Köp av Begagnad importerad bil. Vågar man köpa?

Janneutanb
15 mars 2019 · 7 267 Inlägg

Christan skrev:
Jag har fått höra mycket att bmw ska vara väldigt dyrt att äga :o

jag hade en audi A6 2012 177hk Diesel automat förra året som jag hade ett tag. och visst den var dyr. men är bmw så mycket dyrare ??

någon som har en bmw 320 uppåt som kan skriva vad din senaste service kostade, och vad för kostnader som kan medkomma?

Är väl ingen större skillnad på kostnaden mellan Audi och bmw.
Båda går sönder och delar kostar ungefär lika mycket.

SportPilot Ubåtsingenjör
15 mars 2019 · 7 217 Inlägg

Janneutanb skrev:

Christan skrev:
Jag har fått höra mycket att bmw ska vara väldigt dyrt att äga :o

jag hade en audi A6 2012 177hk Diesel automat förra året som jag hade ett tag. och visst den var dyr. men är bmw så mycket dyrare ??

någon som har en bmw 320 uppåt som kan skriva vad din senaste service kostade, och vad för kostnader som kan medkomma?

Är väl ingen större skillnad på kostnaden mellan Audi och bmw.
Båda går sönder och delar kostar ungefär lika mycket.

Vill påstå att det är billigare, BMWn går i sönder mer sällan och delarna är billigare

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
panda666
15 mars 2019 · 4 228 Inlägg

Service är inte super dyrt, på bmw iaf, moderna bmw är det oljeservice-bromsvätska, belägg fram o bak och sen inspektion. inspektion kanske är lite dyr men dom andra inte så jäkla dyrt. Det är ifall den pajar då kan det bli dyrt, nått större som tex motor-låda-spridare-högtryckspump osv. Det är sånna delar som kostar helvete. Du kanske inte har otur. Men kolla igenom bilen som du tänkt köpa till varenda punkt o pricka att den är välomhändertagen och full servad så ska det vara ok.

candyweiss
15 mars 2019 · 863 Inlägg

Christan skrev:
Ta denna bilen som exempel:
https://www.blocket.se/goteborg/BMW_320 … 9.htm?aw=1

Jag vill gärna köpa den, men jag är skrajj för att den har gått 7300 mil i tyskland, sen importerats hit till sverige

Ring föregående ägare och hör vad de har att säga om bilen.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 mars 2019 · 17 378 Inlägg

candyweiss skrev:

Christan skrev:
Ta denna bilen som exempel:
https://www.blocket.se/goteborg/BMW_320 … 9.htm?aw=1

Jag vill gärna köpa den, men jag är skrajj för att den har gått 7300 mil i tyskland, sen importerats hit till sverige

Ring föregående ägare och hör vad de har att säga om bilen.

Den har ju knappt rullat de sista 4 åren. Och den har vinterdäck... Jag förstår din tvekan. Dessutom ska den in på besiktning nu. Som ovan säger: Ring tidigare ägare!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang