Dotter som ska köra flytt Umeå till Skåne. Tips?

DanMicke
11 november 2018 · 12 Inlägg

Är kanske inte idealiska forumet men misstänker att många här kan ha lite koll. Frågan kom på telefon imorse och jag lovade undersöka alternativ.

Dottern ska flytta från studielägenheten i Umeå i december och har någon säng o fåtölj hon helst vill behålla. Lär väl då krävas en skåpbil. Någon form av tjänst där man hyr i Umeå o lämnar i Lund.

Har snabbt sett att Avis o Hertz har något i den vägen men undrar om någon har direkt erfarenhet och kan tipsa om var det kan tänkas gå smidigast?

FenioN
11 november 2018 · 120 Inlägg

Släp brukar gå att hyra och lämna på lika mack

Saab 9-5 2.0t -04
fax110
11 november 2018 · 344 Inlägg

Har man ingen bil så hyr envägs bil hos Hertz och sen en envägs släp hos Thule rental / Circle K

DanMicke
11 november 2018 · 12 Inlägg

Bil med släp är väl knappast billigare än skåpbil?

Presidento Of World
11 november 2018 · 3 322 Inlägg

Envägsavgiften är rätt dyr (3-5k)..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
12 november 2018 · 9 296 Inlägg

Bussgods? Är det bara några saker så är kanske det smidigast, så slipper man ju sitta bakom ratten på en bullrig skåpbil i 15timmar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
xXSammy
12 november 2018 · 6 569 Inlägg

caromania skrev:
Bussgods? Är det bara några saker så är kanske det smidigast, så slipper man ju sitta bakom ratten på en bullrig skåpbil i 15timmar.

Sålde eller kastade mina större möbler och skickade det som gick att packa med bussgods, det värdefullaste tog jag i bilen när jag flytta från Kiruna till Stockholm

De/Dem
granadadr
12 november 2018 · 7 286 Inlägg

jag hade sålt sängen, å OM fotöljen har affektoonsvärde så hade jag skickat den,, men om det bara är en skön fotölj så hade jag sålt den med smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
rcy
12 november 2018 · 1 705 Inlägg

Knata in på närmaste lastbilsstation med en påse bullar och fråga snällt om någon ska åka den sträckan närmaste tiden.
Att slänga in en säng eller fåtölj i en lastbil som ändå ska åka den sträckan är inte mycket jobb så för en liten extraslant brukar chaffisarna gå med på det om dom inte har för pressat schema. Kan ni lasta och lossa själv på lämplig lastbilscentral så är det i princip inget extra jobb alls för dom.

RiskyPickle
12 november 2018 · 55 Inlägg

Vi flyttade mellan dalarna - skåne, stort släp kostade 1300 för ett dygn. Googla på On Way Rental så hittar du.

Det blev 2000kr dyrare för oss då vi inte var ”säkra” på vilken maxhastighet man får hålla med släp...

granadadr
13 november 2018 · 7 286 Inlägg

RiskyPickle skrev:
Vi flyttade mellan dalarna - skåne, stort släp kostade 1300 för ett dygn. Googla på On Way Rental så hittar du.

Det blev 2000kr dyrare för oss då vi inte var ”säkra” på vilken maxhastighet man får hålla med släp...

eee har man körkort så bör man veta att det är 80 som gäller med släp,   smile  ser iof folk som kör BETYDLIGT fortare,, blev ifrånkörd av en stooor boggietrailer på motorvägen å då höll jag 115

DanMicke
13 november 2018 · 12 Inlägg

Då jag fått prisbilden klar (11573:- plus bensin) för att hyra en skåpbil 2 dygn blir beslutet att köpa dottern en säng. Men tack för visat engagemang smile.

caromania Forummoderator
13 november 2018 · 9 296 Inlägg

DanMicke skrev:
Då jag fått prisbilden klar (11573:- plus bensin) för att hyra en skåpbil 2 dygn blir beslutet att köpa dottern en säng. Men tack för visat engagemang smile.

Fyfarao, det var saftigt! Bra att du uppdaterade tråden.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang