Avaktivera backvarnare på VAG Caddy Maxi-18

Mielemarta
14 september 2018 · 1 Inlägg

Blivit tilldelad en jobbarbil VW Caddy Maxi-18 med en jäkla massa pip och skränljud. Går backsensorfunktionen att avaktivera PERMANENT då jag vill ha tyst i bilen, skiten tjuter konstant trots att det är 2-3 dm är kvar. Ohållbart vid stadsparkering, tips ngn?
//Anette

CC72
15 september 2018 · 1 661 Inlägg

Går säkert att koda bort om du åker in till VW.
Frågan är väl om dom gör det då det inte är din bil.
Har du dessutom 20cm kvar till en bil/vägg eller what ever så är det väl bra om det piper då du har väldigt många döda vinklar?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 september 2018 · 17 466 Inlägg

Många nya bilar har en Mute-knapp som tystar dessa men fortfarande visar i panelen vilken sensor som larmar. Brukar själv trycka in den vid parkeringar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 september 2018 · 14 041 Inlägg

Jag fick för 8 månader sedan en Ford med denna utrustning och det kan vara ganska bra att bli varnad om man råkar missa det som är bakom bilen. Tycker nog att det är onödigt att köra på något även om det inte är min bil utan en företagsleasing.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Slash Saabifierad
15 september 2018 · 2 026 Inlägg

På en del bilar finns en knapp på instrumentpanelen som man kan trycka på för att stänga av funktionen, ibland kan man hålla in knappen så stängs funktionen av permanent.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
candyweiss
17 september 2018 · 875 Inlägg

Mielemarta skrev:
Blivit tilldelad en jobbarbil VW Caddy Maxi-18 med en jäkla massa pip och skränljud. Går backsensorfunktionen att avaktivera PERMANENT då jag vill ha tyst i bilen, skiten tjuter konstant trots att det är 2-3 dm är kvar. Ohållbart vid stadsparkering, tips ngn?
//Anette

Gå in på inställningar och sänk volym och tonäge till minimum.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang