Att tvätta bilen hemma kan ge fängelse

KingD
19 april 2018 · 69 Inlägg

smile https://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter … ailsignout

Senast redigerat av KingD (19 april 2018)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 april 2018 · 14 007 Inlägg

KingD skrev:
smile https://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter … ailsignout

Det där är väl en sanning med modifikation. Allt beror ju på hur du bor. Bor du på landet med grus/grus på tomten är det okay men bor du i stan och tvättvattnet åker ner i dagvattnet så är det inte okay.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
19 april 2018 ·

Har aldrig ens hört någon i  min  kommun som åkt på det.

Men för min del där uppfarten lutar inåt på min tomt med en vattenränna som rinner ut i min tomt borde det väl vara helt okej ifall någon surkärring skulle gnälla ?

Och  skulle de vara så att jag tvättar på gatan så lär inte vattnet rinna ner ändå för att kommunen har plogat över all sand och grus från vintern vid våra brunnar smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 april 2018 · 4 917 Inlägg

Ja du, vad blir nästa..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
19 april 2018 · 9 296 Inlägg

insatsen skrev:
Ja du, vad blir nästa..

Bättre klimat och miljö?
Nä men ibland kan man ju tycka det går till överdrift.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
19 april 2018 · 5 809 Inlägg

Det var nog den mest värdelösa nyhetsartikel jag sett. Först sitta och plåga sig igenom två reklamsessioner, sedan en taffligt hopsatt artikel av ett par orelaterade bilder med torftig text pålagd, allting är över på halva tiden reklamen tog.

Muttley
19 april 2018 ·

insatsen skrev:
Ja du, vad blir nästa..

Fast, vaddå blir nästa ?  Du låter precis som de flesta 50 talister med den meningen.  Kanske för att du är däromkring wink
Tycker du det är vettigt att hälla lacknafta eller olja rakt ner i dagvattenbrunn som inte filtreras bort och sen hamnar i havet?   Många människor däribland många bönder tycker det är okej att slänga lite skräp i våra sjöar, det försvinner ju ändå.  Rakt ut i havet.
Att medvetet hälla kemikalier i något vi inte har i oändlighet av är ju vansinne.  Jag personligen tvättar inte så det rinner ner i brunnar, och hemmavid rinner det inte ens ut på gatan.
Erfarenheten har jag om det i åar man paddlat många mil i här i södra Sverige, det ser ut som ett sopuppslag och som att någon hällt dunkvis med olja i vattnet. 
Det flyter runt dunkar som används som flöte till fisknät som de bara skiter i.

Svarte_Orm skrev:
Det var nog den mest värdelösa nyhetsartikel jag sett. Först sitta och plåga sig igenom två reklamsessioner, sedan en taffligt hopsatt artikel av ett par orelaterade bilder med torftig text pålagd, allting är över på halva tiden reklamen tog.

Sånt ska man inte ens klicka på.  Reklamen är sjukt dryg.

Senast redigerat av Muttley (19 april 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 april 2018 · 4 917 Inlägg

Jag tvättar enbart med vatten utan kemikalier.
Men det är väl ämnat för de som tvålar in sin kärra..

Senast redigerat av insatsen (20 april 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
torsen
20 april 2018 · 7 198 Inlägg

Min kommun rekommenderar skriftligt att man tvättar bilen på en gräsmatta.
Alternativt, för hyreshusboende, hos en tvättanläggning med oljeavskiljare.

Utmarks-Loke
20 april 2018 · 5 809 Inlägg

Jag antar att avfettningsmedel är ganska dåligt för miljön? Jag tvättar bara med vatten och tvättsvampar med tvål i men det kanske också är illa? Vägsmutsen man tvättar av bilen är nog inte nyttig den heller. Allt det där hade en bättre artikel rett ut.

it_mutt Avstängd
20 april 2018 · 10 388 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Jag antar att avfettningsmedel är ganska dåligt för miljön? Jag tvättar bara med vatten och tvättsvampar med tvål i men det kanske också är illa? Vägsmutsen man tvättar av bilen är nog inte nyttig den heller. Allt det där hade en bättre artikel rett ut.

Det finns ju "miljövänliga" avfettningsmedel. De har tyvärr en tendens att fungera betydligt sämre (ibland lika bra som vatten....). Med det då inte sagt att det absolut inte, under inga omständigheter, inte finns miljövänliga alternativ som fungerar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
20 april 2018 ·

Även svanenmärkta osv miljövänliga medel är trots namnet skadliga för miljön, mer eller mindre. Hur många skulle komma på idén att låta tvättmaskinen/diskmaskinen tömma sitt vatten rätt ut på sin gräsmatta även om ett miljömärkt tvättmedel brukats? Det är en mindre mängd vatten, mindre mängd kemikalier samt lite svett och hudavlagringar samt matrester beroende på maskin och bordsskick till skillnad från allt miljöfarligt vägdamm och annat skräp som släpper från bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang