5 april 2018
Trådstartare
Hej allesammans!
Antar att det är här allt välutbildat folk vad det gäller bilar hänger så jag tänker jag ställer lite frågor till er! Kan inte speciellt mycket själv med andra ord. Har ägnat hela dagen åt att söka finna en schysst kärra med kraven att den ska vara begagnad och kosta 50-100k. Vill ha en riktigt kvalitetsbil som ska hålla utan att behöva kasta in den till verkstan stup i kvarten. Kommer väl byta igen om ca 3 år är väl ändå tanken, men en bil som är pålitlig där man vet vad man får.
Mitt eget sökande har lett mig fram till en en Lexus IS250 -07 som tickat 13k som ligger ute för 80k. Förstår det som att man bör byta kamrem om ett tag, men hur mycket kvalité får jag för pengarna egentligen? Många lovordar Lexus. Har nämligen kollat på Mercedes också som jag alltid haft lite förkärlek till, men efter att ha läst om tyskarnas verk inser man ju att det verkar finnas större risker i form av bland annat elektronikfel, men också rost på modeller fram till -06,-07(?). Deras modeller i form av E-klass och framför allt C-klass är väl ändå de som motsvarar Lexusen, men dessa finns ju endast från dessa årtalen i den prisklassen, tyvärr. Har då kollat på lite nyare modeller från Mercedes och det finns en som är lite nyare och ligger inom ramen för budget och det är ClC180 från -10 som ligger på 90k och har rullat 12k. Verkar inte finnas så mycket information om denna modellen och dess eventuella brister? Ska man tolka det som positivt eller negativt? Vad vet ni om denna? Snygg vad den, så mycket vet jag, men håller den lille jäveln mer än ut ur garaget?
Vad tror ni? Vad hade ni valt? Är jag helt ute och cyklar? Finns det något bättre alternativ osv? TACK och sköt om er!
Senast redigerat av copiaden (5 april 2018)