Magnetventil motorfäste höger avbrott

zwork
30 maj 2019 · 27 Inlägg

Jag är lite förvirrade, Magnetventil motorfäste höger . Finns det något annat namn för den delen?  Va och felsökte bilen och ett fel va P1577 -Magnetventil motorfäste höger men dom som felsökte visste inte vad det är, dom va ganska stressade och skulle precis sluta för dagen så kanske va det därför. Jag har sökt på Google och på olika sidor för reservdelar men visst inget som stämmer , någon som kan hjälpa mig så är man väldigt tacksam. Det är en Audi A6 (4F) Quattro Avant 2.7a . Va det bra smile

Utmarks-Loke
30 maj 2019 · 5 813 Inlägg

Googla "Engine mount solenoid valve" så får du lite info

MammDiin
30 maj 2019 · 2 016 Inlägg

Är ett motorfäste som är elektriskt ställbart. Troligtvis en ny som gäller om det inte är något fel med kabeln eller kontakten till motorkudden.
Inte säker på om detta är rätt del för din bil men som exempel: https://www.autodoc.se/vaico/7623660

zwork
6 juni 2019 · 27 Inlägg

Tack för svaren, det kanske kan förklara varför det vibrerar en del när man kör lite fortare? Jag balanserade fram däcken för ett tag sedan o det blev bättre men i högre hastigheter vibrerar det som sagt en del. Då får jag kolla upp detta med. Fick såklart ett fel till igår som jag googlade på men får bara upp på tyska hehe. Men jag får väl göra en ny tråd om det. Tråkigt att det ska bli massa fel när jag inte haft bilen så länge hmm

Erra-the-First
30 december 2020 · 1 Inlägg

zwork skrev:
Tack för svaren, det kanske kan förklara varför det vibrerar en del när man kör lite fortare? Jag balanserade fram däcken för ett tag sedan o det blev bättre men i högre hastigheter vibrerar det som sagt en del. Då får jag kolla upp detta med. Fick såklart ett fel till igår som jag googlade på men får bara upp på tyska hehe. Men jag får väl göra en ny tråd om det. Tråkigt att det ska bli massa fel när jag inte haft bilen så länge hmm

Hej
Har liknande fel att bilen vibrerar vid vissa hastigheter, men det slutar om jag släpper gasen och gasar på igen. Jag fick för mig det var inre drivknut och har beställt sådan, men bilen slutade svara på gaspådrag häromdagen, så jag har letat efter detta fel och kom då över felkoden om engine mount solenoid valve! Och denna länk så får kolla upp mina motorfästen med då innan jag rycker drivaxlarna 😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang