Audi a4 1.8t trim tips

dieselrus
30 april 2019 · 11 Inlägg

Tjena, har nu börjat trimma audin lite och kör just nu med chip, 3" avgas med 200 cells magnaflow katalysator, FMIC och öppet filter. Laddtrycket peakar 1.4-5 bar enligt mätaren. Hur länge kommer orginal turbon hålla med den här setupen? Bör man byta till K04 för att vara på säkra sidan och behövs ett custom chip vid ev. byte?

Audi A4 (1996)
Greenhorn
30 april 2019 · 399 Inlägg

visst kan du gå upp till en K04, men då måste du byta en annat massa grejor som koppling, bromsar, intercooler mm. Men sedan beror det på hur svårt det är att göra en custom map på din ECU.

Du måste riva ut den för att se vilka siffror den har...
och sedan kan du fråga Boris på Svwat-Eculogic-Tuning om han kan greja din bil.

dieselrus
30 april 2019 · 11 Inlägg

Greenhorn skrev:
visst kan du gå upp till en K04, men då måste du byta en annat massa grejor som koppling, bromsar, intercooler mm. Men sedan beror det på hur svårt det är att göra en custom map på din ECU.

Du måste riva ut den för att se vilka siffror den har...
och sedan kan du fråga Boris på Svwat-Eculogic-Tuning om han kan greja din bil.

Har redan större intercooler som jag skrev tidigare, till vilken nytta måste jag byta bromsar? 🤔

Är den gamlaste ecun som sitter i 95-96orna och den går inte att mappa via OBD uttaget

Audi A4 (1996)
Greenhorn
1 maj 2019 · 399 Inlägg

Det beror helt på vilken gammal ECU du har, och du kan byta ut din ECU mot en...
med M3.8.3 (06A906018CJ/06A906018CG)(OBDII)

Men innan du gör något... ta reda på vilken ECU du har...
sedan måste du tryck testa ditt system för att kolla efter läckage och för att checka av att ditt system grejar en uppgradering till en K04 och för att hålla nere kostnaderna så kan du bara sätta in en
4 bars bränsletrycks regulator och sedan en custom map

Ta och snacka med Boris på Svwat-Eculogic-Tuning via Facebook
så kan hjälpa dig mycket bättre än mig...

Hare det gött

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang