Köp råd Range Rover 3.0 TD6 2004

dyrrle
28 december 2018 · 10 Inlägg

Tja! Går i tankarna att köpa en Range Rover 3.0 TD6 automat ifrån 2004.

Vad tycker ni om dem bilarna och vad ska man akta sig för? Växellåda är ny, bromsskivor och belägg är bytta.

Just bilen jag är intresserad utav så lyser airbaglampan pga dem har kopplat bort slutsteg från basen, detta borde väl gå o lösa med antingen ta bort batteripolen/släcka med data? (om det är anledningen).

BMW E30 325IX "Playboy" (1989)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
28 december 2018 · 4 917 Inlägg

dyrrle skrev:
Tja! Går i tankarna att köpa en Range Rover 3.0 TD6 automat ifrån 2004.

Vad tycker ni om dem bilarna och vad ska man akta sig för? Växellåda är ny, bromsskivor och belägg är bytta.

Just bilen jag är intresserad utav så lyser airbaglampan pga dem har kopplat bort slutsteg från basen, detta borde väl gå o lösa med antingen ta bort batteripolen/släcka med data? (om det är anledningen).

När man ändå ska släcka med dator så kan man gott passa på att läsa felkoden, för jag är inte riktigt övertygad om att slutsteget har med airbagen att göra. .
För NORMALT sett när man handskas med el på bilar så lossar man ena polen just för att bespara sig  onödiga fel som denna..
Sen går inte felen bort på airbag genom att lossa batteripolen heller utan måste programmeras bort.
Det är en 15 år gammal kärra, så har du kollat UNDERSIDAN ordentligt så den inte är härligt brun..?

Senast redigerat av bagatellen (28 december 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
28 december 2018 · 5 682 Inlägg

Hej!
Kolla eventuell rost ! Finns nog massor på en så gammal "engelsk gentleman"
Sen ABS:n Där skulle jag kolla felkoder först innan köpet!
På min Audi TT 3,2lit roadster från 2004 så behövs ingen "programering" för att få bort ABS felkoden. När jag bytte ABS givare fram i höstas så behövdes bara att man körde bilen några hundra meter i över 30-50km/tim så slutade ABS lampan att lysa  av sig själv.

caromania Forummoderator
28 december 2018 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Kolla eventuell rost ! Finns nog massor på en så gammal "engelsk gentleman"
Sen ABS:n Där skulle jag kolla felkoder först innan köpet!
På min Audi TT 3,2lit roadster från 2004 så behövs ingen "programering" för att få bort ABS felkoden. När jag bytte ABS givare fram i höstas så behövdes bara att man körde bilen några hundra meter i över 30-50km/tim så slutade ABS lampan att lysa  av sig själv.

Ja fast det är iofs SRS-lampan han har problem med. Och utan att fördjupa det hela så har en Range Rover från 2004 inte någonting med England att göra egentligen...  (Ja jag vet att den skruvas ihop där, men det gör även olika modeller från både Nissan, Honda och Toyota.)

Fördomar är djupa. Tur du inte skrev så kränkande om VAG, då hade forumet kokat.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang