Prius HSD Bagage?

KenthIJ
25 augusti 2018 · 1 451 Inlägg

På "nya" (från 2015 och framåt tror jag) Prius HSD  finns det ett svart frigolitliknande inlägg (ca 7/8 cm tjockt), under bagagerumsmattan, där bland annat reparationssats till däck och domkraft verkar ligga.

Någon som vet om man får ta bort det för att på så sätt få ett lite djupare bagage?

Xebers76
26 augusti 2018 · 2 265 Inlägg

Ja det får man, men då åker alla verktyg omkring istället

candyweiss
26 augusti 2018 · 875 Inlägg

KenthIJ skrev:
På "nya" (från 2015 och framåt tror jag) Prius HSD  finns det ett svart frigolitliknande inlägg (ca 7/8 cm tjockt), under bagagerumsmattan, där bland annat reparationssats till däck och domkraft verkar ligga.

Någon som vet om man får ta bort det för att på så sätt få ett lite djupare bagage?

Klart man får ta bort den, vem skulle hindra dig?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
KenthIJ
26 augusti 2018 · 1 451 Inlägg

Xebers76 skrev:
Ja det får man, men då åker alla verktyg omkring istället

Tackar för synpunkt.

Tänkte lösa det med en mer högsmal "verktygslåda" i stället.

Skulle prioritera ett lite större och planare utrymme där det var lite högre till tak.

KenthIJ
26 augusti 2018 · 1 451 Inlägg

candyweiss skrev:

KenthIJ skrev:
På "nya" (från 2015 och framåt tror jag) Prius HSD  finns det ett svart frigolitliknande inlägg (ca 7/8 cm tjockt), under bagagerumsmattan, där bland annat reparationssats till däck och domkraft verkar ligga.

Någon som vet om man får ta bort det för att på så sätt få ett lite djupare bagage?

Klart man får ta bort den, vem skulle hindra dig?

Tänkte att det kanske fanns några bestämmelser typ "om det sitter där som orginal så måste det sitta kvar"  eller att HSD batteriet kanske låg direkt under "frigolitverktygsfacket"

Skall försöka hinna titta in på Toyota i morgon och fråga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang