Köpråd: Peugeot RCZ

nela04
4 november 2018 · 48 Inlägg

Hej,

är ute efter en liten , rolig bil men som inte kostar för mycket. Har alltid tyckt att RCZ såg riktigt fin ut men trodde inte dom var så billiga som jag såg idag på blocket, såpass billiga att jag funderar på en . Har ägt 2 andra peugeto innan och det var massa strul med El fel osv som lämna kass eftersmak i munnen men har läst att just denna bil har utvecklats med BMW, iaf motorn.

nu undra jag ifall någon här äger en sån bil eller har erfarenheter, om vad man bör titta på, vilka är vanliga fel med bilen och ifall bilen är dyr i drift/äga med tanke på reparationer osv. all info är jag tacksam för . mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 november 2018 · 17 473 Inlägg

Jag har inte sett några trådar om just RC Z. Men det är ju en ovanlig bil så kanske inte så konstigt. Elfel ja... De senaste åren har Fransoserna ryckt upp sig på den fronten men en sådan bil köper man inte för att köra från punkt A till B. Räkna med att de har gått hårt och det är extra noga att göra en rejäl provkörning.

Hade jag köpt en sådan själv så hade jag nog satt undan 10k på ett konto för eventuella reparationer.
Kolla att AC fungerar. De verkar vara lite si och så med detta på Franska bilar.

Att BMW haft ett finger med i spelet är ingen garanti för bra grejer. De har haft en del bekymmer de med.
Men: Har du råd att köpa en kul bil så gör det! Jag är över 45 år och har råd men ingen lust att köra som en galning längre...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang