Dålig bakbroms

lasse121
14 oktober 2018 · 4 Inlägg

Hej. Har en le baron-88 med dålig bromsverkan bak. Bra fram.2krets bromssystem. Bytt huvudcylinder (begagnad) . Bytt bromsrör slangar hjulcylindrar  backar. Ingen luft finns . Pedalen sjunker inte något när bilen inte är igång. Kan nån säga något om detta.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 oktober 2018 · 14 058 Inlägg

lasse121 skrev:
Hej. Har en le baron-88 med dålig bromsverkan bak. Bra fram.2krets bromssystem. Bytt huvudcylinder (begagnad) . Bytt bromsrör slangar hjulcylindrar  backar. Ingen luft finns . Pedalen sjunker inte något när bilen inte är igång. Kan nån säga något om detta.

Hur vet du att det är dålig bromsverkan bak?

Märkt det eller har bilprovningen sagt det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
lasse121
14 oktober 2018 · 4 Inlägg

Både och. Bilprovn. 2,7 fram. 0,6 bak. Pedalen är svampig  och tar långt ner när bilen är igång. Allt var likadant innan allt byttes. Justeringar hela och rätt justerade.
Hittar inte felet. Kanske den beg huvudcylindern är trasig.

Meaganeowner
14 oktober 2018 · 2 250 Inlägg

Du får la göra som på VAG-bromsok.

Lossa oket. Lägg distans mellan cylinder och calipter, motsvarande skiva och två belägg, annars ploppar kolven ut. Lufta, samtidigt som du håller oket i olika vinklar. Ibland kolven upp och ned
o s v, och ger oket några smällar med en gummiklubba. Då lossnar lufbubblorna, som gärna samlas inuti kolvarna om de har automatisk justering och / eller handbroms.

Testa ska du se att det kommer ut luft. Och det kostar inget!

Senast redigerat av Meaganeowner (14 oktober 2018)

lasse121
14 oktober 2018 · 4 Inlägg

Tack. Men det är inte ok bak. Det är trummor. Den är tryckt så det finns ingen luft. Det är något annat fel.

zzr94092
14 oktober 2018 · 4 391 Inlägg

Är det 0,6 på båda bakljulen?
Sitter det någon bromsreducering för bromsarna bak ?
Du skriver att pedaler är svampig/sjunker ,vissa bilar så sjunker pedaler långsamt långsamt när man trycker hårt på pedaler när motorn är igång..

lasse121
14 oktober 2018 · 4 Inlägg

Ja det är 0,6 på båda bak. Det finns ingen redusering. Pedalen sjunker inte sakta ,den tar långt ner. När jag kör på väg tar den högre och bättre än på tomgång och i bromsprovaren. Helhemligt .

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Det blir nog till att byta huvudcylindern 1 gång till..
Ingen vet hur länge den har gonat sig med rost inuti..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang