panda666 skrev:it_mutt skrev:panda666 skrev:spelar faktiskt ingen roll för de står att dom byter delar gratis ifall det skiter sig, delar som inte är slitdelar då alltså, skulle motorn paja från ingenstnans så byter dom skiten, samma sak me växellåda-turbo osv, in o läs på deras hemsida. Samt ganratin följer med bilen/ägaren. Påminner ganska mycket om Kias garanti fast mazda har 10 år. Så påpekar en gång till om toyota ägare, ser inte så många som gnäller på deras bilar pajar för ofta, som på tyskarna tex. Säger du att toyota inte är en stor firma? lika stor som vw? ja ja står för de ja säger om vw, jävligt många dåliga dsg lådor kedjor osv, vad kan du hitta om toyota/lexus? och dom är lika stora koncern som vw men myyyycket färre fel än tyskarna. och ja vws lack håller skitdåligt;)
Nej, var har du fått det ifrån? Jag har inte gjort någon antydan till att Toyota skulle vara någon lite biltillverkare, jag har ffs inte ens skrivit om Toyota, så varför drar du upp det? Jag har dessutom precis skrivit att antalet tillverkade bilar inte per automatik avgör om en biltillverkare är bra eller dålig.
Toyota? Jag håller ingen koll på vare sig Toyota eller Lexus, mest för att det inte är några bilar som generellt intresserar mig. Men, krockkuddarna har nämnts, Avensis hade väl strul med någon motor vill jag minnas och RX 400(h?) har/hade problem med rost. Men, du skulle lika väl kunna fråga mig vad det finns för fel på SAAB, Volvo, Mazda eller Opel, mina svar skulle bli i samma stil, mest av anledningen att jag inte orkar engagera mig i alla bilars fel och brister. Oavsett om det är en Toyota med få fel, en Lexus med få fel, en "BilenBil" med mängder av fel eller en "BilenBil2" med normalt mycket fel.
Och igen, rost på B8:or, eller för all del rost i dörrarna på B6:or, trasiga dsg-lådor hos vw och bråkande kedjor. Det är vad du normalt kommer med. Och igen, det är givetvis ytterst relevant när det handlar om bilar som inte är Passat B8, inte har en DSG-låda och inte heller kamkedja (nåja, det har många vag-motorer som i;mellan kamaxlarna). Som ex.vis för en Audi A6 C5. Där är inte något av detta relevant, men du drog lik förbannat dessa korten då, och har gjort många fler gånger än i bara A6 C5-fallet.. Det behöver inte ens vara relevant att dra VW:s DSG-kort i sammanhanget med en Audi som har DSG. Eller jo, för dig kanske.
Jag är fullt medveten om hur mazdas garanti fungerar. Och nej, det är inte så enkelt att de byter det "oavsett vad", jag har nämligen läst igenom villkoren för komponentgarantin. Som igen inte är en fabriksgaranti som du påstod.
håller tyvärr inte med, spelar all roll i världen, jag påpekar alla standard fel på tyskarna, speciellt med vag koncernen som även innehåller audi. bmw och mercedes har också flertal luckor med problem i form av motorer o lådor. Vart ja än läser på nätet så läser ja bara fullt med problem. Letar man samtidigt efter problem och generella typfel som asiaterna har ex toyota och lexus finner man nästan ingenting och dessa märken får alltid topp betyg i statistik och granskningar. Sen det du försöker säga här hjälper inte riktigt dig med ditt försvar om vag och audi. För dom flesta fanboys här säger att VW bygger miljader med bilar men ett stort antal pajar medans asiaterna bygger exakt samma mängd men där pajar väldigt få. Förstår du vad jag försöker säga här? att båda tillverkarna bygger exakt samma mängd men asiaterna pajar väldigt sällan. Så varför tycka att vw är så jävla bra då och rata och snacka skit om asiaterna som alla gör? yes audi dricker olja som fan, vill man ha det så? har aldrig hört nån toyota som dricker olja? endå tillverkas det samma antal bilar. VW rostar;) och dsg suger tyvärr. Har en kollega på jobbet som tycker att golf gti elelr sciroco är fina men han vågar fan inte köpa en automat för att vi har haft tooookmånga på jobbet som strulat.
Står på mazdas hemsida samt kias att dom byter delen som pajat som tex motor o låda ifall det inte är handhavande fel och om du inte har börnat som en idiot. borde funka tror jag.
Itmutt har rätt gällande Avensis motorproblem.
Topplocksskruvarna släppte på en del Avensisar försedda med 1AZ-FSE 2 mellan modellåren 2003-2005, sedan var detta penibla problem åtgärdat och Toyota stod för fiolerna upp till 15000 mil alternativt 5 år under förutsättning att bilen servats enligt intervall hos auktoriserad Toylådeverkstad. Det såldes i Sverige knappt 6000 bilar med dessa topplocksskruvar. När detta uppdagades böts sträckskruvarna vid produktionen ut och problemet var löst. Så, det var en Toyotamotor där några under en kort tidsperiod strulade.
Senast redigerat av Evildan (6 april 2018)
0
0
0
0