5197
Sök

Fyrkantiga plastpluggar??

6 596 Inlägg
4 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Var kan man få tag på plastpluggar (med hål i mitten för skruv) med dimensionen 10x10mm, liknande dessa.
http://agenturaffaren.nya-ebutik.se/cli … ps/3-11719

Vettemannen
4 juni 2018
jaka54 skrev:
Hej!
Var kan man få tag på plastpluggar (med hål i mitten för skruv) med dimensionen 10x10mm, liknande dessa.

Vadå liknande? Duger inte dom som du länkar till?

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (4 juni 2018)

Avstängd
10 388 Inlägg
4 juni 2018
Vettemannen skrev:
jaka54 skrev:
Hej!

/Benny

Måtten verkar inte stämma med vad Jaka är ute efter.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Vettemannen
4 juni 2018
it_mutt skrev:
Vettemannen skrev:
jaka54 skrev:
Hej!

/Benny

Måtten verkar inte stämma med vad Jaka är ute efter.

Nu var fingrarna snabbare än hjärnan, kanske blir det så när man blir gammal! smile

/Benny

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juni 2018
Om det är för att fästa dörrsidor etc så är ett tips reservdelsdisken. Till vad är de?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

6 596 Inlägg
4 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Jag är ute efter "plastpluppar" där jag kan skruva fast en täckplåt i plast under min Audi 100. "Plåten" satt tydligen på dieselbilar under motorn för att dämpa ljudet och för att kunna skruva fast "plåten" måste jag slå i två 10x10mm "plastpluppar" i de hål som finns i rambalkarna under/vid sidan av motorn.

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juni 2018
Och du har frågat på vag?

2 253 Inlägg
5 juni 2018
Utställningsbil? Ska du vida upp underredet?

Varför inte bara gänga ett borrat hål, någonstans nära plupphålet. Eller svetsa fast en svetsmutter.

Hasplåten av stål på min Octavia, satt fäst med tre vridbara brickor i bakkant.
Med tiden så har de ipressade fästens för brickorna börja att snurra, eller hur det nu var.
Svetsade helt enkelt dit typ M12 muttrar. Och bultade fast med korta skruvar.
Nu funkar det utmärkt.
Har även tagut upp ett hål i hasplåten som gör att jag kan byta motorolja utan att ta dän plåten. Den är rätt tung.

Plastskydd under motorutrymmet är bl a till för att oljetråget inte ska kylas ned av fartvinden (vintertid).
På t ex Passat TDI har man en balja av plast på utsidan av oljetråget

6 596 Inlägg
5 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Problemet är att VAG inte har de "plastpluttar" jag är ute efter och svetsa kommer inte på fråga då de fyrkantiga hålen redan finns där och jag inte vill svetsa i balkarna i en så fin bil wink.
Senast redigerat av jaka54 (5 juni 2018)

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juni 2018
Då skulle jag sitta och scrolla ebay.co.uk ett tag. Testa sökord som square plastic fasteners och liknande så dyker det upp en del. Klickar man sedan vidare på säljaren så kan det dyka upp de som passar. Lite segt att leta så kanske, men jag är övertygad om att du hittar till slut.

Edit: Dåligt av VAG. Jag kan köpa hem alla olika typer av plastpluggar och mutterfästen till min 25 år gamla Rover coupe som det bara finns en handfull kvar av. Original, från auktoriserad leverantör. Och då har ju ändå Rover konkat för åratal sedan.
Senast redigerat av caromania (5 juni 2018)

Avstängd
10 388 Inlägg
5 juni 2018
caromania skrev:
Då skulle jag sitta och scrolla ebay.co.uk ett tag. Testa sökord som square plastic fasteners och liknande så dyker det upp en del. Klickar man sedan vidare på säljaren så kan det dyka upp de som passar. Lite segt att leta så kanske, men jag är övertygad om att du hittar till slut.

Edit: Dåligt av VAG. Jag kan köpa hem alla olika typer av plastpluggar och mutterfästen till min 25 år gamla Rover coupe som det bara finns en handfull kvar av. Original, från auktoriserad leverantör. Och då har ju ändå Rover konkat för åratal sedan.

Problemet är att Jaka inte vet vad han ska ha tag i (sen kan han säkert få hjälp på vag, om han orkar engagera sig). Sen vet jag att Jaka säger att vag inte har dessa, men, då har någon tittat på delen som sitter specifikt där Jaka säger, och inte kollat vilka fler bilar som använder pluggarna på andra ställen.

Det sitter sådana på min bil, så VAG har de fortfarande som reservdel.. På min kärra sitter de däremot inte alls där Jaka menar

15 år garanterar vag att delarna ska finnas. En del delar används ju "i nästa modell, och nästa modell och nästa modell" osv.
Senast redigerat av it_mutt (5 juni 2018)

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juni 2018
it_mutt skrev:
caromania skrev:

Problemet är att Jaka inte vet vad han ska ha tag i (sen kan han säkert få hjälp på vag, om han orkar engagera sig). Sen vet jag att Jaka säger att vag inte har dessa, men, då har någon tittat på delen som sitter specifikt där Jaka säger, och inte kollat vilka fler bilar som använder pluggarna på andra ställen.

Det sitter sådana på min bil, så VAG har de fortfarande som reservdel.. På min kärra sitter de däremot inte alls där Jaka menar

15 år garanterar vag att delarna ska finnas. En del delar används ju "i nästa modell, och nästa modell och nästa modell" osv.

Jag tror du har helt rätt i alla påståenden faktiskt! Det gäller nog bara att få tag på rätt ”mikrofilmsgubbe” på vag.

Jag vet en som jobbade i Akalla för 20-30år sedan som visste EXAKT vad man behövde men han har nog gått i pension. Eller blivit rekryterad av Lexus...

Evildan
5 juni 2018
caromania skrev:
it_mutt skrev:
caromania skrev:

Jag tror du har helt rätt i alla påståenden faktiskt! Det gäller nog bara att få tag på rätt ”mikrofilmsgubbe” på vag.

Jag vet en som jobbade i Akalla för 20-30år sedan som visste EXAKT vad man behövde men han har nog gått i pension. Eller blivit rekryterad av Lexus...

Reservdelsman på Lexus är som att gått i pension.

6 596 Inlägg
5 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Problemet är som ni säger att få tag på rätt person på VAG som vet var 10x10mm svarta "plastpluttar"sitter även på andra Audi bilar, för på min Audi 100 finns det inga sådana ,bara fyrkantiga hål i högra och vänstra balken . Frågan är bara vilka andra Audisar som har sådana "pluttar".
En möjlig källa är Audi Tradition...
Senast redigerat av jaka54 (5 juni 2018)

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juni 2018
Evildan skrev:
caromania skrev:
it_mutt skrev:

Reservdelsman på Lexus är som att gått i pension.

Insåg det motsägelsefulla nästan direkt. sad

Avstängd
10 388 Inlägg
5 juni 2018
jaka54 skrev:
Hej!
Problemet är som ni säger att få tag på rätt person på VAG som vet var 10x10mm svarta "plastpluttar"sitter även på andra Audi bilar, för på min Audi 100 finns det inga sådana ,bara fyrkantiga hål i högra och vänstra balken . Frågan är bara vilka andra Audisar som har sådana "pluttar".
En möjlig källa är Audi Tradition...

Ska inte svära på det, då jag inte har kvar bilen, men A3:an har, om jag inte missminner mig, dessa i bagageluckan, där handtaget på insidan sitter fast. Dock inte helt hundra på att de är 10x10mm.

Och som sagt, det sitter även på min A6 och A4...ska bara komma på VAR f*n det var jag behövde byta ut dessa (och köpte nya via VAG).

Allfixare
1 475 Inlägg
6 juni 2018
Alternativt letar du fram en diesel på blocket eller här och går in på VAG med reg Nr till den bilen och söker pluttarna så?

7 794 Inlägg
6 juni 2018
jaka54 skrev:
Hej!
Problemet är att VAG inte har de "plastpluttar" jag är ute efter och svetsa kommer inte på fråga då de fyrkantiga hålen redan finns där och jag inte vill svetsa i balkarna i en så fin bil wink.

Fin och fin - det var väl en VAG??????
Frånsett det så föreslår jag att du rymmer upp hålen något och monterar s k "popnitmuttrar" av aluminium.
Finns satser hos Biltema.
Fungerar alldeles utmärkt.
Har jag tillämpat på fler bilar.

1 966 Inlägg
6 juni 2018
Skulle nitmutter kunna vara ett alternativ?

6 596 Inlägg
6 juni 2018
Trådstartare
Hej!
Nej!
Jag vill inte förstöra de fyrkantiga hål som finns!

Sök