gärna lite kontaktuppgifter till folk som plogar och arrangerar,  så man inte åker iväg i onödan.

Saab 96 "jubileumsmodell" (1980)
torsen
20 januari 2018 · 7 234 Inlägg

Önskar samma uppgift angående sjöiskörning i södra Mälardalen.

granadadr
20 januari 2018 · 7 286 Inlägg

tror ni måste längre upp å in i landet för det ska hålla sad dalarna, Gävleborg typ om ens det räcker ??

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
mb_pucken
20 januari 2018 · 5 087 Inlägg

Här i södra Dalarna runt Hedemora åks det friskt på isarna just nu :-) vet om 2 riktigt trevliga banor, dock ej hunnit prova någon av dom än pga av vinterbilsbrist.
Tror dock båda banorna har särskilda öppettider för att inte reta boende :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
saab_jubileum1980
24 januari 2018 · 2 Inlägg

mb_pucken
Har du lite mer specifik info om dom 2 trevliga banorna? Nån man kan kontakta? Jag har några timmars körning till Hedemora och det är lite långt att åka på chans.

Saab 96 "jubileumsmodell" (1980)
oplen
2 februari 2018 · 31 Inlägg

Finns det något längre söderut ? Eventuellt mot Smålandstrakten. Såg att Tegnabynsjön har omnämnts tidigare. Vet någon om den är körbar?
Det rycker i gasfoten ....

Saab 93b "Flygaren" (1959)
Muttley
3 februari 2018 ·

oplen skrev:
Finns det något längre söderut ? Eventuellt mot Smålandstrakten. Såg att Tegnabynsjön har omnämnts tidigare. Vet någon om den är körbar?
Det rycker i gasfoten ....

Jag hade nog inte kört upp på någon sjö söder om Stockholm om ens det.   Har varit rätt varmt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang