Volvo v50 larm

Nakisa
27 juni 2018 · 41 Inlägg

Hej
Jag parkera bilen lite utanför min lägenhet. Larmen utlöser då och då men jag hör inte eftersom bilen är pa4kerad bakom min lägenhet.
Finns det något sätt att man blir varnat via bilnyckel eller annat annordnig när bilens larm utlöser ?

Tack för allt typs

candyweiss
27 juni 2018 · 875 Inlägg

Nakisa skrev:
Hej
Jag parkera bilen lite utanför min lägenhet. Larmen utlöser då och då men jag hör inte eftersom bilen är pa4kerad bakom min lägenhet.
Finns det något sätt att man blir varnat via bilnyckel eller annat annordnig när bilens larm utlöser ?

Tack för allt typs

Varför löser larmet ut?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Nakisa
27 juni 2018 · 41 Inlägg

Jag vet inte anledningen, jag har felsökt de hittade ingen fel.

Nakisa
27 juni 2018 · 41 Inlägg

Jag vill bara köpa en annordnig  som kan varna mig hemma, när bilens larm utlöser!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 juni 2018 · 4 917 Inlägg

Det är bättre att läsa ut felkoder..

Senast redigerat av chanstagarn (27 juni 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
27 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Nakisa skrev:
Jag vill bara köpa en annordnig  som kan varna mig hemma, när bilens larm utlöser!

Förmodligen är det något fel på larmet, inte att nån pillat på bilen. Det kan vara dörrkontakter som strular men det är nog vanligare på äldre bilar. Eventuellt finns det något klassiskt ”V50-fel” som drabbat andra V50 ägare och då kanske svaret kommer här, eller om du testar att googla runt. Kan vara krångligt sådant där!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Christian S
28 juni 2018 · 4 816 Inlägg

det är bara att åka till en verkstad och läsa ur bilen så ser dom vad det är som har utlöst larmet.

har man volvo on call så får man meddelande i telefonen när larmet utlöser.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
bilrebba
27 augusti 2018 · 1 Inlägg

Jag har också en V50 -05 som har detta problem med larmet, vet int exakt när det utlöser. Det har hänt ofta då jag glömt min mobiltelefon och datorväska i bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang