Köpråd! Saab 9-5

Volkswagger
26 mars 2018 · 26 Inlägg

Tjena har kollat på lite saab och är sugen på en 9-5 efter att ha kört morsans några gånger(tycker den går som fan hehe), budget ca 15-20k kan man få en duglig för de? har kollat lite på blocket och hittat flera styckna till synes fräscha till och med några aero som är ännu mer frestande! Men undrar vilken det är man ska ha? hört mycket om att det finns vissa årsmodeller man ska passa sig för och att dom max ska ha gått xxxxx mil för annars rasar dom på en gång osv och det är de som avskräcker mig lite från att köpa! Hur ser rosten ut på dom i allmänhet rostar dom ihop lätt eftersom jag kollar på dom lite äldre årsmodellerna? vi hade till och med en 9-5 tidigare som rasa! bra tryck och bra komfort (iaf om man jämför med 90hk rosthög på coilovers som jag kör nu) så det ända som gör mig osäker är dehär med motorerna, kom gärna med andra förslag på bilar i 15-20k klassen har inga direkta krav helst nått från 2000 talet! tack på förhand:)

Kafferepet
26 mars 2018 · 36 Inlägg

Så länge motorerna är servade så bör det inte vara någon fara.
Ända jag bytt på en Saab i motorn är turbon och multiremmen på en 2,3liters 9-5a 2004 som gått 26k mil.
Rost hittar man nästan alltid på hundbenen  och lastrumsluckan, även sett en del saabar med rost på tanklock.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang