Är det normalt att en volvo 745 GL drar 1,7 liter milen? (automat)

Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

ska den dra så mkt bensin tror ni? 1,7 liter/milen blir rätt dyrt när man går i skolan. Jag vet att automat drar mer bensin. men så mkt?  det är ju nästan bara småsträckor jag kör med. vem ni något jag kan göra för att den ska gå billigare? mvh mikael

Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

glömde säga att det är en b23 med inprutning årsmod -87

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
18 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Jag tror att småsträckorna är det stora boven i dramat, även om 745 aldrig varit kända för att gå billigt i alla fall. (Men som Volvo 240/740-allergiker wink kanske du inte ska ta alltför hårt på mina gissningar om "normal" bränsleförbrukning)
Men kallstarter och korta körsträckor drar upp förbrukningen på vilken bil som helt tyvärr. Du kan inte använda motorvärmare för att göra det något bättre?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
_JonssoN_
18 januari 2007 · 22 Inlägg

sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm

Opel Ascona B "rallycross" (1977)
Sushikocken Sleeper
18 januari 2007 · 3 084 Inlägg

tror vår fd 745 -87 drog ca 1.1l landsväg så det är väl ingen omöjlighet om det e svinkallt och stadskörning =?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Drönirettab
18 januari 2007 · 21 761 Inlägg

_JonssoN_ skrev:
sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm

Eftersom det är en B23 så borde det vara K-Jet, dvs det mekaniska.

Aga_Diff Bärs!
18 januari 2007 · 3 456 Inlägg

Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

Drönirettab skrev:

_JonssoN_ skrev:
sitter det det nya sprutet på den? det elektroniska dvs. i sånna fall kan du ha en trasig llm

Eftersom det är en B23 så borde det vara K-Jet, dvs det mekaniska.

Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

TurboXX CNC-operatör
18 januari 2007 · 75 Inlägg

kan det inte vara blyfot som är boven i dramat :-)

1hk/kg är livet
Drönirettab
18 januari 2007 · 21 761 Inlägg

Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

hanomag
18 januari 2007 · 410 Inlägg

ja de e nog inte helt otänkbart min dricker 2,5 liter milen vi små körning

Copyright @ Rybbs Production
Manne Jajjemen!
18 januari 2007 · 1 512 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Har också en b230A i min 745, å med den kommer ja ca 50mil på full tank. Åker mest till å från jobbet, en sträcka på 1,5 mil enkel resa.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
decib3L Körv
18 januari 2007 · 3 535 Inlägg

Jeez.. jag ska aldrig ha volvo!

Truckdriving Man
camaro67 Meister
18 januari 2007 · 6 763 Inlägg

farsans drog så där mycket och då var de ett relä som var trasigt. han bytte de och sedan drog bilen 0,8-0,9

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

Drönirettab skrev:

Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

camaro67 skrev:
farsans drog så där mycket och då var de ett relä som var trasigt. han bytte de och sedan drog bilen 0,8-0,9

Han jag köpte bilen av sa att den drog 0,7-0,8 men drar 1,7.. vet du vad relät hette? skulle vara perfa om du kan ta reda på det.

Drönirettab
18 januari 2007 · 21 761 Inlägg

Sorling skrev:

Drönirettab skrev:

Sorling skrev:
Hur ser jag skillnad? ska fixa en bild sen.

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

Men är det verkligen en B23, är det inte en B230?
Det sitter inte en sådan gummibälg på undersidan av insugningsröret alltså?

JonasHalt
18 januari 2007 · 699 Inlägg

hmm, borde ju iaf sitta b230 i bilen... Hade en 240gl 87 förrut.. å den satt det electroniskt sprut på.. Tror det satt LH 2.2 på den..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

Drönirettab skrev:

Sorling skrev:

Drönirettab skrev:

Det borde stå på kamremskåpan vilken motortyp det är. Några saker som skiljer sig är tex att under insuget så sitter det en stor gummibälg på K-Jet men inte på LH 2.2/2.4, sedan så sitter det ett rör ovanpå alla spridare på LH 2.2/2.4(gör det inte på K-Jet).

På slangen mellan luftfiltret och insugningsröret så sitter det en luftmängdmätare(LMM)på LH 2.2/2.4, det är en plastklump med en elkontakt på. Det sitter inte en sådan på K-Jet.

Jag har en LMM på luftröret. så har jag "riktig" insprutare då?

Men är det verkligen en B23, är det inte en B230?
Det sitter inte en sådan gummibälg på undersidan av insugningsröret alltså?

hmm jag trodde b23 och b230 var samma. jag har vart ute o kollat det står B230F på kammremskåpan. Vet du vad det kan vara för relä han pratar om?

Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

jag har laggt upp bilder på min sida. du kan kolla där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang