Byta in e39 mot småbil/billig bil köpråd

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Hej!

Behöver hjälp nu att bestämma mig. Tänkte byta in/sälja e39 530 mot en småbil alt sedan som är skitbillig i drift samt håller bäst, så dom 2 kriterierna och manuel, bilen är bara för tjejens skull då hon övningskör, så den ska vara hållbar som fan samt bränslesnål. bryr mig inte alls om märke och färg. Tänker mig kanske c1-aygo- nått sånt? Ordet är fritt vad tycker folk??evil??  juste budget på 20k eller tänkte byta in bimmern direkt mot en sån bil.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2018 · 4 917 Inlägg

Detta är första gången jag hört att man bytt NER sig från en första klassens autobanracer till en simpel kärra..
Annars brukar det alltid vara tvärtom..
Men ett klokt val tycker jag..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
10 mars 2018 ·

insatsen skrev:
Detta är första gången jag hört att man bytt NER sig från en första klassens autobanracer till en simpel kärra..
Annars brukar det alltid vara tvärtom..
Men ett klokt val tycker jag..

Han byter ju upp sig i ijenklig mening. big_smile

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

hehe tack för svar, vilken anser ni är bäst? hållbarast och snål? av dom du länkade eller finns de nån bättre? är c1 bra?

jag insåg att  ja behöver inte 230 hk och rwd att leka med endå, sakerna kommer bara paja och ja kommer bara börja gråta. lika bra ha en billig liten pöjk som man bara övningskör med. ok ja vill helst försöka byta in den innan den ger sig.

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Evil känner du nån i stockholm som skulle vilja byta in sin småbil mot min e39? rakt av? handlare eller vasomhelst.

Evildan
10 mars 2018 ·

panda666 skrev:
hehe tack för svar, vilken anser ni är bäst? hållbarast och snål? av dom du länkade eller finns de nån bättre? är c1 bra?

jag insåg att  ja behöver inte 230 hk och rwd att leka med endå, sakerna kommer bara paja och ja kommer bara börja gråta. lika bra ha en billig liten pöjk som man bara övningskör med. ok ja vill helst försöka byta in den innan den ger sig.

Yarisen är i mitt tycke bäst och 107 på andra plats ihop med sina syskon Aygo och C1. Dessa trillingar är precis samma bilar fast med olika framlyktor och emblem.

Jag har tyvärr ingen bilnasarkompis alls i fjollträsk. tongue

Dessvärre är jag ytterst tveksam till att någon av mina kompisar/kontakter vill byta bort en lättsåld småbil emot ditt bayerska skepp. Någon billig bil runt en tia kan nog gå att göra ett kastbyte mot, men jag har heller ingen vetskap om någon bil alls just nu runt en tjuga tyvärr.
Du vill inte köpa en silvermetallic 2010 V70 2.5ft 231hk aut 19000mil med svart skinn och drag? Tänker mig runt 65 för den. wink

Senast redigerat av Evildan (10 mars 2018)

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
hehe tack för svar, vilken anser ni är bäst? hållbarast och snål? av dom du länkade eller finns de nån bättre? är c1 bra?

jag insåg att  ja behöver inte 230 hk och rwd att leka med endå, sakerna kommer bara paja och ja kommer bara börja gråta. lika bra ha en billig liten pöjk som man bara övningskör med. ok ja vill helst försöka byta in den innan den ger sig.

Yarisen är i mitt tycke bäst och 107 på andra plats ihop med sina syskon Aygo och C1. Dessa trillingar är precis samma bilar fast med olika framlyktor och emblem.

Jag har tyvärr ingen bilnasarkompis alls i fjollträsk. tongue

Dessvärre är jag ytterst tveksam till att någon av mina kompisar/kontakter vill byta bort en lättsåld småbil emot ditt bayerska skepp. Någon billig bil runt en tia kan nog gå att göra ett kastbyte mot, men jag har heller ingen vetskap om någon bil alls just nu runt en tjuga tyvärr.
Du vill inte köpa en silvermetallic 2010 V70 2.5ft 231hk aut 19000mil med svart skinn och drag? Tänker mig runt 65 för den. wink

hm håller alla dessa lika bra eller är yarisen bäst? drar dom alla lika mycket typ också? ok så mellan 107-c1-aygo så spelar det alltså ingen roll, dom är lika bra. känns som lite overkill åka runt i över 200hk som ja aldrig använder. kostar onödigt mke skatt o försäkring. räcker me en smpbil till sambon hon kan övningsköra runt me.  v70? usch^^ men du borde inte ha problem me att sälja den pärlan? haru erbjudit biltema körv på köpt?
säg till ifall du hör från nån som vill ha en hitlersläde me 200hk som vill byta/köpa. puss o kram

spillolja
10 mars 2018 · 4 025 Inlägg

En begagnad VW Golf MK6 (evt. MK5) med Tsi motor har samma bränsle-förbrukning som en småbil
har i dagsläget kört 11.500mil med min utan större protest, endast slitdelar och som som jag haft sönder ha behövts bytas, kanske lite dyr försäkring med skatten är ovanligt billig ca 1150:- helår  som en småbil

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

spillolja skrev:
En begagnad VW Golf MK6 (evt. MK5) med Tsi motor har samma bränsle-förbrukning som en småbil
har i dagsläget kört 11.500mil med min utan större protest, endast slitdelar och som som jag haft sönder ha behövts bytas, kanske lite dyr försäkring med skatten är ovanligt billig ca 1150:- helår  som en småbil

^vetifan om golf/polo e nått att ha, väldigt fundersam. tror yaris/c1 bilarna håller bättre. har inte c1 typ 300spänn i skatt också?

Evildan
10 mars 2018 ·

panda666 skrev:

spillolja skrev:
En begagnad VW Golf MK6 (evt. MK5) med Tsi motor har samma bränsle-förbrukning som en småbil
har i dagsläget kört 11.500mil med min utan större protest, endast slitdelar och som som jag haft sönder ha behövts bytas, kanske lite dyr försäkring med skatten är ovanligt billig ca 1150:- helår  som en småbil

^vetifan om golf/polo e nått att ha, väldigt fundersam. tror yaris/c1 bilarna håller bättre. har inte c1 typ 300spänn i skatt också?

En Golf MkVI har alltså äntligen nått sitt rätta värde och kostar under tjugi kakor, men vette fasiken om det är ett bra köp asså. Köp något som fungerar precis så som du tänker.
Trillingarna kostar 360kr i årsskatt det är mycket riktigt, du skattar ledigt tre trillingar för en smutsig Golf.
1150kr i årsskatt det är en femhundring lägre än min automatväxlade V70.

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

spillolja skrev:
En begagnad VW Golf MK6 (evt. MK5) med Tsi motor har samma bränsle-förbrukning som en småbil
har i dagsläget kört 11.500mil med min utan större protest, endast slitdelar och som som jag haft sönder ha behövts bytas, kanske lite dyr försäkring med skatten är ovanligt billig ca 1150:- helår  som en småbil

^vetifan om golf/polo e nått att ha, väldigt fundersam. tror yaris/c1 bilarna håller bättre. har inte c1 typ 300spänn i skatt också?

En Golf MkVI har alltså äntligen nått sitt rätta värde och kostar under tjugi kakor, men vette fasiken om det är ett bra köp asså. Köp något som fungerar precis så som du tänker.
Trillingarna kostar 360kr i årsskatt det är mycket riktigt, du skattar ledigt tre trillingar för en smutsig Golf.
1150kr i årsskatt det är en femhundring lägre än min automatväxlade V70.

ganska sugen på en av trillingarna faktiskt. skönt att åka billigt. snart försvinner väl jäkla vinterhelvetet också så åker man ännu smidigare. om dom 3 håller exakt samma och är billiga i drift blir de ett sådant köp. är yaris mycket bättre köp tror du? för 300spänn i skatt talar mycket fint för mig. synd att lexusen är så bekväm me elratten annars:)

sohlberg85
10 mars 2018 · 19 Inlägg

En lada slår aldrig fel smile

Mangisen
10 mars 2018 · 1 034 Inlägg

Renault twingo såklart! Strular aldrig, kostar som en moped att äga smile

-jimmy
10 mars 2018 · 377 Inlägg

Jag har en Aygo ståendes efter ett Volvo köp här om dagen. Kom o köp, vi kan säg 20papp.

Lite avstånd såg ja nu, aja så kan de gå.

Senast redigerat av -jimmy (10 mars 2018)

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Mangisen skrev:
Renault twingo såklart! Strular aldrig, kostar som en moped att äga smile

hmm va säger folket? är renault twingo bra? ska kolla upp den lite,

jimmy, a synd fan, eller så kommer du hit o åker hem me bimmern;) så byter vi rakt av

spillolja
10 mars 2018 · 4 025 Inlägg

Renault är en bil som man håller i ordning med ständig mek och omvårdnad
smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

spillolja skrev:
Renault är en bil som man håller i ordning med ständig mek och omvårdnad
smile

wink hjälp mig hitta en trilling då. byter gärna in bimmern mot en, borde funka;) bimmern besiktades några veckor sen godkänd med huven som kärvade lite i låsningen. annars prickfri.

Utmarks-Loke
10 mars 2018 · 5 840 Inlägg

Byta från BMW till Renault? Kanske i samband med könskorrigering.

panda666
10 mars 2018 · 4 250 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Byta från BMW till Renault? Kanske i samband med könskorrigering.

ojda, är dom så bra alltså?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang