Nya registreringsskyltar

azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

Registreringsbesiktigade min importerade BMW igår. Fick det här nya utseendet på plåten. Tre bokstäver, 2 siffror, en bokstav.
Nån mer som fått?

Kan tillägga att det redan skapat lite problem för mig. Försäkringsbolagen kan inte ta emot det nya formatet när jag försöker söka upp försäkring online. Bara nån enstaka som kunde hantera det. Man trodde dom skulle vara förberedda för sånt.

BMW 640i "F12" (2012)
it_mutt Avstängd
17 januari 2019 · 10 388 Inlägg

azer666 skrev:
Registreringsbesiktigade min importerade BMW igår. Fick det här nya utseendet på plåten. Tre bokstäver, 2 siffror, en bokstav.
Nån mer som fått?

Kan tillägga att det redan skapat lite problem för mig. Försäkringsbolagen kan inte ta emot det nya formatet när jag försöker söka upp försäkring online. Bara nån enstaka som kunde hantera det. Man trodde dom skulle vara förberedda för sånt.

Det är inte så enkelt att du haft problem med, vissa tydligen, försäkringsbolag för att den varit importerad? Så har det nämligen varit för min del. Sen vet jag inte vad problemet varit för dig. I mina fall har det resulterat i "detta fordon kan inte prisberäknas, ta kontakt med kundservice" typ.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

Ja nån var det så men dom flesta stod det felaktig inmatning av regnr. Felaktigt format. Trygg hansa och moderna var up to date iallafall

BMW 640i "F12" (2012)
it_mutt Avstängd
17 januari 2019 · 10 388 Inlägg

azer666 skrev:
Ja nån var det så men dom flesta stod det felaktig inmatning av regnr. Felaktigt format. Trygg hansa och moderna var up to date iallafall

Ah. Ja då är där ju trots allt en miss i kodningen. Men visst kan man tycka att "det lilla" borde vara löst.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 januari 2019 · 17 478 Inlägg

Satfläsk! Hade glömt...

På jobbet har vi bara med nya bilar att göra och har ett system för sortering av nummerplåtar där det gänget som pysslar med leveransservice monterar dessa. (Massor med hyllor där ett antal tusen nya plåtar ligger och väntar på sin bil). De nya plåtarna kommer att fucka upp detta rätt rejält. Får ta det direkt på morgonmötet!

Tack för påminnelse!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Satfläsk! Hade glömt...

På jobbet har vi bara med nya bilar att göra och har ett system för sortering av nummerplåtar där det gänget som pysslar med leveransservice monterar dessa. (Massor med hyllor där ett antal tusen nya plåtar ligger och väntar på sin bil). De nya plåtarna kommer att fucka upp detta rätt rejält. Får ta det direkt på morgonmötet!

Tack för påminnelse!

Haha klockrent svar

BMW 640i "F12" (2012)
Utmarks-Loke
17 januari 2019 · 5 840 Inlägg

Så det är dags att börja spana efter de nya skyltarna ute i trafiken nu alltså

azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Så det är dags att börja spana efter de nya skyltarna ute i trafiken nu alltså

Ja det borde ju dyka upp fler och fler. De började med nya skyltar igår tydligen

BMW 640i "F12" (2012)
Utmarks-Loke
17 januari 2019 · 5 840 Inlägg

azer666 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Så det är dags att börja spana efter de nya skyltarna ute i trafiken nu alltså

Ja det borde ju dyka upp fler och fler. De började med nya skyltar igår tydligen

Du är kanske den allra första alltså?

azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

azer666 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Så det är dags att börja spana efter de nya skyltarna ute i trafiken nu alltså

Ja det borde ju dyka upp fler och fler. De började med nya skyltar igår tydligen

Inte ens dekras system där jag besiktigade bilen kunde hantera det. De fick lägga in manuellt på nåt sätt tror jag

BMW 640i "F12" (2012)
azer666
17 januari 2019 · 27 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

azer666 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Så det är dags att börja spana efter de nya skyltarna ute i trafiken nu alltså

Ja det borde ju dyka upp fler och fler. De började med nya skyltar igår tydligen

Du är kanske den allra första alltså?

Har aldrig varit först på nåt innan så det hade varit på tiden

BMW 640i "F12" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang