nu är det min tur,, är LITE orolig för regeringens Dieselnoja, jag ska byta bil och hade egentligen tänkt en diesel då jag drar tungt och ofta, så bilen MÅSTE få dra 2000Kg , tänker anv bilen dagligdags
men undrar då vilka bilar med bensinmotor får dra det?? inte suv av 2 skäl,
1 för litet bagage 2 för hög för våran Sankt Bernhard som har höftfel,
Tillverka en enkel "landgång/ramp", som är vikbar, för hunden och köp en något äldre MB 460 G-Wagen E230. Största problemet blir att lära hunden använda "landgången/rampen", enligt min erfarenhet(av 4 labbar).
Om det är miljözonerna och förbudet för dieselbilar i städer du är orolig för gäller det att kolla att bensin/gas/etanoldrivna bilar är minst euro 5 klassad. Det snackas så mycket om dieseln att andra drivmedel faller i skymundan som är minst lika drabbade.
fick höra att skatten chockhöjs , men hörde av en bekant som är insatt igår att det INTE gäller 8-10 år gamla bilar,, så blir en diesel och en Mazda 6
Jag har inte tillgång till nästa års regerings budget som tydligen din bekant har men jag förutspår att gamla personbilsdieslar kommer straffas hårt inom en snar framtid inte bara genom förbudszoner utan även skattemässigt.