5582
Sök

Köpråd: Lite högre bilar?

2 Inlägg
26 januari 2018
Trådstartare
Hej Garaget smile Jag är liten av en amatör när det kommer till bilar men jag har lärt mig av erfarenhet (har bla ägt Volvo S60 och Saab 9000) att jag behöver en lite högre bil då det lätt kan bli så att man girar in på skogsvägar när man är ute och åker
Det behöver ju inte vara någon extrem höjdskillnad utan jag snackar om typ kanske 10-15 cm högre än en vanlig bil och eftersom att jag är helt grön på detta så tänkte jag att jag skulle fråga er son vet lite bättre, vilken bil skulle du rekommendera om man inte ska gå all in och köpa tex en jeep eller så. Vill ju ha en normal bil bara lite extra mankhöjd s.a.s
Tack på förhand //Le Puddler

Sir
935 Inlägg
26 januari 2018
Xc70
Subaru outback

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Evildan
26 januari 2018
10-15 cm högre än en "vanlig" bil är en rejäl frigång. Du får börja leta efter bilar liknande Landcruiser och Pajero.
Senast redigerat av Evildan (26 januari 2018)

6 256 Inlägg
26 januari 2018
Lägsta punkten är ju ofta diffklumpen och för att den skall komma 15cm högre upp krävs i princip 30cm högre hjul...

7 794 Inlägg
26 januari 2018
Suzuki Jimny har 19 cm under "klumparna" "Stock Car".
Men kan enkelt moddas till att få 24 cm under "klumparna".
Jimny finns såväl med manuell som automatlåda.
Bensinmotor "Stock Car", men finns med diesel.
Har medelst knappval 2WD, 4WD och 4WD Low.
Lada Niva har 21 cm under "bakklumpen".
Defender har 24 cm under "klumparna".
Wrangler har 22 cm under "klumparna".

5 111 Inlägg
26 januari 2018
Har 3 dm till lägsta punkten på min King Cab som är höjd vad det går och har 31" däck. 15 cm är väl rätt normal markfrigång för en personbil så det är ungefär där du hamnar om du skall ha 15 cm högre än det. tongue

13 Inlägg
27 januari 2018
Wrangler! smile

Ain't no place like home...
4 642 Inlägg
27 januari 2018
Vilken prislapp siktar du på?