Enkel "engine swap"

torsen
12 juni 2018 · 7 233 Inlägg

Evildan skrev:
Ägaren njuter i solen med sin appseluta favoritbil parkerad bredvid.
https://www.carscoops.com/wp-content/up … -2CV-0.jpg

Inte jag, för min är röd.

Evildan
12 juni 2018 ·

torsen skrev:

Evildan skrev:
Ägaren njuter i solen med sin appseluta favoritbil parkerad bredvid.
https://www.carscoops.com/wp-content/up … -2CV-0.jpg

Inte jag, för min är röd.

Du är inte Chris Harris heller... tongue

Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

Evildan skrev:
Aha, det ska bli en snabb rödljusracer, näe då är 2CV fel väg att gå om det ska hållas enkelt.
Förutom den trevliga Rovern som presenterades finns även FIAT Stilo där en FIAT Coupé Turbomotor passar utmärkt utan allt för mycket jobb, speciellt om du utgår från en 5cyl Stilo.

Och då är det den 5cyl från Fiat coupé som du tänker dig antar jag? Låter också som en rolig bil.
5cyl motorljud är ju det bästa ljudet som finns enligt mig.

Evildan
12 juni 2018 ·

Antnor skrev:

Evildan skrev:
Aha, det ska bli en snabb rödljusracer, näe då är 2CV fel väg att gå om det ska hållas enkelt.
Förutom den trevliga Rovern som presenterades finns även FIAT Stilo där en FIAT Coupé Turbomotor passar utmärkt utan allt för mycket jobb, speciellt om du utgår från en 5cyl Stilo.

Och då är det den 5cyl från Fiat coupé som du tänker dig antar jag? Låter också som en rolig bil.
5cyl motorljud är ju det bästa ljudet som finns enligt mig.

Men Stilo är ingen småbil så det faller där, sorry.
Det är den 220hk starka 2.0 femman jag tänker på.
Det är iofs enklare att montera en 4cylindrig motor då det är enklare att hitta en sådan.
Marea finns även den som 5cyl och med överladdning för ett enklare byte.

Senast redigerat av Evildan (12 juni 2018)

Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

Evildan skrev:
Jag blir dock förvirrad då TS vill ha en småbil men ändå kikar på både Vectra, Focus, 343 mfl modeller som inte är småbilar.
Spelar storleken ijenkligen någon roll eller inte?

Nej. Detta är alternativ andra tagit upp eller som jag sagt att jag har sett. Kikar inte på Focus. Vet dock att en Zetec motor från Focus skall passa i en äldre fiesta. ;-)

Helst vill jag ha en mindre bil med annan större motor.

Evildan
12 juni 2018 ·

Yaris med en Lotus Elise 2ZZ-GE 1.8 kompressormotor?

Senast redigerat av Evildan (12 juni 2018)

Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

Evildan skrev:
Yaris med en Lotus Elise 2ZZ-GE 1.8 kompressormotor?

Låter för dyrt med lotusmotor.

Vill inte ha någon värsting. Utan en lite annorlunda rolig småbil.

Det bästa vore om någon hade info angående saabmotor i en Opel. Känns som det billigaste och roligaste alternativet.

Får göra en profil på ett Opel forum

Evildan
12 juni 2018 ·

Antnor skrev:

Evildan skrev:
Yaris med en Lotus Elise 2ZZ-GE 1.8 kompressormotor?

Låter för dyrt med lotusmotor.

Vill inte ha någon värsting. Utan en lite annorlunda rolig småbil.

Det bästa vore om någon hade info angående saabmotor i en Opel. Känns som det billigaste och roligaste alternativet.

Får göra en profil på ett Opel forum

Motorn återfinns även i Corolla T-Sport. wink

caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Antnor skrev:

caromania skrev:

Antnor skrev:
Okej. Jag har bestämt mig för småbil fwd. Motorbyten skall ske. Helst så mycket bolt-on som möjligt. Seriösa svar tack och diskutioner om världens finaste bil kan tas i en annan tråd. Blir ingen gammal Citroën för mig.

Kan bli svårt, men en riktigt tidig Golf Gti som du håller helt original piskar mycket av det som inte alls tror det idag.

Ett annat tips: Rover 420si och sätt i en turbomotor, alternativt ta hem en 220Gti från Tyskland och sätt i turbomotor. En 420 fanns nyligen på blocket för 5k. En T16 turbo får du hem från England för 2-3k. Kan garantera att ingen vet vad du har och att alla blir förvånade.

Tack för tipset! Cool bil. Menar du turbokonvertera eller är T16 en motor?

Alla bensin Rover 220, 420 och 820 har T16 men de flesta är på 136hk utan turbo. T16 turbomotorn är exakt likadan men har turbo och är på 200hk. Motorn sitter även i 620ti. 620si har emellertid Hondamotor.

En 220turbo gör 0-100 på närmare 6s original. Inte så illa för en liten hatch från 1992.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

caromania skrev:

Antnor skrev:

caromania skrev:

Kan bli svårt, men en riktigt tidig Golf Gti som du håller helt original piskar mycket av det som inte alls tror det idag.

Ett annat tips: Rover 420si och sätt i en turbomotor, alternativt ta hem en 220Gti från Tyskland och sätt i turbomotor. En 420 fanns nyligen på blocket för 5k. En T16 turbo får du hem från England för 2-3k. Kan garantera att ingen vet vad du har och att alla blir förvånade.

Tack för tipset! Cool bil. Menar du turbokonvertera eller är T16 en motor?

Alla bensin Rover 220, 420 och 820 har T16 men de flesta är på 136hk utan turbo. T16 turbomotorn är exakt likadan men har turbo och är på 200hk. Motorn sitter även i 620ti. 620si har emellertid Hondamotor.

En 220turbo gör 0-100 på närmare 6s original. Inte så illa för en liten hatch från 1992.

Är det importera den motorn som gäller? Finns ingen sån motor på blocket vad jag kan hitta smile

caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Antnor skrev:

caromania skrev:

Antnor skrev:

Tack för tipset! Cool bil. Menar du turbokonvertera eller är T16 en motor?

Alla bensin Rover 220, 420 och 820 har T16 men de flesta är på 136hk utan turbo. T16 turbomotorn är exakt likadan men har turbo och är på 200hk. Motorn sitter även i 620ti. 620si har emellertid Hondamotor.

En 220turbo gör 0-100 på närmare 6s original. Inte så illa för en liten hatch från 1992.

Är det importera den motorn som gäller? Finns ingen sån motor på blocket vad jag kan hitta smile

Du lär inte hitta nån motor här men en 420 med 136hästar dyker upp ibland, och sedan skaffar du en billig 620ti och bygger ihop. En 420 är en lätt bil och blir en trevlig sleeper.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

caromania skrev:

Antnor skrev:

caromania skrev:

Alla bensin Rover 220, 420 och 820 har T16 men de flesta är på 136hk utan turbo. T16 turbomotorn är exakt likadan men har turbo och är på 200hk. Motorn sitter även i 620ti. 620si har emellertid Hondamotor.

En 220turbo gör 0-100 på närmare 6s original. Inte så illa för en liten hatch från 1992.

Är det importera den motorn som gäller? Finns ingen sån motor på blocket vad jag kan hitta smile

Du lär inte hitta nån motor här men en 420 med 136hästar dyker upp ibland, och sedan skaffar du en billig 620ti och bygger ihop. En 420 är en lätt bil och blir en trevlig sleeper.

Jag förstår. Låter väldigt trevligt. Hur "enkelt" är detta bygge? Är det i stort sett bolt-on? Har kunskap men inte allt för mycket. Är det bara flytta över motorn? Eller är det mer än så?

caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Antnor skrev:

caromania skrev:

Antnor skrev:

Är det importera den motorn som gäller? Finns ingen sån motor på blocket vad jag kan hitta smile

Du lär inte hitta nån motor här men en 420 med 136hästar dyker upp ibland, och sedan skaffar du en billig 620ti och bygger ihop. En 420 är en lätt bil och blir en trevlig sleeper.

Jag förstår. Låter väldigt trevligt. Hur "enkelt" är detta bygge? Är det i stort sett bolt-on? Har kunskap men inte allt för mycket. Är det bara flytta över motorn? Eller är det mer än så?

Det finns två modeller av motorn. Enkelt förklarat är de med eller utan fördelare och gränsen går kring 1996. Man bör välja likadan då svänghjulet skiljer. (Tändningen styrs där) Det som i övrigt skiljer är avgassystemet men det är ju inget märkligt jobb. Kruxet är ju såklart även att bilen blir olaglig.

En ännu enklare swap skulle vara att köpa avgasgrenrör med turbo och intercooler, insug/spjällhus och klämma på det på den befintliga 420si du får tag på. Det som skiljer då är kolvarna (kompressionen) så då får du ladda mindre än original 0,73bar. Grundladdet tror jag ligger på 0,4 på de där och det räcker nog ganska bra. Dock är även det olagligt och ”omöjligt” att besiktiga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Antnor
12 juni 2018 · 77 Inlägg

caromania skrev:

Antnor skrev:

caromania skrev:

Du lär inte hitta nån motor här men en 420 med 136hästar dyker upp ibland, och sedan skaffar du en billig 620ti och bygger ihop. En 420 är en lätt bil och blir en trevlig sleeper.

Jag förstår. Låter väldigt trevligt. Hur "enkelt" är detta bygge? Är det i stort sett bolt-on? Har kunskap men inte allt för mycket. Är det bara flytta över motorn? Eller är det mer än så?

Det finns två modeller av motorn. Enkelt förklarat är de med eller utan fördelare och gränsen går kring 1996. Man bör välja likadan då svänghjulet skiljer. (Tändningen styrs där) Det som i övrigt skiljer är avgassystemet men det är ju inget märkligt jobb. Kruxet är ju såklart även att bilen blir olaglig.

En ännu enklare swap skulle vara att köpa avgasgrenrör med turbo och intercooler, insug/spjällhus och klämma på det på den befintliga 420si du får tag på. Det som skiljer då är kolvarna (kompressionen) så då får du ladda mindre än original 0,73bar. Grundladdet tror jag ligger på 0,4 på de där och det räcker nog ganska bra. Dock är även det olagligt och ”omöjligt” att besiktiga.

Tack för info. Roligaste hade ju såklart vart att få ett sånt här bygge lagligt. Är det möjligt att få någon sån här bil laglig och besiktigad med annan turbomotor? Behöver ej vara den Rover vi pratar om.

Evildan
12 juni 2018 ·

Antnor skrev:

caromania skrev:

Antnor skrev:

Jag förstår. Låter väldigt trevligt. Hur "enkelt" är detta bygge? Är det i stort sett bolt-on? Har kunskap men inte allt för mycket. Är det bara flytta över motorn? Eller är det mer än så?

Det finns två modeller av motorn. Enkelt förklarat är de med eller utan fördelare och gränsen går kring 1996. Man bör välja likadan då svänghjulet skiljer. (Tändningen styrs där) Det som i övrigt skiljer är avgassystemet men det är ju inget märkligt jobb. Kruxet är ju såklart även att bilen blir olaglig.

En ännu enklare swap skulle vara att köpa avgasgrenrör med turbo och intercooler, insug/spjällhus och klämma på det på den befintliga 420si du får tag på. Det som skiljer då är kolvarna (kompressionen) så då får du ladda mindre än original 0,73bar. Grundladdet tror jag ligger på 0,4 på de där och det räcker nog ganska bra. Dock är även det olagligt och ”omöjligt” att besiktiga.

Tack för info. Roligaste hade ju såklart vart att få ett sånt här bygge lagligt. Är det möjligt att få någon sån här bil laglig och besiktigad med annan turbomotor? Behöver ej vara den Rover vi pratar om.

Inte utan mycket skruvande.
Läs inlägg 2, utan turbo men går att registrera med relativt enkla medel och original Opeldetaljer.

caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Antnor skrev:

caromania skrev:

Det finns två modeller av motorn. Enkelt förklarat är de med eller utan fördelare och gränsen går kring 1996. Man bör välja likadan då svänghjulet skiljer. (Tändningen styrs där) Det som i övrigt skiljer är avgassystemet men det är ju inget märkligt jobb. Kruxet är ju såklart även att bilen blir olaglig.

En ännu enklare swap skulle vara att köpa avgasgrenrör med turbo och intercooler, insug/spjällhus och klämma på det på den befintliga 420si du får tag på. Det som skiljer då är kolvarna (kompressionen) så då får du ladda mindre än original 0,73bar. Grundladdet tror jag ligger på 0,4 på de där och det räcker nog ganska bra. Dock är även det olagligt och ”omöjligt” att besiktiga.

Tack för info. Roligaste hade ju såklart vart att få ett sånt här bygge lagligt. Är det möjligt att få någon sån här bil laglig och besiktigad med annan turbomotor? Behöver ej vara den Rover vi pratar om.

Inte utan mycket skruvande.
Läs inlägg 2, utan turbo men går att registrera med relativt enkla medel och original Opeldetaljer.

Osäker på reglerna men eventuellt kan man registrera om en Rover till en med turbo då det är exakt samma bil i övrigt, men jag kan som sagt inte reglerna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Cassius Hobbymekaniker
13 juni 2018 · 470 Inlägg

Detta blir ett långt inlägg... men jag har själv gått i liknande tankar till och från och har kanske något att tillägga på vissa delar.. smile Som referens först kan vi ta en BMW M3 E46, 340hk och 1550kg. En erkänt rask bil som då har 0,22hk per kg.

Volvo 340/360. Här ska man komma ihåg att Volvo 340 har renault motor och drivlina, medan 360in har Volvo delar. Allt passar inte rakt av emellan! Finns ju även Volvo 440/460 som jag har för mig har samma upplägg? 360in väger ca 1050-1100kg. Men "bastrim" på en rödblocks turbo plockar man väl säg 220hk? Det blir 0,2hk per kilo.

Ang. Saab motorn. Den har samma bultmönster mot lådan som Oplarna ja, det gör att den går sätta ner i de flesta FWD oplar från 1980 till i alla fall 2000. Nya motorfästen krävs dock.
Väljer man Kadett D, Kadett E, Ascona C, Astra F så har dom till stor del samma framvagnskomponenter alla fyra vilket i sin tur gör att bromsar från förslagsvis Kadett E GSi 16v passar. På Kadett D passar bakaxeln från Kadett E GSi rakt av med. GSi'n hade 150hk original så med en B204 och dom bromsarna ska de gå regga via SFRO i en Kadett D eller E (beroende på utgångsobjekt kan nog mycke väl fjäderbenen från en Kadett E GSi eller GT behövas också)
Även Ascona C är väldigt lik Kadett D/E men har bredare spårvidd.
Astra F är mer eller mindre en uppgraderad variant av Kadett E, den fanns också med 150hk original.
Calibran är egentligen en Vectra och ingen Riktig småbil, men ganska billiga och inte kända för att vara snabba, fanns original med 204 hk, dock som mest med 170 i FWD form. Ska inte vara några problem att regga med 150hk.
Corsa B och C är även dessa väldigt lika de tidigare nämnda modellerna. Och vill man inte ha en fyra så går det lägga i en tvärställd V6a med, förslagsvis Saab 9-5 Aero ed turbo då. Men då börjar de bli trångt och trångt = svårare*3 smile
Dom flesta av dessa modeller landar nog runt 1050-1100kg och chipning av Saab motorn ger väl ca 220hk nått? 230 kanske? Då landar det på ca 0,2hk per kilo även här.

Den motorn passar ju även i Omega A och B med mindre modifieringar, dock är de då stora RWD bilar istället.
Kadett C, Ascona A/B, Manta A/B är också en plattform som nämnts, dessa är lätta att uppgradera till CIH motorer med då max 125hk original, trimpotentialen är dock stor som sugis men det känns inte som att det är de mest intressanta för TS?

BMW E23, E30, E36 compact är också små lätta bilar som det med enkelhet läggs ner klart större sexor i än original. En väl beprövat koncept, dock ingen turbo om det ska vara enkelt. En E30 med rejäl sexa pratar vi 1100-1150kg med 200-230hk. Så just under 0,2hk/kg

Samma sak som går göra med Saab motor + Opel FWD går också göra inom VAG familjen. Det finns t ex en dåre som klämt ner en tvärställd Audi V8 i gammal Polo 6N! Här finns både V6or och turbo fyror att tillgå, femmorna blir för långa för tvärställning. Å andra sidan är en gammal Golf GTi eller A3 1.8T rätt billig så det kanske är lättare att köpa en "färdig"? 1.8T är helt klart den motorn som blir enklast att jobba med då det är samma grund där som på Golf GTi Mk1 och Mk2. Det finns flera guider för att få ner den motorn i en Polo också om man tittar runt lite. 1.8T chippas till 200-220hk och vikterna är ungefär som tidigare så även här pratar vi ca 0,2hk/kg

Ford sen... Kolla i england! Det finns färdiga kit för att sätta nästan vilken ford motor som helst i valfri fordmodell! En Zetec eller Duratec i en Fiesta Mk1 skulle bli en riktigt grym sleeper t ex. Här sätter nästan bara fantasin stopp, finns precis hur många alternativ som helst! I ditt fall låter en turbo Zetec enklast, Duratec'en är annars en motor med högre potential, dock oftast som sugis. En fiesta är bra liten och lätt så här landar vi nog under 1000kg, eller just där ikring. Men Zetec och chip tror jag inte genererar mycket över 200hk.. Så vi pratar även här 0,2kg/hk.

Japanerna sen.. Även här finns gott om alternativ, och gott om eftermarknads delar! Dock är dom intressanta motorerna inte lika vanliga, och framförallt inte lika billiga.. De motorer som de brukar pratas om är ju SR20DET (nissan), 3S-GTE (Toyota), 4G63 (Mitsu). Ingen av dessa är en billig motor att köpa, men eftermarknads delar finns i överflöd! Det har också funnits gott som special versioner av dessa med olika former av de här motorerna så att få ihop det med "bolt on" delar är säkerligen möjligt men inget jag grottat ner mig alltför mycket i. Nissan hade ju sin Sunny GTI-R t ex, Corolla GTi fanns med osv. Enklaste här hade varit att hitta en Celica dock och monterat en GT-4 motor (3S-GTE). Ingen supersleeper, men om det ska vara enkelt så. Celican väger kanske 1250-1300 om jag minns rätt och en 3S-GTE tas fort upp i 250hk. Det resulterar i 0,19 hk/kg.

Mercedes 190 är en annan mellanklass storlek som det går lyfta i de mesta från MB's sortiment i, inte så vanligt att se raska sådana idag wink

Som du ser ger dom flesta alternativen redan med bastrim (dvs typ chip, filter avgas) nästan samma prestanda som en E46 M3!

Den väg jag hade gått dock.. är en lite annan.. En lite större bil men med Enorm sleeper potential! Audi A4 B5 Quattro, med 2.7 Bi Turbo motor. Den kombon fanns original och hette då S4 eller RS4. Men utgår man från en vanlig 1.8T eller allra helst en V6 Q och köper en beggad 2.7T från en Allroad så passar allt bolt on, skiljer nått mellan motorerna och man har utgått från en V6a så är de bara att flytta över sakerna. Elscheman finns från Audi för att koppla in om de inte bara är att plugga ihop originalkontakterna rakt av. En beggad motor kostar 3-5000 komplett. Byt till RS4 koppling direkt oavsett skick på den som sitter där (den kostar 2500) och bränslepump (ca 1500) sen åker du in och mappar om den. Då har du 370hk i 1500kg bil med 4wd och mer eller mindre RS4 prestanda för småpengar! 370/1500 ger 0,24 hk/kg, dvs mer än M3an. Samtidigt åker man bekvämt och säkert, har grymt startgrepp och god potential för vidare utveckling.

Byter man stakarna, turbos, spridare, IC, koppling och styrsystem sen... Så kan man plocka ut mot 800hk ur den här motorn. Nöjer man sig med uppgradera turbos och spridare dock så håller motorn ihop fint upp till drygt 500hk, dvs detsamma som t ex den väldigt omtyckta Saab B204/B234an smile

Jag vet av en sån A4 2.8Q, en kombi förvisso men i bra skick överlag. Dock står den i Skellefte. Blir inte den såld inom överskådlig framtid köper jag den nog själv och gör just detta wink

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Cassius Hobbymekaniker
13 juni 2018 · 470 Inlägg

Ett tillägg ang. reggning med annan motor. Enklaste vägen är att gå via SFRO. Då kan du regga med 15kw/100kg tjänstevikt (vilket är 200hk/1000kg tjänstevikt).

Det som krävs för det är att motor, växellåda, bakaxel och/eller framvagn samt bromssystem är utbytt. Motorn ska vara trevägs renad (dvs katalysator med lambda reglering och kolkanister) och inte ändrad, mao de måste vara en turbo motor original.

Alla förslag jag gett ovan utom Celican, om vi nu pratar reggning via SFRO, kommer falla inom dom ramarna eftersom de flesta av de ramarna till största del eftersom bromsarna kommer måsta bytas, motor och låda kommer bytas och enklast normalt sett är att byta bakaxel till en med skivbromsar i FWD fallen. Audi A4an får man också byta bakdiffen på, förslagsvis till en från en Audi 100 C4 Quattro, då får man möjligheten att elektroniskt låsa bakdiffen (så den blir som en svetsad diff).

När du hittat ett koncept du gillar, forska mer i ämnet och prata sen med SFRO innan du handlar grejer! I regel är det bättre att utgå från en basmodell. Dvs inte en Kadett GSi eller Golf GTi utan mer basic modeller med mindre motorer, detta för att dom sportiga ofta har de bromssystem du vill använda senare smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Antnor
13 juni 2018 · 77 Inlägg

Cassius skrev:
Ett tillägg ang. reggning med annan motor. Enklaste vägen är att gå via SFRO. Då kan du regga med 15kw/100kg tjänstevikt (vilket är 200hk/1000kg tjänstevikt).

Det som krävs för det är att motor, växellåda, bakaxel och/eller framvagn samt bromssystem är utbytt. Motorn ska vara trevägs renad (dvs katalysator med lambda reglering och kolkanister) och inte ändrad, mao de måste vara en turbo motor original.

Alla förslag jag gett ovan utom Celican, om vi nu pratar reggning via SFRO, kommer falla inom dom ramarna eftersom de flesta av de ramarna till största del eftersom bromsarna kommer måsta bytas, motor och låda kommer bytas och enklast normalt sett är att byta bakaxel till en med skivbromsar i FWD fallen. Audi A4an får man också byta bakdiffen på, förslagsvis till en från en Audi 100 C4 Quattro, då får man möjligheten att elektroniskt låsa bakdiffen (så den blir som en svetsad diff).

När du hittat ett koncept du gillar, forska mer i ämnet och prata sen med SFRO innan du handlar grejer! I regel är det bättre att utgå från en basmodell. Dvs inte en Kadett GSi eller Golf GTi utan mer basic modeller med mindre motorer, detta för att dom sportiga ofta har de bromssystem du vill använda senare smile

Tusen tack för all information. Du är guld värd.
Låter som jag har en hel del alternativ ändå. Turbo är egentligen inte nödvändigt om de nu finns potential i vissa sugmaskiner att landa runt 150-170 Hk. Jag ska läsa ditt inlägg igen senare efter jobbet och forska mer i dom alternativ du skrivit ner här. Är lite sugen på en Fiesta mk3 då det var min första bil. smile Kanske försöka få ner en st170 motor i sån. Ingen turbo dock, men pigga 170hk. Du har ju gett mig en hel del info. Ska forska i det här. Tack igen.

Cassius Hobbymekaniker
13 juni 2018 · 470 Inlägg

Som sagt, när de gäller Ford. Kolla brittiska forum! Det finns inte många swap's dom inte gjort smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang