Köpråd;små bråttom jaguar

851 Inlägg
Skrivet 5 februari #41

Avgasgaranti? EU-direktiv. .

2 754 Inlägg
Skrivet 5 februari #42

Presidento skrev:
En till update, dom bytte partikelfilter och en del av avgassystemet med givare osv bilen blev bra i 3 veckor så nu står den där igen.. Med felkod på samma grejer och 2 till nämligen slirande växellåda (1 och 2an).. ”Rackarns” bil.

Jag förstår din frustration men kunde ändå inte låta bli att censurera din beskrivning av bilen.
Mvh mod

fan också mod;( vad skrev han som var så tokigt? missade det. skicka pm?wink

jäkla bil , ni måste ha världens otur och hamnat på en rikti måndags ex? skippa tyskarna annars antar ja;) fyfan..

Forummoderator · 7 569 Inlägg
Skrivet 5 februari #43

panda666 skrev:

Presidento skrev:
En till update, dom bytte partikelfilter och en del av avgassystemet med givare osv bilen blev bra i 3 veckor så nu står den där igen.. Med felkod på samma grejer och 2 till nämligen slirande växellåda (1 och 2an).. ”Rackarns” bil.

Jag förstår din frustration men kunde ändå inte låta bli att censurera din beskrivning av bilen.
Mvh mod

fan också mod;( vad skrev han som var så tokigt? missade det. skicka pm?wink

jäkla bil , ni måste ha världens otur och hamnat på en rikti måndags ex? skippa tyskarna annars antar ja;) fyfan..

Måndag hela veckan i perioder på de där biltillverkarna skulle jag tippa?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Of World · 2 415 Inlägg
Skrivet 5 februari · Inlägg av trådskaparen #44

Haha.. Ja beskrivningen var hård.. F***bil

Men vi får se, handlaren menar att det är max 100 mil garanti på en bil med pris på över 130k (ca)

Men ja.. Det märks. Vad som händer smile

Presidento saknar signatur
2 754 Inlägg
Skrivet 5 februari #45

jävla ***merc***helvete***skit***bilsfan. nått sånt? vad tänker ni göra nu? ska den säljas?

Of World · 2 415 Inlägg
Skrivet 5 februari · Inlägg av trådskaparen #46

panda666 skrev:
jävla ***merc***helvete***skit***bilsfan. nått sånt? vad tänker ni göra nu? ska den säljas?

Kan nog inte sälja den till någon, inte med rent samvete iaf.

Vi får se vad domen blir först :

Forum- och sitemoderator · 11 490 Inlägg
Skrivet 6 februari #47

Även min fars MB var på verkstad senast för någon vecka sedan. En BCM som sa till bränslepumpen att gå hade lämnat in. Gick på garanti givetvis men han är inte nöjd, han heller.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
17 Inlägg
Skrivet 7 februari #48

Fel som visar sig inom sex månader efter att du tagit emot bilen ska anses ha funnits vid köpet, om inte säljaren kan motbevisa det.

Så här står det på hallå konsument enligt konsumentköpslagen. Kan vara värt att slå dom eller arn en signal för nog bör handlaren stå för felen anser jag.

Of World · 2 415 Inlägg
Skrivet 7 februari · Inlägg av trådskaparen #49

En uppdatering; lådan slut. Metallspån och lamellspår i oljan..

Kontaktat säljaren, vi får se.

Forum- och sitemoderator · 11 490 Inlägg
Skrivet 7 februari #50

Presidento skrev:

Herregud!

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
2 754 Inlägg
Skrivet 7 februari #51

Presidento skrev:

Börjar bli löjligt, är mercs sånna skräp nuförtiden? påminner mig lite om vad man läser i autopower forums, Ni måste lämna tbax bilen och få allt tbax tycker ja. Köp nått annat helst inte tyskt.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt