Bästa ställe köpa kabel på i sverige el eu av god kvalite

capriceturbo
8 februari 2019 · 35 Inlägg

hej folket behöver eran hjälp jagar kabel till renoveringen av min Chevy  Caprice estate  fick kabel brand på en cruising under lucian 2017 och då bestämdes det att det blir fullständig renovering av denna bilen .slet ut allt vad kablar hette det fanns  hör och häpna 74 m extra kabel i form av  fk kabel för hus el.. hörlurskabel.  11 sockerbitar 14 skarvar UTAN ngn tejp på under instrumentbrädan...motorrummet  och nu kommer hela  elsystemet byggas upp  i nytt MEN !!!! inga tunna kablar här inte  minimum 1,5mm2 och matningen  4-6mm2 in till coupen vad har ni för tips på ev bra kabelpiskor  el inköpsställen ...alla tips är välkomna

och ja  byggtråd blir det...jo glömde en sak  länkar vore bra .......hasse  caprice turbo estate....
https://www1.garaget.org/gallery/images/232/231050/231050-9a8c86c7dd0bcf632ad748922c4431e0.jpg

it_mutt Avstängd
8 februari 2019 · 10 388 Inlägg

minimum 1.5?! Du kan väl inte riktigt mena att du ska dra 1.5-kabel till små fjuttiga lampor på ex.vis 5w? Vikten på bilen kommer ju öka...till det dubbla. Och det säger en del med en sådan klump till ångbåt wink (ja jag har en Caprice själv så jag får säga sånt tongue )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
capriceturbo
8 februari 2019 · 35 Inlägg

tjeena it mutt  nja det som knäcker  jänkebilarna s el är  just kabelarena och sättet dom lagt upp säkringarna på
jag såg och har sett så mkt galet i denna elstam så jag blev mörkrädd...att det sen varit många ägare gör ju inte saken bättre.och en klassiker på just capricen är fönsterhissarna  en går jättebra  2 mindre bra  fler nja saaaakta..och detta är just den sak jag ska ha i åtanke  vad gäller  ampere styrkan i dessa kablar som kräver  ampere..och jag vill inte ha en kabelbrand till hihihi ägt bilen 5 månader då detta händer  har inte rört en pinal i bilen  då jag hatar halvdana  saker så går jag hela vägen..så  ska berätta hur jag tänker ....

parkerings ljus separat kabel till gemensam kontakt in i säkringslådan.
hel och halv ljus  2.5mm2 med relä..till ljuskontakt
elfläkt motor 4mm2 mer relä och styrning in coupe 1.5mm2
fönsterhissar  matning 6mm2 till fördelarepå förarsidan  sedan 2.5mm2 per styrning  dörr
startmotorn 50mm2 jordkabel 50mm2
blinkers 1.5mm2    samt 1.5mm2 på positionsljusen
och det viktigaste  så lite skarvar som möjligt  detta är i bara min tanke  då  oem är underdimentionerad.
och det är bra med  area på kabel  där strömrusningar förekommer ....vad tror du om detta upplägg??? som sagt bara en tanke från min sida    och jag ska ha  H4 och inte sealedbeam ...    jo kommer använda bosch kontaktstycken  så mycket det går ...

tankar på detta??? kom igen tipsa friskt

zemet
8 februari 2019 · 4 037 Inlägg

Jag har inte så mycket kunskap att tillföra men en vanlig el grossist lär väll ha allt du behöver?
Och priset är väll inte så mycket högre att det väger upp att chansa på kina kablar?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
capriceturbo
8 februari 2019 · 35 Inlägg

okey får väl kolla upp detta lite tack...

Xebers76
8 februari 2019 · 2 265 Inlägg

Dedär med elhissarna känner man igen!! lol lol lol

capriceturbo
8 februari 2019 · 35 Inlägg

ja visst  och det ska nu åtgärdas rejält kommer i byggtråden inom kort du ser bilen ovan xebers76

Senast redigerat av capriceturbo (8 februari 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang