Klart du ska köra riktig elbil. Har du 12 mil per dag att köra?
Hur ser dina laddmöjligheter ut hemma?
Komfortmässigt är det ingen fel på Nissan Leaf, gjordes en test där den var tystare än nya Rollsen i farter upp till 90km/h.
Däremot känns det att det är en bil som inte lirar i premiumsegmentet, lite plastig inredning i vissa detaljer, saknar små saker som spolarvätskenivågivare, uppvärmningsslinga på framrutan för sensorer/kameror och lite sunkig mediaskärm (media skärmen är större och bättre på 62kw så där kan man bortse från kritiken). 62kw är också raskare och har högre toppfart, men 40kw 0-100 prestanda kör cirklar runt många bensinbilar oavsett.
Propiloten rätt okej, du för mycket för pengarna.
Är det 40kw versionen du tittar på kan man säga att den går mellan 20-30 mil beroende på hastighet, körsätt, last, väglag. Går att komma längre om man kör försiktigt men rimligt att räkna på 1.5-2.0 kW per mil.
Nya 62kw går ca 50% till, alltså 30-40 mil.
Senast redigerat av viccoA (9 februari 2019)