Köpråd familjebil som går att pendla med.

Presidento Of World
22 augusti 2018 · 3 329 Inlägg

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Insignia ecoFlex-Läder 2ägare drag fint skick https://www.blocket.se/vi/80923320.htm

3700kr i skatt går att pruta till lätt 45k

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

moopith skrev:

Presidento skrev:

moopith skrev:

Presidento skrev:
Finns en del automat (vilket jag skulle köpt före manuell då det ger annan känsla)

Dessutom ingen robot låda utan en riktig 6 steg automat som funkar kanon!

Men automaten drar väl skatten iväg nå hemskt istället hmm

Mellan 2500 till 3700 beroende på årsmodell smile

Har du nå tips du kan skicka på blocket? smile

Hybrid_ skrev:

moopith skrev:

Jo ja har hört nå om de. Är dem hemsk eller är de vanesak? Dåligt med c5 här i närheten som ja kan provköra tror ja.

Jag har inga problem med att komma överens med en robotlåda. (Fiat undantaget) Tjejen fick dock aldrig riktig feeling för det när vi hade en ny Skoda -15 med DSG. Den gillade aldrig hennes körstil.

Okej smile är dsg lådorna också robotlåda? Sitter o suktar lite på 2013 octavia i luleå på blocket nämligen ^^

Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

Presidento skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Insignia ecoFlex-Läder 2ägare drag fint skick https://www.blocket.se/vi/80923320.htm

3700kr i skatt går att pruta till lätt 45k

Ja den verka sjukt nice. Får ta mig en funderare på den. Något speciellt man bör tänka på?

Hybrid_ skrev:

moopith skrev:

Presidento skrev:

moopith skrev:

Presidento skrev:
Finns en del automat (vilket jag skulle köpt före manuell då det ger annan känsla)

Dessutom ingen robot låda utan en riktig 6 steg automat som funkar kanon!

Men automaten drar väl skatten iväg nå hemskt istället hmm

Mellan 2500 till 3700 beroende på årsmodell smile

Har du nå tips du kan skicka på blocket? smile

Hybrid_ skrev:

Jag har inga problem med att komma överens med en robotlåda. (Fiat undantaget) Tjejen fick dock aldrig riktig feeling för det när vi hade en ny Skoda -15 med DSG. Den gillade aldrig hennes körstil.

Okej smile är dsg lådorna också robotlåda? Sitter o suktar lite på 2013 octavia i luleå på blocket nämligen ^^

Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Okej då struntar ja helt i vag så får sambon gnälla bäst hon vill om de :p hon har en kärlek till passat men ja tycker de verkar va halvdana rostburkar..

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
candyweiss
22 augusti 2018 · 876 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Har nog med avundsjuka att göra? Några få klankar ner på allt som har med VAG att göra sad

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

candyweiss skrev:

Hybrid_ skrev:
Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Har nog med avundsjuka att göra? Några få klankar ner på allt som har med VAG att göra sad

Å... Vänta du bara till nästa vecka vad jag släpar hem då. Ni kommer att tro hybriden har drabbats av en massiv hjärnblödning big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
-Akerfeldt-
22 augusti 2018 · 2 638 Inlägg

Ford Mondeo från 2008-2014 får man mycket bil för pengarna. De äldre har dyrare skatt än du önskar men billiga i inköp men de nyare är tvärtom.

https://www.blocket.se/vi/80728435.htm

Bra med utrustning och finesser original. Var riktigt nöjd med den Mondeo jag körde under 6000 pendlarmil, det enda jag störde mig på var värmeslingorna i framrutan, men det är väl upp till var och en att bedöma om man stör sig på dem.

Rekommenderar en titt på Mondeo iallafall smile

moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Ford Mondeo från 2008-2014 får man mycket bil för pengarna. De äldre har dyrare skatt än du önskar men billiga i inköp men de nyare är tvärtom.

https://www.blocket.se/vi/80728435.htm

Bra med utrustning och finesser original. Var riktigt nöjd med den Mondeo jag körde under 6000 pendlarmil, det enda jag störde mig på var värmeslingorna i framrutan, men det är väl upp till var och en att bedöma om man stör sig på dem.

Rekommenderar en titt på Mondeo iallafall smile

Jo mondeo gillar ja men så satans dyr i skatt o inte speciellt bränslesnål verkar dem heller. Synd för ja gillar dem skarpt.

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
-Akerfeldt-
22 augusti 2018 · 2 638 Inlägg

moopith skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Ford Mondeo från 2008-2014 får man mycket bil för pengarna. De äldre har dyrare skatt än du önskar men billiga i inköp men de nyare är tvärtom.

https://www.blocket.se/vi/80728435.htm

Bra med utrustning och finesser original. Var riktigt nöjd med den Mondeo jag körde under 6000 pendlarmil, det enda jag störde mig på var värmeslingorna i framrutan, men det är väl upp till var och en att bedöma om man stör sig på dem.

Rekommenderar en titt på Mondeo iallafall smile

Jo mondeo gillar ja men så satans dyr i skatt o inte speciellt bränslesnål verkar dem heller. Synd för ja gillar dem skarpt.

Just den jag länkade har högre skatt ja, men går du upp någon krona och kollar på nyare är dem betydligt billigare. Gällande bränsleförbrukning på dessa motorer och med automat vet jag inte riktigt vad dem ligger på. Jag hade en 1,6 115hk manuell och den ville ha runt 0,5 i motorvägsfart. Förövrigt den bilen jag åkt snålast i på långresa, körde 1050km och hade 1/4 tank kvar när jag kom hem, full bil med packning och en förbrukning på 0,46. Men det var en parentes då det inte hör hit till det du kollar på wink

Iallafall, det var ett tips på bil. Hoppas du hittar nått du gillar smile

it_mutt Avstängd
22 augusti 2018 · 10 388 Inlägg

Hybrid_ skrev:

candyweiss skrev:

Hybrid_ skrev:
Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Har nog med avundsjuka att göra? Några få klankar ner på allt som har med VAG att göra sad

Å... Vänta du bara till nästa vecka vad jag släpar hem då. Ni kommer att tro hybriden har drabbats av en massiv hjärnblödning big_smile

Inte igen väl?! wink

Sorry...var tvungen wink

----------------------------------------------------------------------------------

Skulle nog också kunna slå ett slag för Mondeo. Min far har en sådan, och, speciellt sett till pengarna de kostar, är det en riktigt trevlig bil. Sen att jag inte kommer helt överens med "känslan" i drivlinan är en annan femma. Det är visserligen inte en automat, så det bör väl inte vara något problem (nej, jag har ingen aning om hur automatlådorna är på dessa)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
candyweiss
22 augusti 2018 · 876 Inlägg

Hybrid_ skrev:

candyweiss skrev:

Hybrid_ skrev:
Japp. VAG är lite känsligt i forumet. De har en hel del problem. Vilket inte alla håller med om. Men googla! Jag hade avrått å det bestämdaste i alla fall.

Har nog med avundsjuka att göra? Några få klankar ner på allt som har med VAG att göra sad

Å... Vänta du bara till nästa vecka vad jag släpar hem då. Ni kommer att tro hybriden har drabbats av en massiv hjärnblödning big_smile

En 3.6 liters Octavia big_smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

it_mutt skrev:

Hybrid_ skrev:

candyweiss skrev:

Har nog med avundsjuka att göra? Några få klankar ner på allt som har med VAG att göra sad

Å... Vänta du bara till nästa vecka vad jag släpar hem då. Ni kommer att tro hybriden har drabbats av en massiv hjärnblödning big_smile

Inte igen väl?! wink

Sorry...var tvungen wink

----------------------------------------------------------------------------------

Skulle nog också kunna slå ett slag för Mondeo. Min far har en sådan, och, speciellt sett till pengarna de kostar, är det en riktigt trevlig bil. Sen att jag inte kommer helt överens med "känslan" i drivlinan är en annan femma. Det är visserligen inte en automat, så det bör väl inte vara något problem (nej, jag har ingen aning om hur automatlådorna är på dessa)

Blir helt sjuk i huvudet snart av dehära med bilar haha. Vilken djungel jösses...

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

Snart kommer någon som säger att ni absolut ska ha en BMW och sen kommer nästa som tycker ni ska titta på en Volvo

osv...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jokabsson
22 augusti 2018 · 1 177 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Snart kommer någon som säger att ni absolut ska ha en BMW och sen kommer nästa som tycker ni ska titta på en Volvo

osv...

Precis som vissa tycker att man absolut ska ha en Kia smile

BMW var ingen dålig idé annars! wink

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

Cracksoup skrev:

Hybrid_ skrev:
Snart kommer någon som säger att ni absolut ska ha en BMW och sen kommer nästa som tycker ni ska titta på en Volvo

osv...

Precis som vissa tycker att man absolut ska ha en Kia smile

BMW var ingen dålig idé annars! wink

Bmw har man hört mycket blandat om. Volvo vill vi inte ha. Kia då ska de isåfall vara cee'd med faceliften som kom -13 tror ja annars får de va. :p

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 483 Inlägg

Jag nämnde inte KIA för då är det mer pengar och de är svåra att hitta med automat.
Men klart grabben ska ha en KIA big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Jag nämnde inte KIA för då är det mer pengar och de är svåra att hitta med automat.
Man klart grabben ska ha en KIA big_smile

Jo därför ja inte nämnt de heller. :p

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
Presidento Of World
22 augusti 2018 · 3 329 Inlägg

Opel :3 kolla in astra!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

Presidento skrev:
Opel :3 kolla in astra!

Samma sak där då måste de va faceliften.

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
it_mutt Avstängd
22 augusti 2018 · 10 388 Inlägg

moopith skrev:

it_mutt skrev:

Hybrid_ skrev:

Å... Vänta du bara till nästa vecka vad jag släpar hem då. Ni kommer att tro hybriden har drabbats av en massiv hjärnblödning big_smile

Inte igen väl?! wink

Sorry...var tvungen wink

----------------------------------------------------------------------------------

Skulle nog också kunna slå ett slag för Mondeo. Min far har en sådan, och, speciellt sett till pengarna de kostar, är det en riktigt trevlig bil. Sen att jag inte kommer helt överens med "känslan" i drivlinan är en annan femma. Det är visserligen inte en automat, så det bör väl inte vara något problem (nej, jag har ingen aning om hur automatlådorna är på dessa)

Blir helt sjuk i huvudet snart av dehära med bilar haha. Vilken djungel jösses...

Du ska inte inbilla dig att det ska vara lätt wink

Sen när du väl bestämt dig för märke och modell, så kommer nästa grej "Ja men om man lägger lite lite lite pengar till så får man faceliften/nästa modell...eller det utrustningspaketet...eller det...". Är du inte, så kommer du bli gråhårig om du inte handlar bil SNABBT wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
moopith
22 augusti 2018 · 356 Inlägg

it_mutt skrev:

moopith skrev:

it_mutt skrev:
Inte igen väl?! wink

Sorry...var tvungen wink

----------------------------------------------------------------------------------

Skulle nog också kunna slå ett slag för Mondeo. Min far har en sådan, och, speciellt sett till pengarna de kostar, är det en riktigt trevlig bil. Sen att jag inte kommer helt överens med "känslan" i drivlinan är en annan femma. Det är visserligen inte en automat, så det bör väl inte vara något problem (nej, jag har ingen aning om hur automatlådorna är på dessa)

Blir helt sjuk i huvudet snart av dehära med bilar haha. Vilken djungel jösses...

Du ska inte inbilla dig att det ska vara lätt wink

Sen när du väl bestämt dig för märke och modell, så kommer nästa grej "Ja men om man lägger lite lite lite pengar till så får man faceliften/nästa modell...eller det utrustningspaketet...eller det...". Är du inte, så kommer du bli gråhårig om du inte handlar bil SNABBT wink

Usch ja, ja känner till dedär allt för väl :p

Senast redigerat av moopith (22 augusti 2018)

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang