Bästa nybörjarbilen / första bilen?

Low
5 maj 2018 · 3 311 Inlägg

Evildan skrev:

Low skrev:

Vettemannen skrev:

Nåja, det är i alla fall lätt att byta växellåda. Man kan ju nästan stå under bilen när man får upp den på fyra  pallbockar. Värre att byta motor. Haha!

/Benny

Haha! Själv ångra jag att man köpte tyska bilar som första, skulle kört på amerikanskt direkt:-)

Tur att man inte byter motor varje dag:-)

Vad hade du för folk-svag-en?

Byta tändstift på en Cheva Van upplevde jag som småtrångt när det huserade en CBB under plåtkåpan på Nomaden jag ägt.


Till topic:
Vill TS lära sig skruva och ha behov av det ofta så köp ingen asiatisk bil då dessa är driftsäkra och dessutom logiskt uppbyggda så det blir ingen läromästare.
Köp som fler föreslagit en gammal tysk "släde" helst med så mkt hästkrafter och cylindrar som möjligt, då lär du dig garanterat att meka bil.
Vill TS lära sig skruva och få god kännedom om styrsystem och ges en god och trevlig support emellanåt föreslår jag en SAAB, körs sällan av personer med byxorna i knävecken och 654356 doftgranar i backspegeln utan det är i regel lite högre nivå rent mentalt och kunskapsmässigt i de kretsarna.

Hade ett par bmws.

Tändstiften fick verkstan göra samband med service,  det var ett ju enkelt då.:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang