Går bilen igenom besiktning med oljetryckslampan

Chrisorenn
27 mars 2019 · 7 Inlägg

Hej har en bmw 320 som har ett fel att gula oljetryckslampan lyser i 15 sek när man startar den spelar ingen roll om den är kall eller varm och jag undrar om dem säger nått om det på besiktning med tanke på att den släcks efter ett tag eller om det är något jag borde åtgärda tack på förhand.

Jesper328
31 mars 2019 · 2 365 Inlägg

Öhm... Fyll på en skvätt olja, kanske?

Up the RA
Amazon_123GT Driifter;)
31 mars 2019 · 1 630 Inlägg

Nä de lär inte bra bry sig om

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 mars 2019 · 14 039 Inlägg

Chrisorenn skrev:
Hej har en bmw 320 som har ett fel att gula oljetryckslampan lyser i 15 sek när man startar den spelar ingen roll om den är kall eller varm och jag undrar om dem säger nått om det på besiktning med tanke på att den släcks efter ett tag eller om det är något jag borde åtgärda tack på förhand.

Är det tillräckligt med olja i motorn? Titta i instruktionsboken vad som gäller vid gul oljetryckslampa.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (31 mars 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jompazx
31 mars 2019 · 291 Inlägg

du bör kanske oroa dig om att oljetryckslampan lyser

torsen
31 mars 2019 · 7 230 Inlägg

Om det verkligen är som du skriver, att lampan slocknar efter 15 sekunder, är det ingen fara för anmärkning i protokollet.
Land Rover Defender´s ABS-lampa slocknar inte förräns man kört en bit = INTE om man står stilla.
Oerfarna besiktningstekniker känner inte till detta fenomen.
Man får visa instruktionsbokens text angående nämnda kontrollampas egenhet.

Mew
31 mars 2019 · 2 156 Inlägg

Gul lampa som lyser på de där tyder på låg oljenivå. Kolla nivån på stickan och fyll på om det behövs.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang