Köpråd; för mig själv.

MHL1337
22 juni 2019 · 13 Inlägg

Mew skrev:
Klart du ska ha en rolig bil om du har råd med det. Vi känner ju inte till din ekonomiska situation alls, mer än din budget och att du skriver att du är student. Kom bara ihåg att inköpet inte är den enda kostnaden, försäkringen framför allt kan bli väldigt dyr på en motorstark bil. Och oftast vill man inte ha trafikförsäkring på en sådan, för skulle olyckan vara framme så står man där och har förlorat i princip hela summan. 

Sen är det gamla bilar, och saker GÅR sönder. Kan du skruva själv är det mycket billigare, men ska du lämna in kan det bli dyyyrt.
Oavsett bör du ha pengar kvar undanstoppade utifall något sådant händer. Dvs bränn inte vartenda öre du har på inköpet. smile

Som sagt har jag ingen aning om din ekonomiska situation, så det är bara några allmänna råd.

Tja och tack för rådet, kan mecka en del själv så det är lugnt, tänkte att jag tecknar försäkringen på morsan så blir det billigare. Kanske blir en Volvo med T5 annars, har ju inte oändligt med pengar men har ett ganska schyst jobb. Om jag köper en för ca 50 tusen bör det räcka om jag sparar resten va? Till delar osv

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2019 · 14 007 Inlägg

Mew skrev:
Klart du ska ha en rolig bil om du har råd med det. Vi känner ju inte till din ekonomiska situation alls, mer än din budget och att du skriver att du är student. Kom bara ihåg att inköpet inte är den enda kostnaden, försäkringen framför allt kan bli väldigt dyr på en motorstark bil. Och oftast vill man inte ha trafikförsäkring på en sådan, för skulle olyckan vara framme så står man där och har förlorat i princip hela summan. 

Sen är det gamla bilar, och saker GÅR sönder. Kan du skruva själv är det mycket billigare, men ska du lämna in kan det bli dyyyrt.
Oavsett bör du ha pengar kvar undanstoppade utifall något sådant händer. Dvs bränn inte vartenda öre du har på inköpet. smile

Som sagt har jag ingen aning om din ekonomiska situation, så det är bara några allmänna råd.

Vadå inte vill? Man måste ha minst trafikförsäkring.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
xXSammy
22 juni 2019 · 6 566 Inlägg

Ivel skrev:

MHL1337 skrev:
Tja och tack för rådet, kan mecka en del själv så det är lugnt, tänkte att jag tecknar försäkringen på morsan så blir det billigare. Kanske blir en Volvo med T5 annars, har ju inte oändligt med pengar men har ett ganska schyst jobb. Om jag köper en för ca 50 tusen bör det räcka om jag sparar resten va? Till delar osv

Nej.

Såså, sparar de den andra halvan av 50 tusen så finns det pengar till ny bil när bolaget inte ersätter eventuella skador wink

De/Dem
MHL1337
22 juni 2019 · 13 Inlägg

Ivel skrev:

xXSammy skrev:

Ivel skrev:
Nej.

Såså, sparar de den andra halvan av 50 tusen så finns det pengar till ny bil när bolaget inte ersätter eventuella skador wink

Tänkte inte på den strålande ekonomiska vinsten i det. roll

Gjorde lite undersökning på området och ni verkar ha rätt hmm får stå för försäkringen ifall olyckan skulle vara framme. Vad tror ni försäkring går på en s60 R eller Mustang per månad?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2019 · 14 007 Inlägg

MHL1337 skrev:

Ivel skrev:

xXSammy skrev:

Såså, sparar de den andra halvan av 50 tusen så finns det pengar till ny bil när bolaget inte ersätter eventuella skador wink

Tänkte inte på den strålande ekonomiska vinsten i det. roll

Gjorde lite undersökning på området och ni verkar ha rätt hmm får stå för försäkringen ifall olyckan skulle vara framme. Vad tror ni försäkring går på en s60 R eller Mustang per månad?

Vad vi tror?

Ring och fråga försäkringsbolagen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mew
23 juni 2019 · 2 152 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mew skrev:
Klart du ska ha en rolig bil om du har råd med det. Vi känner ju inte till din ekonomiska situation alls, mer än din budget och att du skriver att du är student. Kom bara ihåg att inköpet inte är den enda kostnaden, försäkringen framför allt kan bli väldigt dyr på en motorstark bil. Och oftast vill man inte ha trafikförsäkring på en sådan, för skulle olyckan vara framme så står man där och har förlorat i princip hela summan. 

Sen är det gamla bilar, och saker GÅR sönder. Kan du skruva själv är det mycket billigare, men ska du lämna in kan det bli dyyyrt.
Oavsett bör du ha pengar kvar undanstoppade utifall något sådant händer. Dvs bränn inte vartenda öre du har på inköpet. smile

Som sagt har jag ingen aning om din ekonomiska situation, så det är bara några allmänna råd.

Vadå inte vill? Man måste ha minst trafikförsäkring.

/Benny

Menar, oftast vill man inte BARA ha trafikförsäkring. Man vill vara lite skyddad. smile

xXSammy
23 juni 2019 · 6 566 Inlägg

Vettemannen skrev:

MHL1337 skrev:

Ivel skrev:

Tänkte inte på den strålande ekonomiska vinsten i det. roll

Gjorde lite undersökning på området och ni verkar ha rätt hmm får stå för försäkringen ifall olyckan skulle vara framme. Vad tror ni försäkring går på en s60 R eller Mustang per månad?

Vad vi tror?

Ring och fråga försäkringsbolagen.

/Benny

Det är 2019 behöver inte vara så social. wink

Går att få pris via deras hemsida
Men importbilar behöver du oftast ringa om då viss information saknas (Fick uppge motortyp och effekt på en tidigare bil)

De/Dem
Knugcab
23 juni 2019 · 5 111 Inlägg

Haha, jo, inte ens min importerade King Cab från 85 kunde de ge uppgifter på annat än över telefon, blev lite förvånad måste jag säga. tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang