Tänkte starta en projekttråd för min helt originala BMW E91 320D LCI ifrån 2011. Här kommer jag att slänga upp bilder under projektets gång när något nytt har hänt. Har en del planer men det lär ta tid då ekonomin är det som ställer till det. Bilen vart införskaffad den 29 Oktober 2018.
Tänkte starta en projekttråd för min helt originala BMW E91 320D LCI ifrån 2011. Här kommer jag att slänga upp bilder under projektets gång när något nytt har hänt. Har en del planer men det lär ta tid då ekonomin är det som ställer till det. Bilen vart införskaffad den 29 Oktober 2018.
Bild på bilen vid inköp:
Det jag tänkt göra på bilen är följande: - [X] Svarta Njurar - [X] Vindavvisare - [X] 19¨ Fälgar - [X] Coilovers - [X] Emblem Remove - [X] LED Angle Eyes - [X] LED Kupén - [X] LED Dörrar - [X] Gula Halogen Dimljus - [X] Toning - Bakrutor - [X] 3-Tums system - [X] USA-Skyltar - [X] Kodning - [X] Bluetooth - [X] Sidoblinkers - [X] Steg II optimering - [ ] Dragkrok - [ ] Svarta Rails - [ ] Takräcken - [ ] Lacka dörren - [ ] Toning - Baklycktor - [ ] M-Sport Front eller 1M Front - [ ] M3 Speglar - [ ] Board - [ ] NBB 225 100W Xenon 4st - [ ] Ledramp - Taket - [ ] Takbox - [ ] Regskyltsfäste - Extraljus - [ ] Japsdämpare - Krökt - [ ] Alcantara Ratt
Bild på bilen i sitt nuvarande utförande: (Uppdateras)
Nya bromsskivor och belägg monterade: Nya bromsar installerade och renoverade bromsok. Skivor ifrån "Stark" och beläggen är ifrån "Brembo".
Nya sidoblinkers: Nya sidoblinkers, röktonade med LED ifrån Mr Tuning.
Vindavvisare: Vindavvisare ifrån Mr Tuning.
Coilovers installlerade: Nya coilovers ifrån JSpec. Sänkt ca 5cm. Kommer justeras mera när jag köpt nya fälgar.
Nya Njurar och USA-Skylt Här har jag monterat dubbelribbade (Blanksvarta) njurar. Har även satt dit en USA-Skylt ifrån Showplate. Sitter fast med dubbelhäftande kardborre.
Provmontering av nya fälgar: Provmontering av ett par 18 tums fälgar. Blev inget köp.
Bygge av 3-tums system plus nya fälgar!: DPF off, rakt hela vägen ut till ett 4-tums utblås. Inga felkoder och inget Limpmode. Har även satt dit ett öppet luftfilter när systemet byggdes. Bilen kommer att Steg II optimeras inom kort. Har även satt på nya BMW Style 225 fälgar i 19 tum.
Nu gör du det klassiska nybörjarmisstaget, nämligen att uppdatera första inlägget. Tänk dig själv när du har fått ihop några sidor och man måste gå tillbaka till första inlägget för att läsa hela tiden. Det finns en anledning till att alla projekt trådar fylls på eftersom och inte i första inlägget . Så snälla nästa gång du uppdaterar gör det i flödet och inte i första inlägget
Nu gör du det klassiska nybörjarmisstaget, nämligen att uppdatera första inlägget. Tänk dig själv när du har fått ihop några sidor och man måste gå tillbaka till första inlägget för att läsa hela tiden. Det finns en anledning till att alla projekt trådar fylls på eftersom och inte i första inlägget . Så snälla nästa gång du uppdaterar gör det i flödet och inte i första inlägget
Tyckte att det var skönt att ha allt på en och samma plats men kanske är dumt som du säger! Fixar det till nästa uppdatering!
Idag var bilen i Jönköping för Steg II optimering hos Overtake AB. Började dagen med effektmätning för att se effekten i bilen med endast DPF Off. Bilen verkade kry och hade ca 186hk i motorn vilket är 2 mer hästar än original enligt BMW. Då mätte vi upp 128,53hk och 352,5nm på hjulen.
Efter optimeringen mätte vi effekten igen och resultatet blev 188,8hk och 456nm på hjulen vilket är en effektökning på ca 60 hästar och ca 194 newtonmeter.
Jag är nöjd med de här resultaten eftersom det bara sitter en liten 4a i bilen samt inget prestandasystem utan ett "egetbyggt".
Senast redigerat av ViktorNehr (30 september 2019)