Dina värsta upplevelser av snöborttagning från bil

Soulman
4 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Jag blir uppriktigt förvånad när jag ser hur en del behandlar sin bil på vintern.
Ett av det värsta exemplen jag sett är när snöskyffeln av metall används för att ta bort snön från tak och motorhuv!

Dela med dig av det värsta du sett! Gärna med bild.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 mars 2018 · 14 079 Inlägg

Soulman skrev:
Jag blir uppriktigt förvånad när jag ser hur en del behandlar sin bil på vintern.
Ett av det värsta exemplen jag sett är när snöskyffeln av metall används för att ta bort snön från tak och motorhuv!

Dela med dig av det värsta du sett! Gärna med bild.

Haha!!! Var det en skrotbil kan man ha överseende med detta beteende.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Soulman
4 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Vettemannen skrev:

Soulman skrev:
Jag blir uppriktigt förvånad när jag ser hur en del behandlar sin bil på vintern.
Ett av det värsta exemplen jag sett är när snöskyffeln av metall används för att ta bort snön från tak och motorhuv!

Dela med dig av det värsta du sett! Gärna med bild.

Haha!!! Var det en skrotbil kan man ha överseende med detta beteende.

/Benny

Nej nej, stor familjekombi från början på 2010- talet! Jag kan förstå att alla inte når hela taket men va f...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 mars 2018 · 14 079 Inlägg

Soulman skrev:

Vettemannen skrev:

Soulman skrev:
Jag blir uppriktigt förvånad när jag ser hur en del behandlar sin bil på vintern.
Ett av det värsta exemplen jag sett är när snöskyffeln av metall används för att ta bort snön från tak och motorhuv!

Dela med dig av det värsta du sett! Gärna med bild.

Haha!!! Var det en skrotbil kan man ha överseende med detta beteende.

/Benny

Nej nej, stor familjekombi från början på 2010- talet! Jag kan förstå att alla inte når hela taket men va f...

Men för sjutton.....det finns väl borstar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
4 mars 2018 · 9 296 Inlägg

Såg en kvinna i päls tvätta sin (eller kanske mannens) Mercedes s-klass med vindruteskrapan på macken. Smärtan när hon gnuggade svampen mot huven och sedan vände på svamp-skrapan för att dra av med gummirakan är svårbeskrivlig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 mars 2018 · 14 079 Inlägg

caromania skrev:
Såg en kvinna i päls tvätta sin (eller kanske mannens) Mercedes s-klass med vindruteskrapan på macken. Smärtan när hon gnuggade svampen mot huven och sedan vände på svamp-skrapan för att dra av med gummirakan är svårbeskrivlig.

Ja det är väl de små utgifterna som gör att man blir rik.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
4 mars 2018 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

caromania skrev:
Såg en kvinna i päls tvätta sin (eller kanske mannens) Mercedes s-klass med vindruteskrapan på macken. Smärtan när hon gnuggade svampen mot huven och sedan vände på svamp-skrapan för att dra av med gummirakan är svårbeskrivlig.

Ja det är väl de små utgifterna som gör att man blir rik.

/Benny

Haha ja precis!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
4 mars 2018 ·

Kan tyvärr inte dela med mig om någon historia denne vintern.  Vi har inte haft någon snö att tala om.

Janneutanb
4 mars 2018 · 7 272 Inlägg

Cirkulerar väl en video på nån som skrapar bort is och snö från bilen med en isskrapa.
Kan tänka mig hur den ser ut i dagsljus...

Ainok
4 mars 2018 · 439 Inlägg

I höstas såg jag en gammal gubbe skrapa rent hela sin AMG-merca med en vindruteskrapa på en mack i Västerås.  La ner skrapan på backen och skakade rent mattorna sen fortsatte han förstöra sin huv.

Det var en SL tror jag.

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
Sukkan
4 mars 2018 · 451 Inlägg

Min far hade bensinstation för en del år sedan nu, där var en dam som gnuggade bort insekter på motorhuven med en hushållssvamp med den gröna sidan. Hon var helt förstörd när bilen började torka. Hon var livrädd för vad mannen hennes skulle säga, men farsan rubbade så att det blev hyffsat bra. 😀

torsen
4 mars 2018 · 7 285 Inlägg

caromania skrev:
Såg en kvinna i päls tvätta sin (eller kanske mannens) Mercedes s-klass med vindruteskrapan på macken. Smärtan när hon gnuggade svampen mot huven och sedan vände på svamp-skrapan för att dra av med gummirakan är svårbeskrivlig.

Har man inte bilen som altarskåp så är väl inte idén så tokig - och dessutom billig!

Sukkan
4 mars 2018 · 451 Inlägg

Sukkan skrev:
Min far hade bensinstation för en del år sedan nu, där var en dam som gnuggade bort insekter på motorhuven med en hushållssvamp med den gröna sidan. Hon var helt förstörd när bilen började torka. Hon var livrädd för vad mannen hennes skulle säga, men farsan rubbade så att det blev hyffsat bra. 😀

Bilen var en Honda Civic.  Detta var ibörjan av 80-talet och bilen var hyffsat ny.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang