Köpråd: en sportbil till rimligt pris

SportPilot Ubåtsingenjör
24 augusti 2023 · 7 232 Inlägg

Growe skrev:

panda666 skrev:
fack jag såg detta försent! besviken här att ingen sa nått om nån turkbil...ingen sa nått om nån amg eller m5? hade jag stålarna sådär skulle ja absolut utan snack köpt nån bil me v8 iaf, inget annat. en fet mullrande v8 skulle definitivt sitta bra, antingen nån m5 eller amg, tänker mig en e39 m5 där v8an låter som fan eller nån amg merca. orka köpa nån trång porche^^ vem bryr sig om hk endå i sverige kan man endå köra max 110-120 sen förlorar man kortet, kanske om man drar till bana men hur ofta har man tid?^^ ne för mig skulle räcka runt 4-500 hk om v8 . tack o hej^^

fast i Porschen har du rätt emblem.  som betyder så mycket mer än amg eller m märkena.. 
sen beror det så klart på vilken Porsche man väljer..  att välja en Boxter är ju så otroligt pinsamt..  visst att ge frun en sån är helt okej men att själva åka i en sån är som gjort för att bli totalt sönder mobbad.. då är en 924 bättre där har man iallfall classic statusen smile


men en gammal hedlig luftkyld 911 kan aldrig gå fel..  och speciellt trånga verkar dom inte vara heller..   

tyvärr aldrig suttit i en  men sätt en del långa personer få plats utan problem smile

värre är det med en Countach ..  där är det kört om man är längre än 155 smile  dock inte suttit i någon i vuxen ålder..  sista gången jag torrkörde en sån var jag 7-8bast.    minns det fortfarande idag...   på den tiden min drömbil smile


en 993:A är ju garanterat en bil som kommer gå upp i värdet eftersom det är den sista luftkylda..  inte massor av effekt ur sugmotorerna men ett härligt ljud runt 270hk
eller 400hk ur turbon..  en turbo är ju otäckt fina..   kommer garanterat få igen pengarna när man säljer dom..

Om man tycker att det är pinsamt att köra en Boxster, som förövrigt är en fantastisk bil, så kanske man ska börja med att fundera över sin egen självkänsla.

torsen skrev:

kontantlost skrev:
Uppdatering:
Utan tvekan en drömbil och numera lagt på drygt 150 egna mil då jag kört bilen en hel del. Planerar att i alla fall ha bilen i ägo året ut och eventuellt sälja i vår om jag får ett bra bud, annars har jag nog inga problem med att ha kvar den och köra slut på den helt.

Har dock funderat lite på nån fyrsitsig av typen Camaro ZL1, BMW M6 Coupe, Merca C/CLS63, eller Stinger GT etc.

Roligaste och mest kompetenta bil jag kört är kompisens f d Subaru Impreza WRX.
Men det är ju ingen impometer - utom för de invigda!

En WRX är väl ändå inget att hänga i granen... En trött sedan med inte mer än 230 hästar. En sti är såklart lite roligare, men med subarus ökända driftsäkerhet så hade jag hellre köpt en Evo, om man nu letar rallybil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
master_lars
24 augusti 2023 · 1 160 Inlägg

Porsche Boxter, Kia Stinger, R8, kom igen nu.
Porsche Boxter är den vettigaste av dem du listat upp. Kvalitetsmässigt, körmässigt och billigast att äga.
Kia Singer vill du väl inte ha? Köp en Ceed istället.
R8 är måhända potent, men de kvalitetsmässigt är de flesta slutkörda och är inte service och ägarhistoriken prickfri så är det att köpa grisen i säcken. Kan du inte lägga mer än 200 cash, kan du inte lägga 20-40% av insatsen på en service. Boxter är billigare, även om du går till proschespecialist.

Varför inte köpa en äldre bil, som visar lite mer smak, stil och som ger mer än fart rakt fram.

Varför inte en BMW 850 från 90-talet, Mercedes SL, M3 E36, Lotus Elise eller varför inte en C5:a Corvette.

Tänk ett steg längre, de bilar jag radat upp ovan, kommer troligen öka i värde, och inte minska.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang