Bildelar från autodoc?

brakkam
17 juli 2018 · 3 Inlägg

Tjenare,

Jag har funderat på vad folk tycker och tänker eller varit med när det köpt bildelar från t.ex www.autodoc.se. För jag då, skulle vilja köpa bromsskivor, belägg & ok. Men innan man köper på sig massa saker som kan vara dynga tänkte jag höra med er vad ni vet/tycker då priserna är allt för trevliga smile Har för övrigt massa planer på saker jag vill köpa till bilen men börjar ställa lite frågor gällande delarna här.


Här då, ett par billiga skivor till 3-serie: https://www.autodoc.se/ridex/7999367

Dom är så billiga att jag kan ju köpa dubbla par lol

och här då, ett par som är av kändare märke + dyrare: https://www.autodoc.se/brembo/7477722


Till trådens poäng, är detta bra grejer eller ska man undvika handla där eller är det bra men man ska fokusera på märke?  Jag vill helt enkelt smita lindrigt undan men även ha bra saker att montera så går gärna upp mycket i pris men detta är nyfikenheten som frågar inte plånboken tongue

Ha d gott

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Jag handlar BILLIGT där och det tar ca 1 vecka från att man beställt tills man får grejerna.
Om man får betala 600 för bromsar fram på ok men bara 130 från Tyskland så är valet lätt.
Har köpt några gånger och ännu har det inte misslyckats och tycker inte kvalitén är att klaga på iförhållande till priset..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
mb_pucken
17 juli 2018 · 5 083 Inlägg

Har funkat perfekt när jag handlat där vilket jag gjort många gånger. Har fått fel saker någon enstaka gång men det har alltid ordnat upp sig enkelt efter mailkontakt :-) jag köper dock bara delar av bra kvalitet och kända märken tex brembo när det kommer till bromsar:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
CC72
17 juli 2018 · 1 661 Inlägg

Köper det mesta därifrån. Man får dock vara väldigt noga på att dubbelkolla så det är rätt grejer man köper.

Lite INTE på att det passar bara för att du slår in ditt reg-nr.

WilleG
17 juli 2018 · 185 Inlägg

Som ovanstående säger, funkar jättebra att beställa där och jag beställer nästan allt därifrån så länge det inte är akut (man får räkna mellan 1-2 veckor leverans beroende på säsong)

Det roliga med alla dom här tyska kedjorna (Autodoc, skruvat.se, bildelaronline24 osv.) är ju att du kan välja mellan kvalitet produkter till lämpliga priser eller bara det absolut billigaste beroende på din budget.

Superbra att dom även har Klarna faktura så du behöver inte ligga ute med pengar smile

Opel Manta "SR" (1972)
Volvo 142 (1974)
jaka54
17 juli 2018 · 5 680 Inlägg

Hej!
Har köpt därifrån flera gånger och allt har funkat bra, men kolla som sagt att delen passar innan du skickar pengar. Bara för att du slår in ditt reg-nummer betyder inte det att delen passar just din bil.
Autopartsmarket i Riga är en annan leverantör som fungerar utmärkt.
Men...när jag skulle beställa en drivknut till brorsans Audi 100 Avant Turbo 1991 så visade det sig att Autoexperten här i Upplands Väsby hade en sådan till dels billigare pris och att de kunde få hem delen samma dag  (SKF drivknut)

NIzmO Ollikkala Racing
17 juli 2018 · 1 724 Inlägg

Ställer mig i kön och säger att det funkar kanon men kolla noga att det verkligen passar, brukar jämföra art. nr med flera svenska sidor och mäter gärna bromsskivor innan beställning om man inte är säker på mått.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
granadadr
17 juli 2018 · 7 268 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Har köpt därifrån flera gånger och allt har funkat bra, men kolla som sagt att delen passar innan du skickar pengar. Bara för att du slår in ditt reg-nummer betyder inte det att delen passar just din bil.
Autopartsmarket i Riga är en annan leverantör som fungerar utmärkt.
Men...när jag skulle beställa en drivknut till brorsans Audi 100 Avant Turbo 1991 så visade det sig att Autoexperten här i Upplands Väsby hade en sådan till dels billigare pris och att de kunde få hem delen samma dag  (SKF drivknut)

man ska alltid kolla runt,, köpte bromsslangar från  en annan firma,, här i Sverige kostade dem 230 kr st,, från Tyskland 155 , köpte 4 st, bra å ha hemma

brakkam
18 juli 2018 · 3 Inlägg

mb_pucken skrev:
Har funkat perfekt när jag handlat där vilket jag gjort många gånger. Har fått fel saker någon enstaka gång men det har alltid ordnat upp sig enkelt efter mailkontakt :-) jag köper dock bara delar av bra kvalitet och kända märken tex brembo när det kommer till bromsar:-)

Tack för alla svar smile

Jag tänker likadant, hellre kostar lite mer men håller längre + mer pålitligt. Tänkte sätta mig och beställa lite nu så ser jag att det står "för bilar utan sport paket." https://imgur.com/a/sOYAWSq och då undrar jag om någon som köpt innan o vet om det är något att bry sig om? Sitter nämligen M Sport Suspension original på kärran smile

FRS05
22 juli 2018 · 75 Inlägg

Som flera varit inne på så fungerar det kanon. Du får dock ha koll på vad för grejer som sitter på din bil. Har du inte det så gå till autoexperten eller liknande. Slår jag exempelvis in reg numret på min bil så kommer det upp 6 olika bromsskivor och bara 1 variant passar. I mitt fall beror det på att jag har en VW bil och de är mästare på att byta bromsar och allt annat på bilen flera gånger under samma modellserie.

classexa
22 juli 2018 · 193 Inlägg

Jag skulle kört på Brembo. Nu har du iofs länkat till skivor med olika diameter men du kanske ska ha både till fram och bak?

Senast redigerat av classexa (22 juli 2018)

spillolja
22 juli 2018 · 4 014 Inlägg

Autopartsmarket.eu  hade framfjäder till min Clio för 128:-

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
classexa
22 juli 2018 · 193 Inlägg

Ja, autopartsmarket.eu rekommenderar jag starkt

spillolja
16 januari 2020 · 4 014 Inlägg

är det någon som vet vad som hänt med  autopartsmarket.eu   får bara meddelandet:   access denied
har möjligen firman konkat ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Deception
16 januari 2020 · 97 Inlägg

Det funkar kanon att handla därifrån, men jag brukar fokusera på märke och köpa de lite dyrare, större märkena och då har jag aldrig haft problem. Deras billigaste grejer har jag prövat och det har väl funkat men varit sådär..

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
16 januari 2020 · 4 917 Inlägg

Ja du spillolja,  det är nog färdigköpt där..
Välkommen till den tyska marknaden..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
spillolja
16 januari 2020 · 4 014 Inlägg

annars har jag goda erfarenheter av Trodo, men priserna slår inte Autopartmakets

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
cassio06
3 september 2020 · 1 Inlägg

Jag är mycket besviken på bildelaronline24/autiodoc. Jag beställde ett nytt batteri till min Citroen C4 grand picasso. Jag lämnade fullständig bilmodell och regnummer. Fick batteriet och betalade. 3 veckor senare fick jag tid för byte på en verkstad. På verkstaden upplyste man att detta batteri inte passar i bilen 60A i stället för 70. batteriet var även för litet så det gick inte att sätta  fast. Man hävdade att det var rätt batteri till en början men ändrade sig och erkände att det inte var det bästa valet. Men trots många påstötningar vägrade man byta, man hävdade att bytet måste ske inom två veckor. Det var ju Bildelaronline24 som skickat fel batteri. Jag var välkommen att köpa ytterligare ett batteri som passar bättre. det hade kollat upp vilket.  Jag anser firman vara oseriös. Best. nr. 31864124

Senast redigerat av cassio06 (3 september 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 september 2020 · 4 917 Inlägg

Man måste SÅKLART kolla upp INNAN köp att måtten stämmer.
Annars blir det inte roligt..
Som jag skrev i början så har jag inte misslyckats med köp hittills.
Och ger man BARA halva priset så ska man nog inte gnälla..roll

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hilmer
4 september 2020 · 1 776 Inlägg

Man måste kontrollera att det är rätt delar innan man beställer oavsett var man handlar någonstans, variationerna av delar och utrustning på/i bilar är många, leverantörsbyten mitt i produktioner osv, ibland kan inte ens tillverkarna själva säga vad för delar som sitter på bilen utan att en verkstad först har kontrollerat delarna.
Så ja, det är viktigt att man dubbelkollar innan man beställer något för att undvika problem!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang